Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mechanizm korbowy Romet Zenit
Autor Wiadomość
marew Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Mariusz
Skąd: Piekary Śląskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
Mechanizm korbowy Romet Zenit
Kupiłem Zenita. Jest w nim do wymiany mechanizm korbowy. Zębatka ma 48 zębów, na allegro takiej nie ma( albo nie potrafię znaleźć). Są za to z Wigry 3, ale maja 46 zębów. Czy podpasuje z Wigry ?

Korby maja luzy spore
03-05-2015 22:25:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
marew Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Mariusz
Skąd: Piekary Śląskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
Ewentualnie co wymienic,zeby korby zostaly.
Zenit z roku 91 lub 2001,nie wiem bo slabo wybite jest.
04-05-2015 07:58:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,659
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #3
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
Korba z Wigry do ramy będzie pasować (każda na wbijane miski podejdzie), ale do łańcucha już nie. Zenit miał przerzutki, a Wigry torpedo (jedno przełożenie, hamulce w pedałach). W rowerach z torpedem jest zastosowany szerszy łańcuch, zębatka korby i zębatka przy kole niż w rowerach z przerzutkami.

Zenit jest z 1991. Romet upadł w 1998r.

Jak luźne? Względem siebie (jedną trzymasz, a druga się rusza) czy względem roweru (chodzą góra-dół i przód-tył, ale trzymają się siebie mocno)? A może oba na raz?
04-05-2015 10:46:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marew Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Mariusz
Skąd: Piekary Śląskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
korba bez zebatki ma luz gora dol a z zebatka lewo prawo
04-05-2015 11:09:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,659
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #5
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
A zdejmowałeś korbę? Łożyska całe? Korba dokręcona odpowiednio?
04-05-2015 11:31:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marew Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Mariusz
Skąd: Piekary Śląskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
Nie zdejmowalem.
Musze poczytac jak sie sciaga
04-05-2015 11:58:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,659
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #7
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
A żeby ten telefon. Napisałem ci cały poradnik i wszystko diabli wzięli. No to lecim od nowa.

1. Odkręcasz nakrętkę klina. Zdejmujesz podkładki. Wkręcasz samą nakrętkę tak, żeby była na równi z końcem gwintu. Ma ona być tak jak na zdjęciu.


2. Wybijasz klin. Jak nakrętka dotknie korby to zdejmij ją i z wyczuciem wybij klin do końca. Zdejmij lewą korbę.

3. Odkręcasz nakretki (gwint jest "lewy", więc odkręcasz je odwrotnie niż zwykłe). Pomiędzy cienką nakrętką a aluminiową blaszką powinna być podkładka z ząbkiem wewnątrz. Ta gruba dociskająca łożysko to konus.

4. Przesmaruj wszystko przy okazji.

5. Po złożeniu powinien być delikatniutki luz całej korby. Konus dokrecasz tak, żeby był wiekszy luz niż docelowy (musisz dobrać go eksperymentalnie), a potem dociągasz cienką nakrętką.

6. Do wbijania klinu korbę ustaw jak na zdjęciu.


Wcześniej było dłużej, ale teraz już leciałem na szybko. Nakrętka na klinie przy wybijaniu jest ważna. Dzięki niej nie sklepiesz gwintu i będziesz mógł użyć klin jeszcze raz (te stare są nieśmiertelne, nowe robią z plasteliny).
04-05-2015 13:40:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marew Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Mariusz
Skąd: Piekary Śląskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #8
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
Ok dziekuje.
Nie wiesz moze ile zebow ma przednia zebatka? Wszedzie pisza ze 46, a ja mam 48
04-05-2015 13:50:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,659
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #9
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
46 zębów ma szeroka zębatka (ta do torpeda). Niestety w moim Zenicie oryginalnej nie było, więc nie wiem. Jeśli masz na swojej znak Romet to jest oryginalna (powinien być wybity od wewnętrznej strony zebatki (od strony roweru).
04-05-2015 15:11:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marew Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Mariusz
Skąd: Piekary Śląskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #10
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
Rozebralem,ale mialem problemy.
Nie dalo sie klina wybic w lewej korbie.
Kupilem nowy suport i korbe. Prawa zostanie. Zloze i powinno byc ok.
05-05-2015 08:34:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,659
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
Szkoda, że nie napisałeś. Jak nie chciał wcale wyjść to można go przewiercić (nie od strony gwintu). Wtedy to już musi się poddać.
05-05-2015 11:00:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #12
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
A przypadkiem zębów nie powinno być 45 lub 47? W każdym razie liczka nieparzysta?

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
05-05-2015 18:56:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Silnik Ogar 200/Jawa 50 c...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:41:33
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 58
Witam :-)
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:03:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 40
Problem ze światłami
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:59:07
» Odpowiedzi: 51
» Wyświetleń: 32495
Witam
Ostatni post: mateusz9127
Wczoraj 13:44:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 46
Jaki silnik 023 czy 019 i...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 12:43:44
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 15258
Czy ogary 205 były malowa...
Ostatni post: Tomasz-pr110
03-09-2025 20:25:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1513
cylinder alu wsk
Ostatni post: KolibeR
03-09-2025 00:46:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 99
Gaźnik
Ostatni post: marcin1479
02-09-2025 09:08:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 121
Remont
Ostatni post: grz3513k
01-09-2025 21:51:55
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 3946
nieznany model roweru
Ostatni post: chmielu
01-09-2025 18:10:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 175
Klakson belma SAS-3
Ostatni post: romek
01-09-2025 15:04:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 164
Wysoki wzrost a Romet 237...
Ostatni post: grissley
01-09-2025 00:26:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 303
Kadet Automatic 110
Ostatni post: MacRoial
31-08-2025 23:22:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 151
ogar 200 kartery ocena
Ostatni post: łogór 200
31-08-2025 22:58:35
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 213
Jaki lać olej do mieszank...
Ostatni post: tramwajarz
31-08-2025 21:21:47
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 824

Reklama