Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jubilat - przerzutka w piaście.
Autor Wiadomość
Zweitakter Offline
Technik
*


Liczba postów: 917
Imię: Andrzej
Skąd: warszawa
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
(15-05-2015 20:13:10)marcel_S napisał(a):  Trzy razy przymierzyć pancerz i dopiero przyciąć. Oczywiście na czas przycinania - wycofać linkę ze środka.

Tutejsi meHanicy nie pojmą dowcipu, bo nie Ómią nareperować torpedUF

Wiesz pan w Romecie cal calowi nie równy...
16-05-2015 12:17:03
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
marcel_S Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: marcin
Skąd: Czeladź(piaski)
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
Smiej się śmiej :-) zacząłem ciąć z linką w środku. Dobrze że pancerz jest pancerzem nie tylko z nazwy.
16-05-2015 21:13:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marcel_S Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: marcin
Skąd: Czeladź(piaski)
Pojazd: Inny
Post: #18
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
No i sie wysypało.

Na piaście przejechałem jakieś 1000km, i się zepsuła. Konkretnie to jechać można. Dopóki pedałuję - wszystko idzie płynnie cicho i elegancko. Biegi wchodzą i wychodzą jak należy, hamowanie via torpedo też ok.

Ale jak jadę nie pedałując - zębatka szarpie łańcuchem a koło nie obraca się płynnie tylko z okresowym oporem. Wyglądało to tak jakby wolnobieg od czasu do czasu nie działał.
Dwa razy rozkręciłem i sprawdziłem czy wszystko na miejscu i nie ukurszone/ułamane. Wolnobieg na otwartej chodzi jak złoto. Torpedo na skręconej idzie z jednym przeskokiem (ale tak ma od początku).
Rozkręcenie i złożenie piasty to godzina roboty.
Na forum rowerowym, Doradzono mi zluzowanie piasty. Zluzowałem. Po przejechaniu 15-20km problem wraca. Co ciekawe. Luz ustawiałem na konusach i było ok. Natomiast przy zakładaniu koła, w chwili kiedy dociągałem do końca zewnętrzne nakrętki - objawy się ujawniały. Natomiast jak zluzowałem zewnętrzne nakrętki dosłownie o 1/4 obrotu - problem znika.

I teraz się zastawnawiam
- była felerna od początku (kupowałem u€żywkę), a torpedo od początku pracowało z przeskokiem. Na velostalu torpedo chodzi płynnie.
- zepsułem przy montażu
- to jest jakiś prosty typowy błąd regulacji o którym nie mam pojęcia (bo to moja pierwsza tego typu piasta)

Spotkał się ktoś z czymś takim?
Przyznam że jestem cholernie zawiedziony, bo piasty reklamują wszyscy jako wieczne.
11-06-2015 23:42:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zweitakter Offline
Technik
*


Liczba postów: 917
Imię: Andrzej
Skąd: warszawa
Pojazd: Inny
Post: #19
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
może tak, smar TYLKO na wianki, reszta oliwa lub rzadki olej przekładniowy i nie skrecaj tego zbyt moco bez luzu oczywisci ale nie na "sztywno"

Wiesz pan w Romecie cal calowi nie równy...
12-06-2015 11:55:22
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marcel_S Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: marcin
Skąd: Czeladź(piaski)
Pojazd: Inny
Post: #20
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
Zweitaker - zrobiłem jak radziłeś. Do środka olej wrzecionowy, na wianki łożyskowy. Przed złożeniem sprawdziłem jeszcze raz elementy wizualnie, czy gdzieś nie ma urwania, pęknięcia. Do tego kompletność - zgodnie ze schematem. Skręciłem, założyłem na ramę. Na założonym wyregulowałem luz konusami - nie jest skręcona na sztywno. Jest na granicy bicia poosiowego.

Efekt - nie szarpie zębatką ani łańcuchem. Ale objawy nie ustąpiły do końca, co kilka obrotów piasta sobie cicho zachrobota i dalej idzie równo. Przy czym kiedy pedałuję - nadal wszystko jest ok. Biegi miękko wchodzą i wychodzą, torpedo działa.

Na razie jeżdżę - rower to mój główny transport. Ale jeśli nie ogarnę tego do końca miesiąca, albo piasta sypnie - to pozostaje mi zakup nowego roweru.

Pytanie takie : czy w piastach wielobiegowych, w momencie obracania zębatki do tyłu (hamowanie), ma ona iść cały czas płynnie czy też z jednym przeskokiem? Moja szła z przeskokiem odkąd ją kupiłem. W torpedo z velostela - tym co było oryginalnie - przy hamowaniu zębatka płynnie się obraca do tyłu.
13-06-2015 20:55:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zweitakter Offline
Technik
*


Liczba postów: 917
Imię: Andrzej
Skąd: warszawa
Pojazd: Inny
Post: #21
RE: Jubilat - przerzutka w piaście.
torpedo jak jest troche nalatane łapie z przeskokiem, dlatemu wole singla z normalnymi heblami uwentualnie klasyczny wolnobieg, dobrze chodziły tylko 3gear piaty TORPEDO tak do połowy lat 80, acher do połowy 80,zagadka polegała na tym ze to były modele nie smienione konstrukcyjnie od lat 30

zamiast kupować cały rower mozesz uzdatnić tylne koło na 5ciotryb i klasyczna przerzutke.... tylko piaste daj od jakiego starego niemca czy francuza nie chinską z liści kokosowych

Wiesz pan w Romecie cal calowi nie równy...
14-06-2015 00:54:35
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 13
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 234
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 438
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 238
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 248

Reklama