Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Ogar 205, brak iskry
|
Autor |
Wiadomość |
mw609
Nowy

Liczba postów: 13
Imię: Mateusz
Skąd: Wadowice
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Ogar 205, brak iskry
adrian3141
Przerywacz przeczyściłem, świece wszystkie 3 jakie mam, są dobre, fajka też jest dobra (niedawno nawet mi ją wymieniono, bo poprzednia już stara była :-)). Z klinem już sobie poradziłem, trochę smaru dałem i już nie wypada jak głupi :-)
dominik963
Jak to sprawdzić? Obecnie po prostu założyłem magneto, i patrzę przez te szpary czy się te platynki ruszają, jest może jakiś inny sposób? :-) Nie wiem czy to jest aż tak minimalny ruch, że go nie mogę zauważyć, czy może się nie ruszają. Co do regulacji zapłonu, zrobię to jak już będę miał spowrotem iskrę :-)
|
|
23-08-2015 10:32:51 |
|
|
mw609
Nowy

Liczba postów: 13
Imię: Mateusz
Skąd: Wadowice
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Ogar 205, brak iskry
Lipa00-22
Jest taka obawa, choć wątpię, bo iskra nie była taka zła przed wymianą kondensatora :-)
dominik963
Mam słaby wzrok, ale nie widzę żeby się ruszały, tyle, że ja ich nie ruszałem, więc nie wiem czemu miały by się przestawić... :-) Ale dla spokoju je wyreguluję. Tylko jak to zrobić?:-) Znalazłem taką instrukcję Cytat:B. Ustawianie platynek:
1. Wykręć świecę zapłonową za pomocą klucza i dokręć głowicę.
2. Wkręć w miejsce świecy czujnik zegarowy(lub wsadź ołówek, gwóźdź, suwmiarkę; polecam gwóźdź).
3. Za pomocą delikatnego stukania kopką ustaw tłok w GMP(Górne Martwe Położenie; po prostu jak najbliżej świecy zapłonowej).
4. Odczytaj wartość na czujniku zegarowym(lub zaznacz położenie na gwoździu - np. umieść go równolegle do ożebrowania cylindra i prostopadle do krawędzi głowicy a następnie zaznacz w miejscu styku krawędzi głowicy z gwoździem).
5. Powtórz czynności od pkt. 2 do 4, aby sprawdzić czy pomiar(zaznaczenie) jest dokładny.
6. Odkręć za pomocą śrubokręta 3 śruby w prawym deklu silnika mocujące osłonę iskrownika.
7. Poluźnij śrubę mocującą kowadełko platynek(ten element nieruchomy; pamiętaj, że tłok jest w GMP!).
8. Wsuń między styki platynek blaszkę(dowolną luz z szczelinomierza) o grubości 0,40mm a następnie dociśnij młoteczek w kierunku krzywki a kowadełko do młoteczka jedną ręką.
9. W tej pozycji dokręć śrubę mocującą kowadełko, mocno z wyczuciem.
10. Powtórz czynności od pkt. 2 do 4. i wsadź ponownie blszkę między styki, przy prawidłowej regulacji powinna wchodzić z lekkim oporem w innym przypadku powtórz pkt. 7 do 9.
Czy jest ona "prawdziwa"?:-) Jeśli tak, to jedno pytanie, bo o pokrywie tutaj ta osoba pisze, że trzeba zdjąć(oczywiste...  ), ale o magneto nic nie pisze. Czyli, że mam przez te otwory wykręcać tą śrubę od kowadełka? Czy też na tyle jest oczywiste, że trzeba zdjąć magneto, i po prostu o tym ta osoba nie napisała?:-)
|
|
23-08-2015 14:36:44 |
|
|
mw609
Nowy

Liczba postów: 13
Imię: Mateusz
Skąd: Wadowice
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Ogar 205, brak iskry
Tak tak, to miałem na myśli :-) Tylko nie mam czym za bardzo wymierzyć tego 0,3-0,4mm, i do tego mi suwmiarka będzie potrzebna :-) Tyle, że teraz ktoś mniej ślepy ode mnie pokazał mi, że jednak platynki się otwierają i zamykają... :-) Pytanie tylko czy tak jak wspomniałeś, przerwa między nimi nie jest za duża bądź za mała. Zakładając, że przerwa jest w porządku, jest co innego co mogę sprawdzić dziś? (w sensie, że dziś nie mam jak ustawić platynek :-)) Kompletnie nie mam pomysłu co mogłem "popsuć" wymieniając tylko kondensator... :-)
|
|
23-08-2015 16:03:20 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|