50 T-1 79' by mjurzak
|
Autor |
Wiadomość |
mjurzak
Pasjonat

Liczba postów: 57
Imię: Michał
Skąd: Bielsko Biała
Pojazd: Romet Komar
|
50 T-1 79' by mjurzak
Chciałbym wam przedstawić mojego następnego Rometa 
Kupiony 20.12.14r. 50 T-1 1977r., dokumenty są, OC ważne. przegląd do zrobienia, kupiony za 100 zł, myślę że się opłacało z powodu samych papierów  . Romet niestety stał ponad rok pod chmurką, podnóżki były złamane, dętka z tyłu przebita, opona popękana, sprzęgło cały czas trzyma, oraz ma urwane mocowanie głowicy. Brak prawego podnóżka pasażera, klamki sprzęgła, drutu hamulca tylnego, linki sprzęgła, puszki gaźnika i łańcucha ale większość rzeczy posiadam 
Z racji, że mój komar poszedł do malowania oraz była ładna pogoda wziąłem się dzisiaj za 50 T-1. Wyczyściłem go trochę, zmieniłem oponę oraz dętkę, zamontowałem tablicę, wyprostowałem podnóżki, pospawałem oraz pomalowałem je na czarno, jak wyschną to na dniach je zamontuje.
Tu zdjęcia:

Silniczek 019:

Wysoka głowica:

Oraz dziwny gaźnik:  ani to gm12f ani gm13f, a średnica wewnątrz to 14 mm
Komar 2350 75'
Romet 50 T-1 79'
Ogar 205 '87
|
|
03-01-2015 21:26:12 |
|
|
mjurzak
Pasjonat

Liczba postów: 57
Imię: Michał
Skąd: Bielsko Biała
Pojazd: Romet Komar
|
|
04-01-2015 15:20:07 |
|
|
Kolo4x4
Młody Ogarowiec :D

Liczba postów: 422
Imię: Mirosław
Skąd: Turze Pole (RBR)
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
04-01-2015 17:06:00 |
|
|
mjurzak
Pasjonat

Liczba postów: 57
Imię: Michał
Skąd: Bielsko Biała
Pojazd: Romet Komar
|
|
04-01-2015 23:00:30 |
|
|
Aleks041
Nowy

Liczba postów: 70
Imię: Aleksander
Skąd: Ciechanów
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
04-01-2015 23:18:31 |
|
|
mjurzak
Pasjonat

Liczba postów: 57
Imię: Michał
Skąd: Bielsko Biała
Pojazd: Romet Komar
|
|
14-01-2015 22:59:52 |
|
|
mjurzak
Pasjonat

Liczba postów: 57
Imię: Michał
Skąd: Bielsko Biała
Pojazd: Romet Komar
|
RE: 50 T-1 79' by mjurzak
Witam po dłuższej przerwie  w minionym tygodniu 50 T1, wyjechał o własnych siłach z garażu  został zmieniony silnik (tymczasowo) na 023 po remoncie, tzw. zapasowy, bo od remontu raz odpalany i 2 lata przeleżał na półce  Romecik został całkowicie skompletowany, ma uzupełnione wszystkie braki 
Zmiany:
-silnik 023 z cylindrem od 019
-gaźnik k60b z filtrem powietrza od simsona sr2 
-oryginalne boczki gładkie do 50T1 z pierwszej serii
-hamulec tył + nowe szczęki
-klamka sprzęgła
-łańcuch
-chlapacz z przodu (nie ma jeszcze na zdjęciu)
-brakujące linki
-kierownica w dużo lepszym stanie
-nowe żarówki
-filtr paliwa
-klosz tylnej lampy (nieużywany z epoki  )
-amortyzatory tylne w idealnym stanie
-nowa osłona łańcucha
-nowy olej w silniku
-wydech i kolanko zostały wypalone i wyczyszczone (trzeba będzie jeszcze pomalować)
-sporo śrubek zostało zmienione na nowe
-elektryka została poprawiona
Teraz wszystko działa jak należy, jeździ, świeci, hamuje, odpala za pierwszym
Trzeba tylko pojechać nim na przegląd i cieszyć się z dalszej jazdy  przez ostatnie 10 dni jeździł codziennie po kilkanaście kilometrów po okolicy "prawie" bezawaryjnie (automat się raz rozsypał) 
Dodaję parę zdjęć dla porównania jego stanu z przed pół roku:
Styczeń

Czerwiec

Styczeń

Czerwiec

Styczeń

Czerwiec

Silniczek:

i jedno po filtrach na koniec

Trochę czasu, pracy i mam sprawny środek transportu za grosze, dla ciekawskich powiem że kupiony za 100 zł z ważnym oc + 50 zł części: olej, filtr paliwa, boczki, żarówki itd. (sporo części miałem w garażu) + 50 zł będę musiał dać na przegląd = razem 200 zł, więc taniej sprawnego 50 T1 z papierami bym chyba nie dorwał 
Oceniajcie, komentujcie
Komar 2350 75'
Romet 50 T-1 79'
Ogar 205 '87
|
|
04-06-2015 23:47:28 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|