Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zasilanie modułu przez transformator
Autor Wiadomość
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
zasilanie modułu przez transformator
witam, mam taki problem. mam prądnicę 12V i do jednej grupy cewek podłączyłem transformator 12V/230v. potem ten transformator podłączyłem na krótko do modułu. Popodłączałem także resztę osprzętu, i kopie w kopkę i wtedy się okazało że nie ma iskry. kiedy trzymam świecę w ręku nie czuję żeby kopało a powinno. Szukałem przyczyny czemu to nie działa. Kiedy podłącze multimetr pod transformator i rusze mocno kopką pokazuje max 45V. Zaznaczam że sprawdzałem 3 transformatory 12V i na każdym jest podobnie. są różnej wydajności. W czym może być problem? Ogólnie do takiej przeróbki wiem że powinien być transformator o wydajności 1A, ale czy to rozwiąze problem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-01-2015 14:24:00 przez charper.)
15-01-2015 14:21:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: zasilanie modułu przez transformator
transformator po stronie 12v jest podłączony do masy (jeżeli masz cewki bez odczepu na masie, to nie powinien)? Po stronie 230v (tutaj musi być jeden koniec na masie)?

Zamień na próbę końce uzwojenia 230 v ze sobą aby odwrócić fazę (ten, który był na masie podłączasz do modułu, a ten z modułu na masę).

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-01-2015 15:05:18 przez BigSoft.)
15-01-2015 15:04:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: zasilanie modułu przez transformator
na odcinku cewki - transformator nie ma wyjscia na mase, dopiero na wyjsciu 230V są oba przewody do modułu z czego jeden tak jak mi sie wydaje idzie do cewki wn (ten czarny) i dalej na mase. rownież do masy jest podlaczony jeden przewod z impulsatora tak jak bylo w oryginale, tak powinno byc? sprobowalem zmienic przewody zasilajace modul i nic sie nie zmieniło. ale czy te 30-40V to nie za mało? prosze o dalsza pomoc
15-01-2015 16:04:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: zasilanie modułu przez transformator
Powinno być 100v przynajmniej na wyjściu. A sprawdź taką jedną rzecz, a mianowicie czy na pewno podlaczyles pod odpowiedni pin w module, niby glupia sugestia ale kiedyś pomyliłem piny przy podłączaniu na szybko i wpiąłem do cz.1 a głowiłem się czy cewka walnięta czy trafo.
15-01-2015 16:51:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: zasilanie modułu przez transformator
nie, podlaczone mam dobrze bo na module pisze co ma byc gdzie. kurka wodka co moze byc zle?
a jakie napiecie powinny dawac cewki przewiniete na 12V przy kopaniu w kopnik? bo z tego co wiem to te 12 V i wiecej uzyskuje sie przy dosyc duzych, mam racje?
mala uwaga: wczoraj podlaczalem do gniazdka transformator ktory ma dwa wyjscia, jedno dawalo 12V a drugie 24V. i teraz gdy podlaczam pod pradnice transformator wejsciem 12V a na wyjsciu mierze napiecia przy kopaniu w kopke to daje 30-40V a gdy podlaczam wejscie ktore dawalo 24V i mierze napiecie na wyjsciu to pokazuje przy silniejszym kopnieciu ponad 60V. ma ktos jakies pomysly czemu zasilanie jest za slabe do tego by modul zadzialal
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-01-2015 17:47:21 przez charper.)
15-01-2015 16:56:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: zasilanie modułu przez transformator
wyeliminowalem jedno niedopatrzenie, mianowicie nie bylo wyjscia od transformatora na mase po stronie 230V.
nie mogę edytować a chciałem cos dopowiedzieć. Pomyślałem że może przyczyną jest złe łączenie cewek? To znaczy połączone są oczywiście początek uzwojenia z początkiem, końce z końcami, cewki w każdej grupie są rozłożone co 120 stopni ale proszę zwrócić uwagę jak położyłem przewody łączące. z pierwszej cewki wychodzą dwa kable, doprowadzam je do styku drugiej cewki i od tych styków wychodzą również dwa, które łączą się z trzecią cewką i tam jest wyjście. może tak być?
zdjęcie tutaj http://1drv.ms/1u9PvHd
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-01-2015 20:09:20 przez charper.)
15-01-2015 19:50:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: zasilanie modułu przez transformator
zrobiłem jedną rzecz, mianowicie odlutowałem pozostałe cewki od cewki wyjściowej tak, by pracowała sama. podłączyłem transformator i nadal to samo, więc cewki są chyba dobrze podłączone. skoro nikt nic nie wie to ja chyba włożę cewkę zasilającą moduł i tyle. Na mocy dużej straty nie będzie bo transformator brałby z dwanaście wat a taka cewka dawałaby maksymalnie około dwadzieścia.
16-01-2015 12:43:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: zasilanie modułu przez transformator
Skąd takie stwierdzenie, że CDI pobiera aż tyle prądu? Przecież jak ten zapłon pociągnie 5W na pełnym gazie, to będzie dobrze...

Moim zdaniem problem wynika z błędnego podłączenia transformatora. Piszesz o uzwojeniu 24V i 12V, czyli masz transformator dzielony. Ile masz wyprowadzeń z tego transformatora? Jesteś pewny, że na pewno dobrze go podłączasz?

PS. Jeżeli przerobisz prądnicę na dwie sekcje, czyli 3 + 2 (3 cewki w grupie 1, 2 cewki w grupie 2), to jej moc odczuwalnie spadnie.

citroen-XM.pl
16-01-2015 20:40:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: zasilanie modułu przez transformator
z transformatora po stronie niskonapieciowej wychodza dwie pary przewodow. dwa niebieskie (z ktorych po podlaczeniu trafo do sieci daje napiecie 10V) i dwa czerwone (trafo na nich podaje 24V). z tego wnioskuje, ze jedyna wlasciwa droga podlaczenia tego transformatora to podlaczenie albo niebieskiej albo czerwonej pary przewodow pod grupę cewek. sprawdzalem tez inne transformatory 12V roznej wydajnosci i napiecie po stronie wysokonapieciowej daja do okolo 40V a ten 24 V dawal 60.
16-01-2015 22:06:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: zasilanie modułu przez transformator
Dobra inaczej. Powiem tak. Prądnica wygląda bardzo ładnie, więc problemu w nawinięciu cewek bym nie szukał. Pisałeś wcześniej, że nawet na jednej cewce transformator teoretycznie generuje zbyt niskie napięcie.

Trzeba więc zacząć od testów tylko na jednej cewce. Przyszła mi też do głowy pewna myśl - błędne wskazania miernika. Przy 40V powinna już skakać iskra na świecy (takie napięcie powinno pojawić się już przy 2V na cewce ładowania...) Zrób taki test - ustaw przerwę na świecy na 0,2 albo i 0,1mm (iskra wtedy ma łatwiej przeskoczyć, co jest szczególnie ważne przy słabym ładunku energii). Kopnij z całej siły. Jeżeli iskra nie przeskoczy ani razu, szukałbym przyczyny w... impulsatorze.

Widzę, że masz identyczny impulsator jak u mnie i wiem z własnego doświadczenia, że nawet minimalna zmiana ustawienia impulsatora ma ogromny wpływ na pracę modułu.

Jaki element wyzwala moduł i jaką odległość ustawiłeś pomiędzy nim, a rdzeniem impulsatora?
Jakiego miernika używasz?
Napięcie na wyjściu transformatora mierzysz bez podpiętego modułu?
Próbowałeś podłączyć trafo uzwojeniem niskonapięciowym do cewki - oczywiście bez udziału masy pojazdu, a po drugiej stronie podłączyć tylko i wyłącznie woltomierz?


PS. Wersja z trafo musi działać. Nawet na oryginalnej 6V cewce ładowania, która ma wydajność 0,8A zapłon Charta działa bez problemu w pełnym zakresie obrotów.

PS2. Jaki zakres pomiarowy ustawiłeś na mierniku?

PS3. Samą cewkę ładownia możesz prosto sprawdzić - podłącz do jednej żarówkę 12V/21W. Kopnij energicznie - żarówka powinna się na chwilę zaświecić. Możesz mieć też przy okazji podpięty woltomierz. Możesz też wykonać pomiar napięcia bez obciążenia itd.



(15-01-2015 16:56:55)charper napisał(a):  a jakie napiecie powinny dawac cewki przewiniete na 12V przy kopaniu w kopnik? bo z tego co wiem to te 12 V i wiecej uzyskuje sie przy dosyc duzych, mam racje?

Nie pamiętam ile przy kopaniu. 12V możesz uzyskać nawet na biegu jałowym silnika. Wszystko zależy jak obciążysz cewkę. Robiąc prądnicę taką jak z mojego poradnika masz na tyle mocy, że przy normalnej jeździe i żarówce h4 55/60 z przodu - ugotowałbyś akumulator nie stosując regulatora napięcia. Napięcie 14V przy obciążeniu 120W jest osiągalne praktycznie przy maksymalnych obrotach silnika, ale już przy instalacji jak u mnie, czyli standard + światło zasilane z akumulatora, z żarówką h4 55/60 ugotowałbyś akumulator podczas spokojnej jazdy bez regulatora napięcia. Wszystko zależy od obciążenia prądnicy.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2015 22:38:31 przez BigSoft.)
16-01-2015 22:28:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: zasilanie modułu przez transformator
elementem wyzwalajacym impulsator jest magnes neodymowy o wymiarach 10x6x2,6mm. szczelina miedzy magnesem a impulsatorem wynosi 0,4mm mierzone szczelinomierzem. uzywam miernika cyfrowego UNI-T za 30zl z allegro, moze to Ci cos powie o jego jakosci. podlaczylem to jeszcze raz. silnik wlozylem do ramy i teraz mi wygodniej, wiec podlaczylem transformator po stronie niskonapieciowej czerwonymi przewodami do cewek i kopnalem. miernik pokazal max 91 V. jednak na swiecy dalej nie ma iskry i kiedy trzymam swiece w piesci i reke mam przylozona do silnika to nie czuje impulsow.
16-01-2015 23:28:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: zasilanie modułu przez transformator
Miernik dobry. Nie wiedziałem, że silnik miałeś poza ramą, co uniemożliwia efektywne kopnięcie w starter. Stąd pewnie tak niskie napięcie, zbyt niskie obroty miała prądnica. Te 91V, to napięcie wręcz wzorcowe przy kopaniu w starter.

Jeżeli masz sprawny moduł i resztę instalacji zapłonowej (cewka wysokiego napięcia, świeca itd), to na bank masz problem z impulsatorem. Musisz próbować - oddalić lub przybliżyć.

PS. Uważaj, bo CDI potrafi nieźle kopnąć... ;]

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2015 23:36:54 przez BigSoft.)
16-01-2015 23:36:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: zasilanie modułu przez transformator
na tym module jezdziłem do samego końca, na cewce butelkowej także. a tem magnes według Ciebie dobry? zaznaczam ze jest wklejony w poprzek. teraz mi sie przypomnialo ze gdzies czytalem ze odleglosc miedzy magnesem a impulsatorem ma wynosic miedzy 0,7 a 1,1mm czy cos takiego. ciekawe ile w tym prawdy ale moze warto sprawdzic.
16-01-2015 23:50:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: zasilanie modułu przez transformator
Magnes powinien dać radę, ja mam trochę wyższy, ale teoretycznie powinna i wystająca śrubka zadziałać (impulsator ma namagnesowany rdzeń).

Z własnego doświadczenia powiem Ci, że ustawienie impulsatora ma kluczowe znaczenie. Naprawdę minimalna różnica może spowodować zanik iskry. Pobaw się jego ustawieniem.

citroen-XM.pl
17-01-2015 00:03:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: zasilanie modułu przez transformator
chyba zrobie jeszcze jedna rzecz, czyli mase od transformatora i od impulsatora przylutuje do podstawy pradnicy tak jak bylo w oryginale. a chcialem sie jeszcze upewnic czy to obojetne ktory przewod od impulsatora podlaczony mam do modulu?
17-01-2015 00:09:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 447
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 20:28:43
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 46
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19218
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 264

Reklama