Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Autor Wiadomość
Chmielu17 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 372
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
Post: #1
Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Witam.


Jak niektórzy na forum wiedzą, szukałem od jakiegoś czasu Zastavy 1100p Mediteran. Odłożyłem już znaczą sumę pieniędzy na taki samochód, niestety ciągle mało. W Poznaniu pojawiła się Zastava po "remoncie blacharskim" za 2400zł, pojechałem, zobaczyłem i wróciłem. Wszystko zniszczone i podłużnice popękane, silnik bez oleju i tym podobne kwiatki. Ogólnie auto do roboty na najbliższe 5 lat. Odpuściłem ją sobie i załamany wróciłem do domu. Od niechcenia wczoraj przeglądałem olx i znalazłem Poloneza 1.4 16V za 1600 złotych. Telefon do właściciela, decyzja podjęta w 15 minut. Dzisiaj pojechałem i kupiłem Big Grin. Za dodatkowe 300zł kupiłem oryginalne felgi aluminiowe z praktycznie nowymi oponami. Do Poloneza dostałem też książkę gwarancyjną, instrukcję obsługi, faktury z przeprowadzonych napraw, dodatkowe kluczyki, książkę WKŁ oraz notesik z wypisanymi datami napraw.

Trochę więcej informacji:
- Rok produkcji 1994.
- Silnik 1.4 16V produkcji Rovera.
- Hak.
- Brak przeglądu, ubezpieczenie jest.
- Blacharka w niedużym stopniu do roboty.
- Ładny kolorek. :F
- Sprzęgło się ślizga.
- Oponki zima, lato w świetnym stanie.
- Kupiony od pierwszego właściciela.

Plany co do niego są takie:
- Zrobić blachę
- Wymienić fotele na IG
- Odmalować i zakonserwować


https://www.facebook.com/Zastava-Mediter...847651863/ - moja Zastava 1100p Mediteran
02-03-2015 19:31:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Chmielu17 za ten post.
Reklama
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #2
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Te stalówki to czternastki?
02-03-2015 19:44:47
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
amin Offline
Banned


Liczba postów: 373
Imię: Mondry
Skąd: Z Mondrowni
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Polerka, zrobienie mechanikę na cacy, ogarnięcie środka, i jeździłbym ;3
02-03-2015 19:46:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sebon30 Offline
Rometowiec z krwi i kości
*


Liczba postów: 826
Imię: Sebastian
Skąd: Krzywcza
Pojazd: Romet Kadet
Post: #4
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Poldi! Big Grin Fajny jest, zwłaszcza z tym silniczkiem. Smile prócz tych foteli bawiłbym się w doposażanie np w centralny zamek i inne bajery. Nie myślałeś nad tym? Wink

100 post- 14.12.2012 godz 21:55:17
500 post- 3.08.2013 godz 16:23:39
02-03-2015 19:46:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Chmielu17 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 372
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
Post: #5
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Jurek Szczerze, nie wiem :F nie patrzyłem na ich rozmiar. Co do centralnego zamka to dobry pomysł Big Grin. Polerki on nie uniknie, bo mimo umycia i tak będzie trochę zmatowiały.

https://www.facebook.com/Zastava-Mediter...847651863/ - moja Zastava 1100p Mediteran
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2015 19:50:53 przez Chmielu17.)
02-03-2015 19:47:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Polonez jak polonez, na szrocie czekają na niego z otwartymi ramionami.
02-03-2015 19:52:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 5 użytkowników postawiło piwo Kanilox za ten post.
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #7
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Szkoda że stary układ hamulcowy, a nie lucas, na dzień dobry do przejrzenia, chociaż z drugiej strony nauka praktyczna naprawy hamulców - lepszego układu nie można chyba znaleźć Big Grin.

EDIT: Tak z czystej ciekawości, weź no popatrz po szybach z których miesięcy tego 1994r są.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2015 19:55:35 przez jurek_j.)
02-03-2015 19:52:55
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mz1 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 230
Imię: Maciej
Skąd: Mława
Pojazd: Inny Romet
Post: #8
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Ile srednio palą wersje z tymi silnikami?
02-03-2015 19:56:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
(02-03-2015 19:52:22)kanilox napisał(a):  Polonez jak polonez, na szrocie czekają na niego z otwartymi ramionami.

Tak jak i na twoje komarki
02-03-2015 19:59:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 11 użytkowników postawiło piwo Błażej za ten post.
Chmielu17 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 372
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
Post: #10
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Właśnie te hamulce są w nim co najmniej dziwne. Pedał praktycznie wpada do podłogi jakby układ był zapowietrzony, ale dobrze hamuje :F. Czasem zaczepiłem też o gaz podczas gwałtownego hamowania w Wrocławiu. MZ1 palą około 10 litrów.

https://www.facebook.com/Zastava-Mediter...847651863/ - moja Zastava 1100p Mediteran
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2015 20:01:44 przez Chmielu17.)
02-03-2015 20:00:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mz1 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 230
Imię: Maciej
Skąd: Mława
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Ja właśnie ostatnio choruję na Poldka, tylko że Caro Plus. Chciałbym takiego z silnikiem 1, 9 diesel(szkoda tylko że ciężko takiego trafić), albo w ostateczności 1, 4 rover.
02-03-2015 20:04:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #12
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Skok jałowy może być niewyregulowany. Cóż, jak już będziesz dłubał to pewnie będziesz truł mi głowę co i jak, ale proszę bardzo Big Grin.

Co do hamowania - kwestia przyzwyczajenia, czasami w glanach też zdarza mi się nacisnąć przypadkiem oba pedały, mimo małego skoku pedała hamulca.

EDIT: MZ1, w zasadzie nie bylo seryjnych plusów z xud pod maską.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2015 20:06:01 przez jurek_j.)
02-03-2015 20:05:15
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mz1 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 230
Imię: Maciej
Skąd: Mława
Pojazd: Inny Romet
Post: #13
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Gdzieś mi się obiło o uszy że na samym początku produkcji wyszła jakaś tam znikoma ilość sztuk, ale w ostateczności zawsze można przełożyć ze zwykłego Caro albo Trucka. Podobno te silniki są bardzo oszczędne i trwałe.
02-03-2015 20:10:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Chmielu17 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 372
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
Post: #14
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Co do hamulców to zobaczę jak tam to wszystko działa, ale najważniejsze są końcówki drążków kierowniczych, muszę je wymienić, bo przez to w styczniu nie przeszedł przeglądu technicznego.

https://www.facebook.com/Zastava-Mediter...847651863/ - moja Zastava 1100p Mediteran
02-03-2015 20:46:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Chmielu17 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 372
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
Post: #15
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Jako, że mój nowy nabytek się niektórym spodobał, niektórym nie, to wrzucam parę zdjęć. Zrobiłem też pierwsze zakupy, nowe końcówki drążków krótkie i długie na obydwie strony, filtr oleju oraz gumy na pedały żeby było estetycznie w środku Big Grin. Posprzątałem też w środku, ponieważ jutro Polonez jedzie na przegląd.

Z końcówkami wiąże się taka historia, że sprzedawca zastrzegał się, że na 1000% będą pasować, okazało się, że sprzedał mi końcówki do "wąskiego Caro", które nie pasują. Trzeba było jechać na wymianę, ale nie było z tym problemów. Najlepsze jest to, że sam jeździ Polonezem i twierdzi, że zawias zmieniono w 1997 roku krejzi.

Wziąłem też otworzyłem apteczkę, znalazłem tam wszystkie opatrunki, spiryt z lat 90', nożyczki, jakieś tabletki, których nie próbowałem, bo trochę się boję best . Gaśnica też w nim była z 1994 roku, a jej homologacja skończyła się w 1999...

Zdjęcia przed posprzątaniem:


Wymiana drążków i tym samym jestem zadowolony z grubości tarcz i klocków. Widać, że były właściciel dbał o niego.



Może jutro zrobię jakąś sesję zdjęciową oddającą piękno tego samochodu Big Grin. Jurek co do szyb to wszystkie oprócz prawej przedniej są z listopada 1994, prawa przednia była kiedyś zbita, bo komuś się radio w nim spodobało.

https://www.facebook.com/Zastava-Mediter...847651863/ - moja Zastava 1100p Mediteran
05-03-2015 00:46:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 462
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 249
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 353
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 92
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 828
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 292

Reklama