Ocena wątku:
- 2 głosów - 4.5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
|
Autor |
Wiadomość |
buteks102
Nowy
Liczba postów: 48
Imię: Endriu
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
W przypadku Jawki/Ogara 200 (223) fabrycznie jest to drut DNE 0,6mm 160 zwojów.
Ja osobiście zawsze nawijam 180 zwojów, jest śliczna iskra. (jakieś 8V idzie do butelkowej) Drut miałem zawsze swój jakiś stary z lodówki i nigdy go nie mierzyłem Ale na wymiar to dałbym 0,60mm.
Co to samego procesu nawijania to najważniejsze jest żeby nigdzie drutu nie przełamać. Po drugie nawijaj zwoje ściśle przy sobie żeby luzu nie było. Bez pośpiechu, po kilkadziesiąt zwojów z przerwami, z piwkiem w ręce.
To chyba tyle tej tajemnej wiedzy
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-01-2015 00:34:15 przez buteks102.)
|
|
08-01-2015 00:33:10 |
|
|
Akaveli
Nowy
Liczba postów: 30
Imię: Paweł
Skąd: Toruń
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
Sorry chłopaki powrócił mi internet, a wiec ostatnio udało mi się zapalić jawke ustawiłem wymieniłem koło magnesowe oraz krzywkę ustawiłem zapłon 2mm przed gmp a na platynkach 0.3mm i odpaliła chodziła ładnie na wolnych ale po minucie zgasła i ponownie umarła.. Iskra jest biała a powinna być niebieska wczoraj sprawdzałem kondensator i go wymieniłem , na 2cewkach butelkowych i 5świecach kolor taki sam mi się wydaje że powinna być niebieska a wy macie jakieś rady?
(05-01-2015 23:12:04)buteks102 napisał(a): Piszesz "cewki wyglądają jak nowe". Chłopie te nowe cewki jeżeli są chińskie (a zapewne są, bo ładnie wyglądają) to czasami można je zajechać w 2 miesiące. Jeżeli w środku padła izolacja, zwiera gdzieś zwoje, za małe napięcie i słaba iskra na świecy. W tych silnikach Jawki, zapłon to jedna wielka improwizacja. Ja zawsze sam nawijałem cewkę WN drutem z agregatu od lodówki, a butelkową mam od Simsona. Nie kupuje tych "nowych cewek bo to gónwo. Platynki masz czeskie? Są one dostępne.
Sprawdź jeszcze czy ci nie łapie "lewego powietrza" pod gaźnikiem uszczelka. U moich kumpli częsta usterka, którą im naprawiam.
Pokombinuj z dolotem. Spróbuj bez filtra też odpalić, albo z zamkniętym powietrzem całkowicie.
Cewka zapłonowa ta przy iskrowniku była nawijana przez znajomego elektryka nie wiem tylko jakim drutem ani jaką grubością to zostawiłem na jego odpowiedzialność skoro się zna. Iskra jest piękna , Lewego powietrza nie łapie szczególnie przy gaźniku zawszę daje ciupkę silikonu dla pewności nie za dużo żeby nie pozatykał.Platynki oryginalne nie były wymieniane, nie chciałem dawać nowych bo wiedziałem że będę do d*py. Próbowałem odpalać bez gaźnika wlać troszkę do króćca bądź pod świece i cisza... Tak jak wspomniałem wczoraj mi odpaliła pochodziła z minutkę i umarła.Już się jej odpalić nie dało , a iskra z niebieskiej zrobiła się biała co to może być?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-01-2015 23:44:58 przez Akaveli.)
|
|
10-01-2015 23:30:49 |
|
|
Akaveli
Nowy
Liczba postów: 30
Imię: Paweł
Skąd: Toruń
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Jawa 50 (Ogar 200) Nie pali..
No dobra spróbowałem na innej i jest iskra niebieska taka jak powinna być. A on nadal nie odpala , jak tak dalej pójdzie złom go przywita bo już siły nie mam...
Dzięki chłopaki temat do zamknięcia wyj*bałem go na złom niech k*rwa rdzewieje. Do zamknięcia
Notatka od kw112, 11-01-2015 23:25:30
Wulgaryzmy +3pkt.
|
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2015 22:00:45 przez Akaveli.)
|
|
11-01-2015 21:17:49 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|