| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Duet- renowacja
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		Cov 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 19 
Imię: Jacek 
Skąd: Poznań 
Pojazd: Inny Romet 
	
		
	 | 
	
		
			
Duet- renowacja 
			 
			
				Witam 
Mam na imię Jacek, po przywitaniu się w powitalni, postanowiłem zapytać was jako fachowców, którzy nie jeden rower ze śrubek od podstaw złożyli   
W skrócie, zakupiłem na OLX rower który zawsze chciałem mieć, czyli duet, chciałem aby był w miarę kompletny, i nie zdewastowany. 
Wiadomo że te rowerki swoje lata mają, wiec za rozsądne pieniądze, nie będzie to nówka sztuka.
     
Rower jest w miarę kompletny, i w miarę oryginalny (chyba poza przednią lampą, zbyt nowa) 
Rower ma kolor zielony metalik, niestety lakier jest dość mocno obdrapany, i miejscami wyblakły o innym odcieniu, oczywiście w obdrapanych miejscach rdza. 
Na początku chciałem go wyczyścić, i pomyślałem że jak lakier (a raczej jego miejscowy brak) będzie mnie drażnił, no to postanowię go wypiaskować i pomalować na nowo.
 
No i zaczęło się, zabrałem się za rozkręcanie, aby go przeczyścić i przesmarować, no i na początek po wykręceniu widelca zauważyłem to:
     
    
Gwint na widelcu jest zjechany, akurat w miejscu gdzie jest ta nakrętka regulacyjna, przy dokręcaniu do ramy niestety przeskakuje na gwincie   
Pytanie czy to oznacza "nowy" widelec, czy jest jakieś sposób na jego reanimację?
 
No i kolejne pytanie, czy macie jakieś sposób na odnowienie siedzeń?
     
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 07-07-2015 12:38:55 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		Cov 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 19 
Imię: Jacek 
Skąd: Poznań 
Pojazd: Inny Romet 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Duet- renowacja 
			 
			
				Witam 
Rozkręciłem całego dueta na części pierwsze, i starałem się doprowadzić go do stanu używalności, niestety widelec nie nadaje się do montażu ze względu na gwint.  
Szukałem innego widelca, zdobyłem inny od Wigry, niestety rura sterowa dłuższa   , wiec szukałem dalej, no i udało się   
Widelec pasuje od flaminga, jest identyczny   
No i zakupiłem dawcę, za całe 25 zł   
    
w związku z tym że widelec i tak będę musiał dać do piaskowania i pomalować, do malowania idzie cały duet.
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 19-08-2015 23:46:11 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Cov 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 19 
Imię: Jacek 
Skąd: Poznań 
Pojazd: Inny Romet 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Duet- renowacja 
			 
			
				Wiem że kolega Dawidzio bardzo starał się mnie przekonać abym nie malował ramy, ale niestety rama poszła do malowania. Podejrzewam że jakby kolega widział rower na żywo, to by zmienił zdanie   
Więc tak, rama jest już wypiaskowana i wymalowana, niestety kolor zmieniony    , miałem dylemat, bo oryginalnie był zielony metalik, i taki chciałem zostawić, ale okazało się że jeśli chciałbym kolor na zamówienie, musiałbym kupić farbę w ilości 2,5 kg (bo takie są najmniejsze ilości) a na malowanie roweru potrzeba było około 0,5 kg farby (tak twierdził Pan z lakierni) więc jeśli bym uparł się na oryginalny kolor, to koszt byłby wyższy o około 300 zł. Ostatecznie rower pomalowany w kolorze RAL 6018.
 
Co do postępów prac, to ostatnio miałem mniej czasu, i praca idzie " z doskoku"  
Na tą chwilę zmontowany ster, oba suporty z łańcuchem i napinaczem , zamontowane wypolerowane błotniki. 
Aktualnie pastwię się nad kołami, niestety szprychy są pordzewiałe więc trochę czasu schodzi nad doprowadzeniem ich do stanu "jako takiego"
 
Jest już bliżej niż dalej, ale chyba nie uda mi się wyjechać w tym sezonie   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 09-10-2015 23:35:00 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		f126 
 
 
		
			Uczeń 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 163 
Imię: Damian 
Skąd: Wrocław 
Pojazd: Inny Romet 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Duet- renowacja 
			 
			
				 (10-10-2015 14:53:15)PawełBike napisał(a):  NIe lepiej kupić nowe chromowane szprychy? Z własnego doświadczenia wiem, ze lepiej zainwestować trochę niż 2h siedzieć z tym 
Święte słowa, szkoda czasu na zardzewiałe szprychy, przerabiałem już to. Jeśli i tak zamierzasz rozplatać koła, to nie ma o czym mówić nawet.
 
Nie wiem po ile są chromowane, ale zwykłe szprychy dostaniesz w rowerowym po 20 gr za sztukę. Może nie będą się świeciły tak jak chrom, ale po przetarciu pastą będą naprawdę niczego sobie. Koło jak nowe. Co do rozmiaru - zdemontuj starą szprychę i weź na wzór. Teoretycznie szprychy robi się w długościach co 2 mm, ale w praktyce w rowerowych mają tylko te długości, które faktycznie są potrzebne. Myślę jednak, że z tym co potrzebujesz nie będzie problemu.
 
Jeśli nie znajdziesz w sklepie, to próbuj u tego jegomościa:
 http://allegro.pl/szprychy-nierdzewne-cn...46557.html
Ma różne długości w ofercie. Z przesyłką nie wychodzi już tak tanio, ale i tak nieźle.
 
A skoro już przy tym temacie jesteśmy: jeśli ktoś wpadnie na pomysł, aby wypolerować na połysk stare szprychy (a da się, owszem, sam kiedyś zrobiłem), to zwracam uwagę na fakt że zazwyczaj były one ocynkowane. A jak się zedrze ocynk, to zostaje goła stal która pokrywa się rdzą aż miło    Lepiej kupić nowe, a jak już polerować to tylko te zrobione z "nierdzewki".
			  
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2015 15:36:10 przez f126.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 12-10-2015 15:30:41 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		PawełBike 
 
 
		
			Uczeń mistrzów prowizorki 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 479 
Imię: Paweł 
Skąd: Iława 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Duet- renowacja 
			 
			
			
			
 
Dziesiątki rowerów romet, niezliczone ilości innych, 4 motorowery, 1 motocykl, a zapał nadal nie ustaje...
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 12-10-2015 21:09:08 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		marwaski 
 
 
		
			Uczeń 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 183 
Imię: Mariusz 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny Romet 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Duet- renowacja 
			 
			
				Twoje koła mają 36 szprych dlatego jest inny rozmiar niż w normalnym wigry, flamingu itd. 
W twoim z przodu powinno być 192 mm 
a z tyłu 186 mm 
Jak by było inaczej to daj znać - przyda się na przyszłość 
Przy demontażu zmierz szprychy losowo 3 z prawej i 3 z lewej strony piasty dla pewności- i tyle
 
Tu masz najtaniej w sieci 
Tył: mają 185 lub 187
 http://allegro.pl/szprychy-eight-36-szt-...09448.html
Z rozmiarem 192 w tym sklepie jest problem ja montowałem krótsze ale i tych nie mają teraz
 
Będę miał 191mm za niewiele więcej info n PW
 
Pozdrawiam
			  
			
			
 
Jaguar Super; Specjal 
Sokół - Lux 1973 
Karat 1972 
Kos 1970 
Wigry 1-1974; 2-1975; 3-1989; 4-1978; Universal 3speed-1978  
Flaming 1978, 1972, 1974 
Jubilat Lux 1978 
Jubilat pierwsza edycja - 1975 
XB3 Sport - 1993 
Huragany, Jaguar, Romety sport......
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 13-10-2015 10:38:28 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |