Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Walka z motoryną trwa, pomocy!
Autor Wiadomość
MiG2202 Offline
Jak Nowy
*


Liczba postów: 51
Imię: Michał
Skąd: Żywiec
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
Walka z motoryną trwa, pomocy!
Witam.

W mojej motorynce Pony M2 mam wielki problem z silnikiem. Ponad pół roku temu wszystko działało jak w zegarku, ale padł kondensator i wypalił się przerywacz. Wtedy okazało się, że świeca ledwo się trzyma, a ja nie wiedząc o tym zerwałem gwint w głowicy. Zaczynała się zima więc postanowiłem wyremontować ten silnik.
W silniku zostały wymienione na nowe: simeringi, pierścionki, głowica, uszczelki, świeca (Iskra F80S), przewód wn, cewka wn, przerywacz, kondensator, gaźnik (GM12F), dodałem filtr paliwa. Mimo nowych części i regulacji silnik nie działa.
Zapłon ustawiałem na 3mm przed GMP i 0,3/0,4mm na przerywaczu, a Wy jak ustawiacie, bo uważam, że te 3mm to za dużo.

Podczas próby odpalenia na pych czasem się udaje, ale motorynka pracuje tylko na wysokich obrotach, na odkręconej manetce gazu. Po zmniejszeniu, lub puszczeniu gazu silnik traci obroty i gaśnie. Na ciepłym silniku czasem udaje się odpalić z kopniaka, ale jest taka sama sytuacja.
Dziś zobaczyłem, że między żeberkami w cylindrze jest niespalony, czarny olej. Okazało się, że uszczelka pod głowicą jest cała, tylko ewidentnie był przedmuch. Wyczyściłem to i mocno skręciłem. Nadal silnik ma tylko wysokie obroty. Czego to może być wina i jak to naprawić?
Pomóżcie, co jeszcze mogę sprawdzić?

27-07-2015 23:41:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
BartuS Offline
( . Y . )
*


Liczba postów: 1,100
Imię: Bartosz
Skąd: Kielcza
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Walka z motoryną trwa, pomocy!
3mm to jest idealnie jak jest mniej lub więcej to silnik po prostu źle pracuje. Pisałeś, że wymieniłeś gaźnik, próbowałeś założyć ten stary? Spróbuj dać mu trochę benzyny pod świecę jak odpali normalnie to wina gaźnika. Ja stawiam na gaźnik musisz go wyregulować bo dostaje albo za mało paliwa albo za dużo, a i sprawdź czy nie dostaje lewego powietrza Tongue

Smile Jak pomogłem postaw piwko Smile

Moje GG:34316065
28-07-2015 11:11:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
szymonpacholik@vp.pl Offline
Przyszły technik pojazdów samochodowych
*


Liczba postów: 185
Imię: Szymon
Skąd: małopolska
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: Walka z motoryną trwa, pomocy!
Może jest zerwany gwint na szpilce cylindra .
29-07-2015 10:54:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
KeiSangi Offline
unfunny boy
*


Liczba postów: 1,454
Imię: Ignaś
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Walka z motoryną trwa, pomocy!
Może łapie lewe na króćcu.

Jeżdżę po to by jeździć,
Żyję aby nie żyć
29-07-2015 11:03:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MiG2202 Offline
Jak Nowy
*


Liczba postów: 51
Imię: Michał
Skąd: Żywiec
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: Walka z motoryną trwa, pomocy!
Gwinty szpilek są dobre, bo po zrzuceniu głowicy przykręciłem ją bez problemu. Tym razem mocniej ją dokręciłem.
Jutro zrobię nową uszczelkę pod gaźnik, ale myślę że ta spełnia swoje zadanie.
Jak nie lewe powietrze, to co to może być? Silnik odpala, ale tylko na odkręconym gazie. Pracuje też tylko na odkręconym gazie, na wysokich obrotach. Jak zmniejszam gaz to silnik gaśnie Sad

29-07-2015 21:27:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Dzień Dobry wszystkim
Ostatni post: Jakiś_typ
Wczoraj 23:07:58
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 205
Prośba o identyfikację ro...
Ostatni post: jakubekM780
Wczoraj 21:58:05
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 277
Dezamet Dantom GFX 50
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:54:20
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 4179
Głupie dupki
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:46:19
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 5384
Karat 1970 - szczegółowy ...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 21:45:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 116
Nowoczesna stacyjka w Oga...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:38:49
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1215
Witam wszystkich
Ostatni post: Motokamel
Wczoraj 21:28:33
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 51
Budowa roweru spalinowego
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:11:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 115
Swap
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 20:00:15
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 80
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 09:02:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 609
Magistrowy Ogar 205
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 23:26:14
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 7338
Co wam najczęściej pada w...
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 23:17:49
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 135
Głowica w Ogarze
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 19:37:24
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1829
OGAR 200 1988 r.
Ostatni post: Semmao
24-06-2024 18:46:36
» Odpowiedzi: 51
» Wyświetleń: 16010
Zapłon z Rometa charta w ...
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 14:25:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 253

Reklama