Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Odnawianie części rowerowych - Chrom.
Autor Wiadomość
Crisso Offline
Nowy
*


Liczba postów: 109
Imię: Karol
Skąd: Kraków
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
Odnawianie części rowerowych - Chrom.
Witam,
Zaczynamy odnawianie części stalowych - w Rometach w 99% chromowanych (pozostały 1% to śrubki i nakrętki Big Grin). To się chwali oczywiście - nasz kochany producent szedł "na bogato". Problem w tym, że w zależności od stanu pracownika i wanny z elektrolitem oraz jakości samej stali efekt finalny był różny. Najlepiej widać to na obręczach kół. Jedne rdzewieją "jak złoto" niezależnie czy stały w stodole, czy w klimatyzowanym pomieszczeniu, inne w wilgotnej piwnicy po 10 latach wyglądają całkiem nieźle.

Z odnową elementów chromowanych znowu jest "dobrze i źle". Dobrze, bo wymagają mniej nakładu pracy jeśli rdza nie jest zbyt głęboka, źle bo jeśli wychodzą już "purchle" spod chromu to najczęściej skończy się kosztownym, ponownym chromowaniem.

Do odnawiania elementów chromowanych będzie nam potrzebna:

- pasta polerska (znowu Aluchrom się kłaniaWink)
- wata / wełna stalowa o oznaczeniu 000 (trzy zera)
- papier ścierny maksymalnie 2000 - ale używany "na sucho"

Tutaj zdjęcie korby przed polerowaniem (jak widać na zdjęciu rdza złapała też lekko aluminiowe "serce" i zębatki. W następnym poście wrzucę Wam wersję po polerowaniu, bo takiego nie znalazłem:

Przykład 1



Na zdjęciu widoczne są ślady rdzy względnie powierzchownej - korby są dość odporne na korozję ale nie wszystkie:

Przykład 2



Tutaj korozja "zjada" już stal aż miło.

Teraz informacje co z tym zrobić.

Przykład 1

Wełna stalowa - tutaj małe uzupełnienie / wyjaśnienie. Wełna stalowa używana jest przy wszelkich renowacjach materiałów stalowych - niklowanych, chromowanych, czasem aluminiowych (choć ja bym się nie odważył) lub drewnianych. W zależności od stopnia ścierania ma oznaczenie od 0 do 000 (zero, nie "o"). Trzy zera oznaczają najdrobniejszą / najmniej inwazyjną gradację. I jeśli ktoś mi w odpowiedzi napisze, że można ją dostać w każdym sklepie z materiałami budowlanymi, każę mu natychmiast wskazać taki sklep z zapewnieniem dostępności. Jeśli nie, zakupi ta osoba paczkę wełny w sklepie internetowym dla mnie na własny koszt !!!. Mieszkam w Krakowie i pierwszą paczkę wełny kupiłem osobiście w... Gliwicach ! To jest towar na wymarciu, nikt w dużych sklepach i marketach budowlanych tego nie zamawia. Można zamówić w kilku sklepach internetowych.

Wełna, w przeciwieństwie do innych materiałów ma jedną ogromną zaletę - formuje się do każdego kształtu polerowanej części. Wyczyścicie nią zarówno kierownicę jak i tarczę korbowodu. Początkowo używałem również bawełnianej tarczy polerskiej (tak jak w przypadku aluminium). Też "daje radę" ale jest bardziej czasochłonna (brak efektu ścierania samego krążka - to kawałek bawełny) i mniej bezpieczna od wełny stalowej.

Bierzemy wełnę, trochę pasty polerskiej i procedura ta sama jak przy polerowaniu aluminium - im więcej powtórzeń, tym lepszy efekt, nie liczy się siła. Powierzchowna rdza zejdzie bez problemu i ukaże się chrom w całej swojej okazałości. Tutaj efekt z innego roweru:



Przestrzegam przed używaniem cif-a i pochodnych jeśli nie chcecie mieć mikro rys - pasta typu Aluchrom między palce, a potem cif - porównajcie ziarna ścierne - dla mnie mleczko do czyszczenia jest porównywalne z papierem wodnym o gramaturze 1000 - 2000. Jak nie wierzycie, obejrzyjcie z bliska swoje krany w łazience, które na co dzień pewnie mleczkiem czyścicie ;-).

Przykład 2

Jeśli chodzi o silne ogniska rdzy (zdjęcie z "przykładu 2") - tutaj dwie możliwości - początkowo papier ścierny 1000 lub 2000 ale "na sucho", żeby pozbyć się rdzy na powierzchni, a potem procedura jak wyżej (czyli wełna + pasta). Musicie się jednak liczyć z tym, że otrzymacie "hybrydę" powierzchni chromowanej i stalowej (stal będzie ciemniejsza, prawie czarna i bardzo podatna na kolejną korozję). Ostatecznie pozostaje chromowanie całego elementu. I tutaj jedna uwaga: sprawdźcie koszty chromowania w kilku miejscach, zwłaszcza jeśli mieszkacie w dużym mieście. W Krakowie za chromowanie jednej obręczy koła 27" zażyczyli sobie 300 złotych !!! W Gorzowie Wielkopolskim za niklowanie stelaża siodła proponowano mi 20 złotych... Warto zapłacić za przesyłkę...

Powodzenia w pracach nad odnawianiem Waszych "składaków", "kóz" i "wyścigówek". Oczywiście zapraszam do uzupełniania i komentowania.

C.D.N.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-05-2015 01:19:30 przez Crisso.)
29-05-2015 01:07:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 18 użytkowników postawiło piwo Crisso za ten post.
Reklama
Zweitakter Offline
Technik
*


Liczba postów: 917
Imię: Andrzej
Skąd: warszawa
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Odnawianie części rowerowych - Chrom.
OT. PEDAŁY JAR
woot



Poradnik spoko, podobnie robie od dawna i działa Smile

Wiesz pan w Romecie cal calowi nie równy...
01-06-2015 10:16:55
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gryman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Mariusz
Skąd: Gliwice
Pojazd: Inny Romet
Post: #3
RE: Odnawianie części rowerowych - Chrom.
Witam serdecznie Smile
Mam pytanie odnośnie polerowania felgi stalowej chromowanej koło 27".
Na początku usuwałem rdzę wełną stalową ale potem pomusiło mnie i wziąłem do ręki dremel z jakąś szczotką (wydawało mi się że miękką) i część obręczy tak 1/5 mi się nieco zmatowiła. Od tego czasu poleruję obręcz szmatką i pastą k2 aluchrom. Cały czas gdy przestaję polerować pastą szmatka pod palcami jest czarna (po tej zmatowiałej części bardziej). Czy poleruje się dopóki szmatka będzie czysta i wtedy uznaje się że więcej się nie da czy jak?
16-10-2015 00:46:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kretol Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: Artur
Skąd: Kielce
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Odnawianie części rowerowych - Chrom.
A co się stanie gdy oddam zardzewiałe części do piaskowania? Rdza zejdzie razem z chromem?
15-06-2016 13:37:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
.:Cichy:. Offline
Motomaniak
*


Liczba postów: 51
Imię: Konrad
Skąd: Ostrowiec Św
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Odnawianie części rowerowych - Chrom.
Mówiłeś że wełny stalowej nie da się dostać w markecie budowlanym... Nie wiem jak w innych miejscowościach ale na moim zadu**u (Ostrowiec Świętokrzyski) bez problemu dostałem ją w Castoramie co prawda za nie małą sumkę (prawie 23 zł za jedną paczkę) choć nie mam porównania Big Grin Ale tak to bardzo ciekawy poradnik jutro z testuję Wink

Druciarstwo? Czy Kreatywność?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-02-2017 21:53:02 przez .:Cichy:..)
02-02-2017 21:51:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo .:Cichy:. za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Odnawianie części rowerowych - Chrom.
(15-06-2016 13:37:21)kretol napisał(a):  A co się stanie gdy oddam zardzewiałe części do piaskowania? Rdza zejdzie razem z chromem?

oczywiście że takSmile
02-02-2017 22:16:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Adamsoon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 2
Imię: Adam
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny Romet
Post: #7
RE: Odnawianie części rowerowych - Chrom.
Wełna stalowa chyba w każdej castoramie jest. W rybniku także. Na swojej www też oferują. 12zł.
27-05-2017 21:32:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Golfistan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 69
Imię: Krzysztof
Skąd: WARSZAWA
Pojazd: Inny Romet
Post: #8
RE: Odnawianie części rowerowych - Chrom.
Witam,
mam do odnowienia żony panieńską Czajkę ' 74.
Wszystkie elementy oryginalnie pochromowane z biegiem czasu mocno zaszły rdzą (stała nieużywana prawie 40 lat !).
Wysłałem zapytania ofertowe do paru galwanizerów w W-wie. Jak na razie jedna odpowiedź : koszt około 700 zł (koła ze szprychami , kierownica, sztyca siodełkowa, aluminiowe błotniki).
Czy to dużo czy tak ma być ?
Pozdrawiam,
Krzysztof.
26-09-2017 09:56:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #9
RE: Odnawianie części rowerowych - Chrom.
o wiele taniej będzie wypolerować Smile
26-09-2017 17:07:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wigrus Offline
Złomiarz, czy kolekcjoner?
*


Liczba postów: 1,965
Imię: Jasiek
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny Romet
Post: #10
RE: Odnawianie części rowerowych - Chrom.
Chromowanie to zabieg zupełnie nieopłacalny. Bez problemu dostaniesz
te części "nowe" w dobrym stanie.

Aha, i aluminium się nie chromuje. Możesz je wypolerować.

Wysłane z mojej Nokii 3310 za pomocą Tapatalk 2
26-09-2017 18:08:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Odnawianie części rowerowych - Chrom.
Daj zdjęcie tych części, będzie łatwiej ocenić.

Aluminium też się chromuje, ale wątpię żeby w Romecie to robili.
26-09-2017 18:18:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Golfistan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 69
Imię: Krzysztof
Skąd: WARSZAWA
Pojazd: Inny Romet
Post: #12
RE: Odnawianie części rowerowych - Chrom.
Witam ponownie,
o aluminium wiem, że muszę wypolerować - gorzej z pozostałymi Sad
Tak jak pisze Wigrus - chyba będzie trzeba zimą pogrzebać na aukcjach.
Tu jest parę fotek - zdjęć kół nawet nie robiłem - porażka !

http://fotowrzut.pl/TT5NJO6ESW

pozdrawiam,
Krzysztof.
26-09-2017 20:04:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #13
RE: Odnawianie części rowerowych - Chrom.
mogło być gorzej

to to jeszcze jako tako wypolerujesz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-09-2017 20:25:41 przez rafi555.)
26-09-2017 20:25:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Golfistan Offline
Nowy
*


Liczba postów: 69
Imię: Krzysztof
Skąd: WARSZAWA
Pojazd: Inny Romet
Post: #14
RE: Odnawianie części rowerowych - Chrom.
(26-09-2017 20:25:24)rafi555 napisał(a):  mogło być gorzej

to to jeszcze jako tako wypolerujesz

Dzięki za pocieszenie Smile
W wolne zimowe wieczory zabiorę się do roboty.
Pozdrawiam,
Krzysztof.
26-09-2017 20:52:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Odnawianie części rowerowych - Chrom.
Ale oczywiście chromowanie rozszprychowanych kół? Poza tym, tam chyba szprychy i nyple nie były chromowane.

Cena według mnie duża, ale nie wiem czy podał cene bez rozbierania koła. No i pewnie dużo doliczył za chromowanie aluminiowych błotników.

Ja bym jeszcze raz wysłał szczegółowe zapytanie, do np. galwan-tech@wp.pl
26-09-2017 21:03:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 20:28:43
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 38
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 236
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 442
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 340
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 489
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19217
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 240
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 823
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 258

Reklama