Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Autor Wiadomość
Chmielu17 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 373
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
Post: #1
Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Witam.


Jak niektórzy na forum wiedzą, szukałem od jakiegoś czasu Zastavy 1100p Mediteran. Odłożyłem już znaczą sumę pieniędzy na taki samochód, niestety ciągle mało. W Poznaniu pojawiła się Zastava po "remoncie blacharskim" za 2400zł, pojechałem, zobaczyłem i wróciłem. Wszystko zniszczone i podłużnice popękane, silnik bez oleju i tym podobne kwiatki. Ogólnie auto do roboty na najbliższe 5 lat. Odpuściłem ją sobie i załamany wróciłem do domu. Od niechcenia wczoraj przeglądałem olx i znalazłem Poloneza 1.4 16V za 1600 złotych. Telefon do właściciela, decyzja podjęta w 15 minut. Dzisiaj pojechałem i kupiłem Big Grin. Za dodatkowe 300zł kupiłem oryginalne felgi aluminiowe z praktycznie nowymi oponami. Do Poloneza dostałem też książkę gwarancyjną, instrukcję obsługi, faktury z przeprowadzonych napraw, dodatkowe kluczyki, książkę WKŁ oraz notesik z wypisanymi datami napraw.

Trochę więcej informacji:
- Rok produkcji 1994.
- Silnik 1.4 16V produkcji Rovera.
- Hak.
- Brak przeglądu, ubezpieczenie jest.
- Blacharka w niedużym stopniu do roboty.
- Ładny kolorek. :F
- Sprzęgło się ślizga.
- Oponki zima, lato w świetnym stanie.
- Kupiony od pierwszego właściciela.

Plany co do niego są takie:
- Zrobić blachę
- Wymienić fotele na IG
- Odmalować i zakonserwować


https://www.facebook.com/Zastava-Mediter...847651863/ - moja Zastava 1100p Mediteran
02-03-2015 19:31:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Chmielu17 za ten post.
Reklama
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 831
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #2
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Te stalówki to czternastki?
02-03-2015 19:44:47
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
amin Offline
Banned


Liczba postów: 373
Imię: Mondry
Skąd: Z Mondrowni
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Polerka, zrobienie mechanikę na cacy, ogarnięcie środka, i jeździłbym ;3
02-03-2015 19:46:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sebon30 Offline
Rometowiec z krwi i kości
*


Liczba postów: 826
Imię: Sebastian
Skąd: Krzywcza
Pojazd: Romet Kadet
Post: #4
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Poldi! Big Grin Fajny jest, zwłaszcza z tym silniczkiem. Smile prócz tych foteli bawiłbym się w doposażanie np w centralny zamek i inne bajery. Nie myślałeś nad tym? Wink

100 post- 14.12.2012 godz 21:55:17
500 post- 3.08.2013 godz 16:23:39
02-03-2015 19:46:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Chmielu17 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 373
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
Post: #5
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Jurek Szczerze, nie wiem :F nie patrzyłem na ich rozmiar. Co do centralnego zamka to dobry pomysł Big Grin. Polerki on nie uniknie, bo mimo umycia i tak będzie trochę zmatowiały.

https://www.facebook.com/Zastava-Mediter...847651863/ - moja Zastava 1100p Mediteran
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2015 19:50:53 przez Chmielu17.)
02-03-2015 19:47:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Polonez jak polonez, na szrocie czekają na niego z otwartymi ramionami.
02-03-2015 19:52:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 5 użytkowników postawiło piwo Kanilox za ten post.
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 831
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #7
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Szkoda że stary układ hamulcowy, a nie lucas, na dzień dobry do przejrzenia, chociaż z drugiej strony nauka praktyczna naprawy hamulców - lepszego układu nie można chyba znaleźć Big Grin.

EDIT: Tak z czystej ciekawości, weź no popatrz po szybach z których miesięcy tego 1994r są.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2015 19:55:35 przez jurek_j.)
02-03-2015 19:52:55
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mz1 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 230
Imię: Maciej
Skąd: Mława
Pojazd: Inny Romet
Post: #8
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Ile srednio palą wersje z tymi silnikami?
02-03-2015 19:56:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,533
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
(02-03-2015 19:52:22)kanilox napisał(a):  Polonez jak polonez, na szrocie czekają na niego z otwartymi ramionami.

Tak jak i na twoje komarki
02-03-2015 19:59:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 11 użytkowników postawiło piwo Błażej za ten post.
Chmielu17 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 373
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
Post: #10
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Właśnie te hamulce są w nim co najmniej dziwne. Pedał praktycznie wpada do podłogi jakby układ był zapowietrzony, ale dobrze hamuje :F. Czasem zaczepiłem też o gaz podczas gwałtownego hamowania w Wrocławiu. MZ1 palą około 10 litrów.

https://www.facebook.com/Zastava-Mediter...847651863/ - moja Zastava 1100p Mediteran
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2015 20:01:44 przez Chmielu17.)
02-03-2015 20:00:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mz1 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 230
Imię: Maciej
Skąd: Mława
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Ja właśnie ostatnio choruję na Poldka, tylko że Caro Plus. Chciałbym takiego z silnikiem 1, 9 diesel(szkoda tylko że ciężko takiego trafić), albo w ostateczności 1, 4 rover.
02-03-2015 20:04:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 831
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #12
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Skok jałowy może być niewyregulowany. Cóż, jak już będziesz dłubał to pewnie będziesz truł mi głowę co i jak, ale proszę bardzo Big Grin.

Co do hamowania - kwestia przyzwyczajenia, czasami w glanach też zdarza mi się nacisnąć przypadkiem oba pedały, mimo małego skoku pedała hamulca.

EDIT: MZ1, w zasadzie nie bylo seryjnych plusów z xud pod maską.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2015 20:06:01 przez jurek_j.)
02-03-2015 20:05:15
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mz1 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 230
Imię: Maciej
Skąd: Mława
Pojazd: Inny Romet
Post: #13
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Gdzieś mi się obiło o uszy że na samym początku produkcji wyszła jakaś tam znikoma ilość sztuk, ale w ostateczności zawsze można przełożyć ze zwykłego Caro albo Trucka. Podobno te silniki są bardzo oszczędne i trwałe.
02-03-2015 20:10:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Chmielu17 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 373
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
Post: #14
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Co do hamulców to zobaczę jak tam to wszystko działa, ale najważniejsze są końcówki drążków kierowniczych, muszę je wymienić, bo przez to w styczniu nie przeszedł przeglądu technicznego.

https://www.facebook.com/Zastava-Mediter...847651863/ - moja Zastava 1100p Mediteran
02-03-2015 20:46:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Chmielu17 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 373
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
Post: #15
RE: Na otarcie łez po Zastavie Mediteran...
Jako, że mój nowy nabytek się niektórym spodobał, niektórym nie, to wrzucam parę zdjęć. Zrobiłem też pierwsze zakupy, nowe końcówki drążków krótkie i długie na obydwie strony, filtr oleju oraz gumy na pedały żeby było estetycznie w środku Big Grin. Posprzątałem też w środku, ponieważ jutro Polonez jedzie na przegląd.

Z końcówkami wiąże się taka historia, że sprzedawca zastrzegał się, że na 1000% będą pasować, okazało się, że sprzedał mi końcówki do "wąskiego Caro", które nie pasują. Trzeba było jechać na wymianę, ale nie było z tym problemów. Najlepsze jest to, że sam jeździ Polonezem i twierdzi, że zawias zmieniono w 1997 roku krejzi.

Wziąłem też otworzyłem apteczkę, znalazłem tam wszystkie opatrunki, spiryt z lat 90', nożyczki, jakieś tabletki, których nie próbowałem, bo trochę się boję best . Gaśnica też w nim była z 1994 roku, a jej homologacja skończyła się w 1999...

Zdjęcia przed posprzątaniem:


Wymiana drążków i tym samym jestem zadowolony z grubości tarcz i klocków. Widać, że były właściciel dbał o niego.



Może jutro zrobię jakąś sesję zdjęciową oddającą piękno tego samochodu Big Grin. Jurek co do szyb to wszystkie oprócz prawej przedniej są z listopada 1994, prawa przednia była kiedyś zbita, bo komuś się radio w nim spodobało.

https://www.facebook.com/Zastava-Mediter...847651863/ - moja Zastava 1100p Mediteran
05-03-2015 00:46:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Dzień Dobry wszystkim
Ostatni post: Jakiś_typ
Wczoraj 23:07:58
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 204
Prośba o identyfikację ro...
Ostatni post: jakubekM780
Wczoraj 21:58:05
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 277
Dezamet Dantom GFX 50
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:54:20
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 4178
Głupie dupki
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:46:19
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 5384
Karat 1970 - szczegółowy ...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 21:45:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 116
Nowoczesna stacyjka w Oga...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:38:49
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1215
Witam wszystkich
Ostatni post: Motokamel
Wczoraj 21:28:33
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 51
Budowa roweru spalinowego
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:11:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 115
Swap
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 20:00:15
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 80
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 09:02:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 609
Magistrowy Ogar 205
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 23:26:14
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 7338
Co wam najczęściej pada w...
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 23:17:49
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 135
Głowica w Ogarze
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 19:37:24
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1829
OGAR 200 1988 r.
Ostatni post: Semmao
24-06-2024 18:46:36
» Odpowiedzi: 51
» Wyświetleń: 16010
Zapłon z Rometa charta w ...
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 14:25:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 253

Reklama