Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Tulejki - problem
|
Autor |
Wiadomość |
DominiX
Zapalony mechanik :D
Liczba postów: 1,840
Imię: Dominik
Skąd: Kłodawa
Pojazd: Inny
|
RE: Tulejki - problem
(03-08-2015 20:42:30)ciesu napisał(a): Witam, dokładnie tydzień temu przerabiałem to samo, słuchaj ja wybiłem te tulejki kątownikiem raczej wziąłem kawałek rurki i wyciąłem ja tak by weszła mi w teleskop, wybiłem te tulejki pojechałem do tokarza i dotoczył mi odpowiedni rozmiar inaczej nie dało rady zrobić, próbowałem je doszlifować papierami czym się dało ale to nie pomogło jest za gruby i twardy plastik, tak ze kupowanie na allegro chińskiego gówna nie wychodzi na dobre, teraz mam zamiar kupić te tulejki do komara te białe ciekawe jak one się zachowują, tak jak ci kolego napisałem musisz do ciąć kawałek rurki i wybić tulejki, jechać do tokarza dotoczyć i po sprawie, weź ze sobą lagi tak byś mógł sprawdzać przy tokarzu czy ładnie chodzą bo te rozmiarówki są rożne i nie da się dotoczyć na jeden rozmiar pozdrawiam
Dzięki, jeśli nic nie pomoże to zostanie tylko tokarz Ale jedna tulejka wyszla, niestety druga nie chce wyjść, lecz goleń chodzi już w niej w miarę luźno więc jest dobrze. Może jutro uda się to ogarnąć
Jest:
Gb Street 09r.
Były:
Romet Komar 2351 Xr.
Romet Ogar 205 89r.
Kingway Łoś 08r.
Ogar 200 86r.
|
|
03-08-2015 22:45:06 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Tulejki - problem
Chińskie tuleje są z poliamidu, chyba - choć głowy nie dam. Są wykonane nad wymiar - czyli po wciśnięciu w golenie należy je rozwiercić rozwiertakiem (wystarczy ręczny) na właściwy wymiar. W tym miejscu należy się mała uwaga, przecież te Twoje lagi nie są nowe i do tej pory wytarły się w starych tulejach - Tak, lagi metalowe się też zużywają. Wystarczy że pomierzysz je mikrometrem, a nawet suwmiarką z dokładnością 0,01. W najwyższym miejscu będzie 25 mm, a w miejscu pracy w dotychczasowych tulejach np 24,6 mm. Do tego tuleje muszą być wciśnięte w widełki, nie mogą się przemieszczać. Pewnie wbiłeś je młotkiem, więc otwór wewnętrzny uległ ściśnięciu. Teraz należy je rozwiercić, jeśli to Ogar 200 to na fi 25 mm +/- tolerancja. Czytałem kiedyś na tym forum, ze niektórzy piłowali je pilnikiem półokrągłym/okrągłym domyślasz się zapewne, że kiepski to pomysł. Tuleje z poliamidu należy smarować i czyścić okresowo, a osłony przeciwpyłowe nie rozerwane (gumowe bałwanki). Te białe (teflonowe) o których pisałeś, też są "toczone" nad wymiar, mają jednak tą zaletę, że nie potrzebują smaru - efekt samo-smarowania. W związku z tym kurz, pył, nie przykleja się i wolniej się zużywają. Ciekawostka, tulejki teflonowe w obróbce skrawania - toczenia, rozwiercania są bardziej miękkie niż poliamid.
Podsumowując ... rozwiercenie na wymiar, a nie piłowanie, to to, co powinieneś teraz zrobić.
(03-08-2015 22:53:40)kadetmen napisał(a): Bierzesz jakiś stary goleń,rozgrzewasz bardzo mocno i szybko wkładasz do lag - tulejki się po prostu stopią .
i znów są stare ... zużyte
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2015 22:59:32 przez joozek.)
|
|
03-08-2015 22:58:20 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
nie_mientki (08-04-2015)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Tulejki - problem
(04-08-2015 00:24:50)hvil napisał(a): Joozku czyli mam zakupić rozwiertak 25 mm do motodrynki i go wsadzić w tylejkę w ladze?
Nie musisz od razu kupować nowego można pożyczyć Jego zakup może nadszarpnąć Twój budżet, projektu motorynki.
Co do rozwiertaka ręcznego, nie wystękuje o rozmiarze fi 25 mm, tylko 24-26 mm. W tym przedziale jest nastawny.
Pozdrawiam
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
04-08-2015 22:40:04 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
nie_mientki (08-04-2015)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości
|
|