Romet Pony 50M3
|
Autor |
Wiadomość |
herbi
Nowy
Liczba postów: 13
Imię: Herbert
Skąd: Żernica k/Gliwic
Pojazd: Romet Pony
|
Romet Pony 50M3
Witam.
Jak napisałem w dziale powitań, stałem sie właścicielem motorynki Romet Pony 50M3
oczywiście z silnikiem 025.
Na początku nic nie wiedziałem o tej motorynce i tym silniku,myslałem,ze to jakis wiejski tuning,ale potem poczytałem i dowiedziałem sie,że Dezamet wypuscił takie cos,Moze robili sprzatanie magazynów i chcieli zagospodarować stare części
Wiecie moze jaka była koncepcja stworzenia takiego silnika?
W załaczniku pare zdjęć.Chciałem ja zostwic z oryginalnym lakierem,ale jest dosyc sfatygowana i podrapana,zostanie jednak w takim oryginalnym kolorze.
mam tylko jeden problem na który nie znalazłem odpowiedzi,chodzi o przednia lampe.
Nigdzie nie znalazłem zdjecia M3 z taka lampa ta jest chyba od Ogara ( zapoznaje sie dopiero z produktami Rometu)
ma z tyłu lamy konektory do podłaczenia kabli i własnie ta instalacja wyglada na oryginalna fabryczna ,nie widac modyfikacji by ktos zmieniał lampe.
Wiecie moze,ćzy było to mozliwe,by wyszły modele z takimi lampami?
PS, nie moge dodac zdjecia ,bo plik za duży.Postaram sie go zmniejszyc
|
|
11-02-2015 00:02:03 |
|
|
herbi
Nowy
Liczba postów: 13
Imię: Herbert
Skąd: Żernica k/Gliwic
Pojazd: Romet Pony
|
|
11-02-2015 00:46:10 |
|
|
amin
Banned
Liczba postów: 373
Imię: Mondry
Skąd: Z Mondrowni
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Pony 50M3
(11-02-2015 09:58:06)herbi napisał(a): Rozważałem zostawienie oryginalnego lakieru,na zdjęciach tego nie widać,ale jest dużo uszkodzeń i zadrapań.Bak ma kilka wgnieceń.
Tłumik w dobrym stanie,zostanie wyczyszczony i pomalowany,natomist kolanko jest pozaginane i zostanie wymienione.
Wracając jeszcze do lampy i instalacji.Instalacja naprawdę wyglada na fabryczna,profesjonalnie pozaciskane konektory i jedna bardzo dziwna sprawa.
Jak przyjrzycie sie dokładnie ostatniemu zdjęciu widać na nim ,ze do silnika dochodzi różowy kabel od wyłączania zapłonu i na tle przedniego błotnika drugi konektor z zaciśniętymi dwoma kablami,żótym i niebieskim.Zółty biegnie bezposrednio do tylnej lampt niebieski do konektorów przedniej lampy. Nie ma wogóle przełacznika świateł na kierownicy.Niebieski kabel w lampie bezpośrednio jest podłączony pod żarówkę krótkich świateł z pominięciem tego wlącznika świateł w lampie.
Po co ktoś zadawałby sobie tyle trudu żeby tak zmodyfikować instaqlację ?
Może to był taki kryzysowy mode,nie mieli oryginalnych lamp,więc załozyli to co było pod ręką.
Ha, powodzenia ci życzę w znalezieniu kolanka do tłumika. Boże, co ty tak męcisz? Ktoś po prostu założył inną lampę i tyle, a ty wymyślasz, bo to może kryzys mieli, a bo to kabelki oryginalne, pozaciskane profesjonalne... Bo wpadniesz w samo zachwyt. Też mam 025 i M3, służy mi do treningów jazdy na jednym kole
edit;
(11-02-2015 13:29:50)herbi napisał(a): Ok,sprawa reflektora wymaga wyjaśnienia,narazie zajmę się silnikiem. Ma wytarty karter od łańcucha jak większość motorynek.Muszę rozebrac silnik i oddac karter do spawania.Cylinder dostanie szlif i nowy tłok made in PRL,są jeszcze stare zapasy.Nowe tłoki podobno puchną.
Mam natomiast pytanie odnośnie felg.
Chciałbym je wyczyścić a nie malować.Szkiełkowanie odpada,bo pozostawia jednak troche szorstką powierzchnie,anodowanie również ,bo koła nie sa z czystego aluminium ale ze stopu,to przy anodowaniu mogło by spowodowac powstanie plam i przebarwien na powierzchni. Srodkami czyszczącymi wyczyściłem troche felgi ale pozostały plamy i przebarwienia .
Czytałem o czysczeniu octem albo kretem w granulkach,boje sie jednak czy nie powstana jakies inne niespodzianki.
Moze Wy macie jakies sposoby.Alufelgi z auta szkiełkuje sie a nastepnie lakieruje.Te z motorynki nie były lakierowane ,chciałbym zeby takie pozostały.
Wata stalowa i czyścisz .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2015 13:31:24 przez amin.)
|
|
11-02-2015 13:29:59 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|