Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zasilanie modułu przez transformator
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #16
RE: zasilanie modułu przez transformator
Masę transformatora musisz mieć na ramie/silniku (od strony 230V). To samo z impulsatorem. No chyba, że zrobisz całkowicie odseparowany układ zapłonowy do ramy pojazdu, ale wtedy wszystkie masy układu zapłonowego musiałbyś osobnymi przewodami ciągnąć. Jedyny problem z transformatorem jaki może wystąpić, to odwrotne podłączenie zakończeń uzwojenia 230V. Co w takim przypadku zrobić pisałem wyżej.

Podłączenie impulsatora ma ogromne znaczenie. Jeżeli podłączysz go niepoprawnie, to silnik będzie pracował, ale wraz ze wzrostem obrotów, wyprzedzenie zapłonu będzie się opóźniało (o ile dobrze pamiętam).

Chyba przewód z zielonym paskiem miał być podłączony pod wejście na impulsy do modułu, a ten z niebieskim paskiem - do masy. No chyba, że odwrotnie :F Jeżeli chcesz, to sprawdzę u siebie w Charcie jak jutro będę w garażu.

citroen-XM.pl
17-01-2015 00:15:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,735
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #17
RE: zasilanie modułu przez transformator
Przewod niebiesko-bialy to jest + impulsatora i to on ma isc na modul. Zielony -masa.

"Lepiej daj fotki z odpalania silnika Smile I napisz co i jak z nim było Smile"
17-01-2015 00:23:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #18
RE: zasilanie modułu przez transformator
No to jednak odwrotnie Wink

citroen-XM.pl
17-01-2015 00:26:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #19
RE: zasilanie modułu przez transformator
no to impulsator mam dobrze podlaczony. masy mam do ramy a sprawdzalem czy kopie przykladajac reke ze swieca i do silnika i do ramy. wroce jeszcze do tematu. dziekuje za dotychczasowa pomoc.
17-01-2015 00:32:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #20
RE: zasilanie modułu przez transformator
Tak jak pisałem wyżej - pobaw się ustawieniem odległości impulsatora od magnesu.

citroen-XM.pl
17-01-2015 10:34:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #21
RE: zasilanie modułu przez transformator
probowalem i nic. dzis byl ciag dalszy cwiczen, tym razem na ogarze 205 z oryginalnym zaplonem cdi od charta. postanowilem zmierzyc jaki prad daje cewka niskiego napiecia zasilsjaca modul podczas zwyklego kopniecia. dawala okolo 100V. odlaczylem wiec ta cewke od kostki ktora sie wpina do modulu. podlaczylem swoj transformator strona niskonapieciowa do cewki ladowania a wysokonapieciowa do kostki modulu i zmierzylem napiecie no i wyszlo 160V. podlaczylem modul, przytknalem swiece do cylindra i iskra byla piekna, a odjalem na chwile swiece to szajblo mnie niezle. zmierzylem jeszcze napiecie jakie daje oryginalny impulsator wpinajac jedna sonde do wtyku STER a drugą do masy i wyszło 1,6-2,0V. dla porownania u mnie na impulsatorze dzisiejszej produkcji pokazuje max 0,02V... jeszcze zmierzylem jego rezystencje. ustawilem multimetr na zakres 20k i pokazal 0,29.
17-01-2015 12:36:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,735
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #22
RE: zasilanie modułu przez transformator
Polecam Ci posprawdzac wszystkie miejsca, gdzie dales kable na mase. Moze masz jakas farbe na ramie albo cos.

"Lepiej daj fotki z odpalania silnika Smile I napisz co i jak z nim było Smile"
17-01-2015 12:43:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #23
RE: zasilanie modułu przez transformator
nie, to raczej nie to bo tam gdzie mam podlaczona mase jest zdarty lakier do czystego metalu. wedlug mnie ten nowy impulsator daje za slabe napiecie, moglby ktos to zmierzyc u siebie czy tak samo ma?
17-01-2015 12:51:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,735
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #24
RE: zasilanie modułu przez transformator
Mkerzysz jego rezystancje? Czy napiecie po kopnieciu?
Rezystancja takiego sprawnego impulsatora powinna wynosic jakies 150 ohm

"Lepiej daj fotki z odpalania silnika Smile I napisz co i jak z nim było Smile"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2015 12:57:13 przez fosa.)
17-01-2015 12:53:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #25
RE: zasilanie modułu przez transformator
rezystencje jak mierzylem to na multimerze zalaczylem omomierz na zakres 20k i pokazalo 0,29. potem zmierzylem napiecie czyli na multimetrze zalaczylem voltomierz prądu zmiennego na zakres 200V i pokazał 0,02V. na oryginalnym impulsatorze pokazywalo miedzy 1,6 a 2V.
17-01-2015 13:05:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,735
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #26
RE: zasilanie modułu przez transformator
Ustaw na multimetrze zakres 2000 i zmierz rezystancje.
Wg mnie masz cos z tym impulsatorem. Odnosnie tego 150 ohm tyle ma wynosic rezystancja sprawnego z chinola imp okolo. Chartowego z tego co pamietam to 30ohm.

"Lepiej daj fotki z odpalania silnika Smile I napisz co i jak z nim było Smile"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2015 14:05:34 przez fosa.)
17-01-2015 14:01:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #27
RE: zasilanie modułu przez transformator
Dzisiaj będę po południu w garażu. Zmierzę jakie napięcie podaje mój impulsator i jaką ma rezystancję. Co do transformatora - zostawiłbym to w spokoju, bo działa prawidłowo. Ewidentnie impulsator nie wyzwala tyrystora w module zapłonowym.

citroen-XM.pl
17-01-2015 14:32:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #28
RE: zasilanie modułu przez transformator
bylbym wdzieczny, BigSoft.
17-01-2015 14:59:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #29
RE: zasilanie modułu przez transformator
Na wejście sterowania w module, czyli impulsator podaj napięcie około 5v, i zobacz czy przeskoczy iskra, skoro przeskoczy to masz ewidentnie coś nie tak z impulsatorem, jeżeli nie to coś innego, obstawiająć że moduł jest sprawny Smile Robiac ten zabieg ty będziesz robić za impulsator i to ty wyzwolisz iskrę Big Grin Jednak najpierw kopnij ze kilka razy, aby naładować kondensator, po czym podaj te napięciecie na sterowanie Smile Oczywiście trzymaj wtedy święce przy masie.
+5v dajesz do sterowania, a masę do masy Tongue

xyz
17-01-2015 16:13:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #30
RE: zasilanie modułu przez transformator
modul jest dobry bo zalozylem go do ogara na czas testow. ale zrobie tak pozniej jak dostane wyniki pomiarow impulsatora
17-01-2015 16:27:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 77
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 458
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 244
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 377
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 350
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 495
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19223
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 288

Reklama