Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Problem z odpaleniem
|
Autor |
Wiadomość |
OgA_R
Nowy

Liczba postów: 20
Imię: Artur
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Problem z odpaleniem
Przed chwilą ustawiłem platynki na 0,3 chyba i lekko iskrzą, ale po przebiegnięciu maratonu tak jak użytkownik KeiSangi jakoś odpalił, ale nie trzymał obrotów, wiec ustawiłem na gaźniku i trochę pojeździłem, ale wiadomo później problem z odpaleniem, bo było trzeba się z nim nabiegać.Mam pytanie jak ustawić zapłon ? Czytałem wiele poradników, ale nie rozumiem tego.Teraz opowiem jak ja to bym ustawił i wy napiszcie mi czy dobrze mówię i jak to należy zrobić poprawie w razie jakbym napisał coś źle.Dołączę kilka zdjęć mojego zapłonu.
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0022jp_wwexwaw.jpg
Na początku kopałbym, aby ustawić tłok w górnym martwym punkcie, a później zmierzyć ile jest wysunięty i poprzez odkręcenie tych dwóch śrubek cofnąłbym tłok o 2mm i dokręcił.Co do platynek to odkręciłbym tę śrubę i odmierzył szczelinomierzem 3mm i dokręcił.Jeżeli coś źle napisałem to napiszcie co i dajcie mi jakąś radę, bo na prawdę nie rozumiem tych innych poradników.Pisane są w sposób jak dla mnie skomplikowany,a ja ustawienie zapłonu właśnie tak widzę.Mam jeszcze pytanie co do kopniaka, bo wisi tak jak na zdjęciu poniżej.W czym tkwi problem ?
http://ifotos.pl/zobacz/DSC0023jp_wwexspx.jpg
|
|
07-05-2015 21:14:14 |
|
|
krzysiu1505
Technik

Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Problem z odpaleniem
Jeśli chodzi o ustawienie, to tak: styki przerywacza powinny się rozwierać na 0,4 mm, a zapłon powinien być ustawiony tak, aby styki się zwierały, gdy tłok jest od 1,8mm do 2mm poniżej najwyższego położenia. W teorii do zmierzenia tego jest przyrząd wkręcany do głowicy, ale wystarczy zwykła suwmiarka. Wałem lepiej kręcić nie kopiąc kopką, a kręcąc znajdującą się na wale śrubą(normalnie powinna być tam śruba na śrubokręt płaski, na Twoich zdjęciach jest chyba na klucz 8 albo 10). Po ustawieniu tłoka w takiej pozycji(czyli od 1,8mm do 2mm od najwyższego położenia) należy poluzować śruby podstawy iskrownika, i przekręcać ją tak, aby styki przerywacza się zwarły. Gdy coś takiego jest, należy podstawę przykręcić, wziąć jeszcze suwmiarkę i zobaczyć czy się zwierają platynki w zakresie położenia tłoka od 1,8mm do 2mm od najwyższego jego położenia. Gdy tak jest, należy założyć pokrywę, wkręcić świecę zapłonową i jeździć. A co do innych czynności serwisowych, to polecam poszukać po internecie skanów książki "Motorowery Romet obsługa i naprawa" oraz polskiej instrukcji obsługi motoroweru Jawa 50, ze skorygowaniem, że podane tam parametry wyprzedzenia zapłonu są dla silnika osłabionego na rynek polski.
Skład złomu w moim garażu:
- Simson S51B1-4 1983r
- Simson S51N/Electronic/Comfort(składak z 3 różnych) 1989r.
- Romet Ogar 200(motorower jutra: może jutro odpali) 1989r: sprzedany, oby trafił w dobre ręce
|
|
09-05-2015 09:49:56 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|