Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
zasilanie modułu przez transformator
|
Autor |
Wiadomość |
charper
detyfusan
Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
|
RE: zasilanie modułu przez transformator
wyeliminowalem jedno niedopatrzenie, mianowicie nie bylo wyjscia od transformatora na mase po stronie 230V.
nie mogę edytować a chciałem cos dopowiedzieć. Pomyślałem że może przyczyną jest złe łączenie cewek? To znaczy połączone są oczywiście początek uzwojenia z początkiem, końce z końcami, cewki w każdej grupie są rozłożone co 120 stopni ale proszę zwrócić uwagę jak położyłem przewody łączące. z pierwszej cewki wychodzą dwa kable, doprowadzam je do styku drugiej cewki i od tych styków wychodzą również dwa, które łączą się z trzecią cewką i tam jest wyjście. może tak być?
zdjęcie tutaj http://1drv.ms/1u9PvHd
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-01-2015 20:09:20 przez charper.)
|
|
15-01-2015 19:50:08 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: zasilanie modułu przez transformator
Dobra inaczej. Powiem tak. Prądnica wygląda bardzo ładnie, więc problemu w nawinięciu cewek bym nie szukał. Pisałeś wcześniej, że nawet na jednej cewce transformator teoretycznie generuje zbyt niskie napięcie.
Trzeba więc zacząć od testów tylko na jednej cewce. Przyszła mi też do głowy pewna myśl - błędne wskazania miernika. Przy 40V powinna już skakać iskra na świecy (takie napięcie powinno pojawić się już przy 2V na cewce ładowania...) Zrób taki test - ustaw przerwę na świecy na 0,2 albo i 0,1mm (iskra wtedy ma łatwiej przeskoczyć, co jest szczególnie ważne przy słabym ładunku energii). Kopnij z całej siły. Jeżeli iskra nie przeskoczy ani razu, szukałbym przyczyny w... impulsatorze.
Widzę, że masz identyczny impulsator jak u mnie i wiem z własnego doświadczenia, że nawet minimalna zmiana ustawienia impulsatora ma ogromny wpływ na pracę modułu.
Jaki element wyzwala moduł i jaką odległość ustawiłeś pomiędzy nim, a rdzeniem impulsatora?
Jakiego miernika używasz?
Napięcie na wyjściu transformatora mierzysz bez podpiętego modułu?
Próbowałeś podłączyć trafo uzwojeniem niskonapięciowym do cewki - oczywiście bez udziału masy pojazdu, a po drugiej stronie podłączyć tylko i wyłącznie woltomierz?
PS. Wersja z trafo musi działać. Nawet na oryginalnej 6V cewce ładowania, która ma wydajność 0,8A zapłon Charta działa bez problemu w pełnym zakresie obrotów.
PS2. Jaki zakres pomiarowy ustawiłeś na mierniku?
PS3. Samą cewkę ładownia możesz prosto sprawdzić - podłącz do jednej żarówkę 12V/21W. Kopnij energicznie - żarówka powinna się na chwilę zaświecić. Możesz mieć też przy okazji podpięty woltomierz. Możesz też wykonać pomiar napięcia bez obciążenia itd.
(15-01-2015 16:56:55)charper napisał(a): a jakie napiecie powinny dawac cewki przewiniete na 12V przy kopaniu w kopnik? bo z tego co wiem to te 12 V i wiecej uzyskuje sie przy dosyc duzych, mam racje?
Nie pamiętam ile przy kopaniu. 12V możesz uzyskać nawet na biegu jałowym silnika. Wszystko zależy jak obciążysz cewkę. Robiąc prądnicę taką jak z mojego poradnika masz na tyle mocy, że przy normalnej jeździe i żarówce h4 55/60 z przodu - ugotowałbyś akumulator nie stosując regulatora napięcia. Napięcie 14V przy obciążeniu 120W jest osiągalne praktycznie przy maksymalnych obrotach silnika, ale już przy instalacji jak u mnie, czyli standard + światło zasilane z akumulatora, z żarówką h4 55/60 ugotowałbyś akumulator podczas spokojnej jazdy bez regulatora napięcia. Wszystko zależy od obciążenia prądnicy.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2015 22:38:31 przez BigSoft.)
|
|
16-01-2015 22:28:33 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|