| 
		
	 
		
			| 
					Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
				 |  
			| Autor | Wiadomość |  
		
	
		| hohowski   Nowy
 
  
 
   Liczba postów: 1
 Imię: Jacek
 Skąd: Końskie
 Pojazd: Romet Chart
 
 | 
			| RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień 
 
				Marcin to prawda, że kolega który robił mi to tulejowanie nie postarał się tym razem zbyt mocno. Sam zwróciłem uwagę na brak tej symetryczności w wykonaniu kanałów, cóż tak to zrobił i nic na to nie poradzę. Mam jednak pewne wątpliwości czy jest to aż tak istotne.Zacznijmy od początku, pierwsze próby robiliśmy bez obrotomierza i tylko na pierwszym biegu bo jest zima i nie ma co szaleć po wsi. Tak na słuch wydawało nam się, że silnik kręci się do niższych obrotów ale teraz młody założył obrotomierz i silnik osiąga na luzie te same obroty co 70 ccm. Silnik ten jest też znacznie mocniejszy od 70 ccm i lepiej ciągnie u dołu dodatkowo nie ma najmniejszego przytkania przed reso. Przy testach silnik miał za dużo paliwa, mówiłem o tym młodemu ale ze względu na brak jego dotarcia sam chciał aby tak zostało. Teraz lekko przeregulował gaźnik i silnik rozpędza się dużo lepiej. Ja jeszcze dodam od siebie, że brakuje mi w tym duecie (cylinder i wydech) charakterystycznego dzwonienia wydechu jakie było słychać w 70 ccm i to na początku budziło moje zaniepokojenie, że nie ma reso. Podsumowując to nie ma nad czym płakać bo jest znacznie lepiej niż na 70 ccm a pojemność wzrosła jedynie o 7 ccm. Jest jeszcze jedna sprawa: tu gdzie wydech (kanał wydechowy) 70 tki jest w najwyższy jest on też bardzo szeroki w stosunku do tego z 77 ccm bo tu jest przegroda i to bardzo szeroka czyli jakby porównać szerokość wydechów w samym szczycie to szerszy wydech ma 70 tka i to może powodować, że u góry ten silnik może nie zwalać z nóg, ale tak naprawdę to nikt z nas jeszcze tego nie sprawdził. Gazując na wolnych obrotach tego się nie da potwierdzić. Postaram się podszlifować go jeszcze i minimalnie podrównać te wydechy i powinno być wszystko ok. Jeśli tylko potwierdzasz, że wzrost pojemności nie powinien mieć wpływu na wymiary tego wydechu to cylinder ja już sam opanuję. Tam jest jeszcze jeden szkopuł - kolega który robił tuleję nie wiem po co i czemu podniósł bost port powyżej płuków głównych i pomocniczych i to mi się bardziej nie podoba.
 Kolego Marcin jest jeszcze coś - ten cylinder ma wydech o około 1 mm wyżej czyli na wysokości nawet nie całe 25 mm co daje mi z obliczeń jakieś 181 stopni albo więcej otwarcia a ten do którego liczyłeś wydech ma 176 lub nawet mniej, weź to jeszcze pod uwagę choć jak patrzę w program do liczenia wydechów to nie zmienia to zbyt wiele przy tych samych wymiarach wydechu.
 
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-01-2015 21:17:10 przez hohowski.)
 |  |  
	| 06-01-2015 21:10:48 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| marcin194   Nowy
 
  
 
   Liczba postów: 1
 Imię: Pewnie Michał
 Skąd: Kraków
 Pojazd: Romet 50-T-1
 
 | 
			| RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień 
 
				Pudło, nawet nie wiem co to za program    
Masz na myśli to?
http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_en.htm 
Jedyny wytwór tego gościa jaki znam... Średnio przydatny    
Jest jeszcze silencer.app oparty na javie,ale on wykorzystuje algorytmy jeningsa... Stosowane jeszcze w latach 60-70... Dobre, ale jedynie do zastosowań modelarskich    Natomiast ma bardzo fajny aplet obliczania końcówek tłumiących, z którego niegdyś korzystałem.
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2015 00:18:16 przez marcin194.)
 |  |  
	| 07-01-2015 00:06:45 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| janusz94   Rezonator
 
  
 
   Liczba postów: 65
 Imię: Janusz
 Skąd: wlkp
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień 
 
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2015 20:23:46 przez janusz94.)
 |  |  
	| 18-01-2015 20:16:31 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
		
	 
		
  
 
 
 
 
 
		
		
	 
 Użytkownicy przeglądający ten wątek:     2 gości
 
 
 | 
 
 
 
 
 |