Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 3 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
Autor Wiadomość
FreshFreshFresh Offline
Nowy
*


Liczba postów: 31
Imię: Michał
Skąd: Kalisz
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
Witam !

Mam pewien problem ponieważ zabrałem się do składania silnika od Komara 2350 i niestety nie wiem jak go złożyć, może ktoś podesłać jakieś linki do złożenia całego silnika ?
Znacie może jakiś sklep lub jakąś osobę z Allegro gdzie mógłbym zakupić u niego felgi, opony i dętke ? I jakie numery mają opony od tego Komara czyli 2350 ponieważ na oponie nie mogę się doczytać gdyż jest stara i pokruszała.
Na jakie kolory polecacie pomalować mi całego Komarka ? ( Najlepiej zdjęcia podrzucic.)

Kuźnia Brylantów :
ROMET Komar 2350 r.1974 ( REMOT )
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2015 21:36:46 przez FreshFreshFresh.)
26-05-2015 21:35:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
adamus13715 Offline
I love My Komar Sport
*


Liczba postów: 221
Imię: Jakub
Skąd: Bielsko
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
Ja ci moge co do kuł powiedziec Ja do swojego też kupowałem koła i tylnie możesz dostac normalnie na allegro
a przednie to już trzeba poskładac czyli kupic szprychy i rafke i dac do zaplatania i centrowania
a co do koloru to orginał
26-05-2015 21:40:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo adamus13715 za ten post.
FreshFreshFresh Offline
Nowy
*


Liczba postów: 31
Imię: Michał
Skąd: Kalisz
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
Oryginalny czyli taki zielony jest w Komarze 2350 ?
Ile około wynosi koszt takich dwóch kół gotowych ?

Kuźnia Brylantów :
ROMET Komar 2350 r.1974 ( REMOT )
26-05-2015 22:01:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
adamus13715 Offline
I love My Komar Sport
*


Liczba postów: 221
Imię: Jakub
Skąd: Bielsko
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
Orginalny czyli najlepiej taki jaki był jak wyjezdzał z fabryki (ale możesz zrobic dowolny kolor)
co do kuł ja za tylne płaciłem coś 160-170 + dostawa i to już było gotowe do założenia koło (tylko że bez opon)
Przednie to musisz miec środek koła czyli piaste i dokupic do tego szprychy jakieś 50zł albo taniej i rafke ok 70zł + dostawa i zanieśc to do zaplatania (no chyba że sam umiesz, ja robiłem sam) i do centrowania ja płaciłem 35zł

Jeśli chcesz to mogę ci znaleśc na allegro to co potrzebujesz tylko byś musiał napisac rozmiar kół (bo nie wiem jakie są w tym modelu dokładnie ale podejrzewam że 19 cali ale moge sie mylic) i nie polecał bym ci kupowac używanych kuł bo przeważnie są one pokrzywione lekko albo bardzo
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2015 15:50:40 przez adamus13715.)
27-05-2015 15:47:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo adamus13715 za ten post.
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #5
RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
adamus13715 napisał(a):nie polecał bym ci kupowac używanych kuł bo przeważnie są one pokrzywione lekko albo bardzo
Albo wcale :F Już taniej kupić używane kompletne i ewentualnie wycentrować Tongue
A rozmiar opon i kół to 19 cali.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2015 16:39:16 przez Motorowerzystka.)
27-05-2015 16:38:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Motorowerzystka za ten post.
FreshFreshFresh Offline
Nowy
*


Liczba postów: 31
Imię: Michał
Skąd: Kalisz
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
Rozmiar to 19 Cali.

Jakbyś mogł znaleźć taki zestawik to byłbym wdzięczny.

Kuźnia Brylantów :
ROMET Komar 2350 r.1974 ( REMOT )
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2015 17:37:56 przez FreshFreshFresh.)
27-05-2015 16:42:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
adamus13715 Offline
I love My Komar Sport
*


Liczba postów: 221
Imię: Jakub
Skąd: Bielsko
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
właśnie jeśli chodzi o centrowanie to jak już się rafka pognie to mi koleś co centruje koła powiedział że ta rafka jest za twarda żeby ją wycentrowac a jakby to była aluminiowa to by sie może dało

http://allegro.pl/kolo-piasta-obrecz-tyl...04211.html
http://allegro.pl/komar-romet-rys-zak-ob...95149.html
http://allegro.pl/komar-romet-szprychy-s...02028.html
http://allegro.pl/kolo-piasta-felga-19-c...70881.html
1 link to koło za 195 zł
2 link to rafka za 48zł
3 link to szprychy za 21 zł
4 link to koło za 225 zł (tylko że to koło sprzedaje ten sam sprzedawca co rafke to by taniej wysyłka wyszła)

a co do silnika bo pisałeś że nie wiesz jak go złożyc jakbyś nie dał rade go złożyc to ja bym mógł za darmo (temu za darmo bo po prostu lubię robic z takimi żeczami) swój silnik zrobiłem tak że jest idealny jak do tąd po remoncie zrobiłem na nim 4000km i dalej działa pięknie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2015 19:10:00 przez adamus13715.)
27-05-2015 18:44:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo adamus13715 za ten post.
FreshFreshFresh Offline
Nowy
*


Liczba postów: 31
Imię: Michał
Skąd: Kalisz
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
Dzięki za linki.

Jak chcę malować mojego Komara to wystarczy że wyczyszczę go z rdzy, czy muszę całego go oszlifować ?

Kuźnia Brylantów :
ROMET Komar 2350 r.1974 ( REMOT )
28-05-2015 15:51:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
adamus13715 Offline
I love My Komar Sport
*


Liczba postów: 221
Imię: Jakub
Skąd: Bielsko
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
trzeba całego oszlifowac a najlepiej wypiskowac
28-05-2015 16:11:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo adamus13715 za ten post.
FreshFreshFresh Offline
Nowy
*


Liczba postów: 31
Imię: Michał
Skąd: Kalisz
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
Jakie wymiary ma tłok do Komara i co to te szlif 1 i szlif 2 ?

Kuźnia Brylantów :
ROMET Komar 2350 r.1974 ( REMOT )
30-05-2015 23:54:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
daro2014 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 292
Imię: Darek
Skąd: Syców
Pojazd: Romet Komar
Post: #11
RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
Nominalny tłok ma 38,00 ( do cylindra, który nie miał jeszcze szlifu). Szlif się robi, gdy cylinder w środku ma rysy. Robi się go po to, by miał lepszą moc, bo gdy są rysy traci moc. I później możesz zrobić kolejny szlif czyli 2. Po każdym szlifie, trzeba kupić nowy tlok, z większą średnica.

Moje pojazdy:
Komar 2350 73r.
Jawa cz 175 86r.

Był:
Ogar 205 88r.
Kadet M-780 86r.

- Dlaczego silnik stoi?
- Bo tłok.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-05-2015 13:42:35 przez daro2014.)
31-05-2015 13:40:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo daro2014 za ten post.
KeiSangi Offline
unfunny boy
*


Liczba postów: 1,451
Imię: Ignaś
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny Romet
Post: #12
Odp: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
Nominał 38mm.
I szlif- 38,25mm.
II szlif- 38,50 mm.
I tak dalej.

Jeżdżę po to by jeździć,
Żyję aby nie żyć
31-05-2015 15:01:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo KeiSangi za ten post.
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
(31-05-2015 15:01:40)KeiSangi napisał(a):  Nominał 38mm.
I szlif- 38,25mm.
II szlif- 38,50 mm.
I tak dalej.

Po co wprowadzasz ludzi w błąd? Takie szlify to w 223 są. W Dezametach szlify robi się nie co 0,25mm tylko 0,50mm. Czyli dwukrotnie więcej. Także nominał ma 38mm, pierwszy szlif 38,50 i tak dalej.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
31-05-2015 15:07:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post.
KeiSangi Offline
unfunny boy
*


Liczba postów: 1,451
Imię: Ignaś
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny Romet
Post: #14
Odp: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
A nieprawda. Cytat z oficjalnego FAQ forum:

Obecnie przyjmuje się następujące oznaczenia średnicy cylindrów:
Nominał: 38,00 mm
R1/Pierwszy szlif: 38,25 mm
R2/Drugi szlif: 38,50 mm
R3/Trzeci szlif: 38,75 mm
R4/Czwarty szlif: 39,00 mm
Pseudo 60 cm3: 40,00 mm

Części dawnej produkcji przyjmowały jednak inne oznaczenia (wymiary w przybliżeniu do setnej części milimetra)

Nominał: 38,00 mm z czego wyróżniamy tzw selekcje:
NC: 38,000 mm - 38,009 mm
NB: 38,009 mm - 38,018 mm
NA: 38,018 mm - 38,027 mm

(Selekcje podałem raczej w formie ciekawostki, lub gdyby kogoś ciekawiło wybite na cylindrze oznaczenie)

R1/Pierwszy szlif: 38,50 mm
R2/Drugi szlif: 39,00 mm

Dobierając tłok lub pierścienie należy się kierować średnicą cylindra. Przy zakupie np. tłoka z zapasów ZMD należy pamiętać, że wybite na nim R2 oznacza tak naprawdę czwarty szlif według dzisiejszego oznaczenia. Kupując pierścienie, gdy nie znamy dokładnej średnicy naszego cylindra możemy go zmierzyć mikrometrem lub przyjąć bardziej realistyczną opcję czyli wymontować cylinder i pójść z nim do sklepu.

Jeżdżę po to by jeździć,
Żyję aby nie żyć
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-05-2015 15:28:18 przez KeiSangi.)
31-05-2015 15:18:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo KeiSangi za ten post.
FreshFreshFresh Offline
Nowy
*


Liczba postów: 31
Imię: Michał
Skąd: Kalisz
Pojazd: Romet Komar
Post: #15
RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
To w końcu ile ma tłok w Komarze ?

Kuźnia Brylantów :
ROMET Komar 2350 r.1974 ( REMOT )
31-05-2015 20:04:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 459
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 248
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 353
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 290

Reklama