Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
Chart by Janusz94
Autor Wiadomość
amin Offline
Banned


Liczba postów: 373
Imię: Mondry
Skąd: Z Mondrowni
Pojazd: Inny
Post: #496
RE: Chart by Janusz94
No fakt, z lekkim magnetem nawet bez spawaka, i jakiegoś dobrego gaźnika to będzie się sensownie wkręcać. Kombinuj żeby z tego trochę więcej mocy wykrzesać Tongue
31-12-2014 22:55:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #497
RE: Chart by Janusz94
Tutaj silnik ma pełen osprzęt a ten zapłon miał być wisienką na torcie Wink
01-01-2015 00:00:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika
amin Offline
Banned


Liczba postów: 373
Imię: Mondry
Skąd: Z Mondrowni
Pojazd: Inny
Post: #498
RE: Chart by Janusz94
Jeszcze skrzydła mu dorób, bardzo możliwe że poleci :F
01-01-2015 00:10:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #499
RE: Chart by Janusz94
Wirnik Jawki też rozerwie przy takiej prędkości obrotowej? Może dało by się wytworzyć coś na wzór wirnika Jawki.

Mniejsza o to - skoro udało się uzyskać około 20W z jednej cewki to i tak super. Tylko pamiętaj o jednym, bo można się przejechać - jeżeli ta prądnica ma ładować akumulator, to musisz mierzyć napięcie pod obciążeniem za mostkiem prostowniczym. Bo może się potem okazać, że łał pięknie, super 20W z cewki i np 18V dobija na żarówce, a podłączysz za mostkiem i będzie ledwo 13V. Mostek teoretycznie powinien powodować spadek napięcia rzędu 1,2V, ale w praktyce bywa, że obniża czasem i o 2V albo lekko ponad. Ja się tak nieźle przejechałem kiedyś podczas budowy prądnicy.

Oczywiście pomiary liczą się dla zakresu użytkowego obrotów silnika.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2015 00:31:08 przez BigSoft.)
01-01-2015 00:29:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #500
RE: Chart by Janusz94
Sprawdzę jak będzie z mostkiem. Tutaj pomiar robiłem przy 2k rpm a wiadomo że obroty użytkowe będą co najmniej 3x wyższe Wink
01-01-2015 07:03:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #501
RE: Chart by Janusz94
Eee, to może nie będzie tak źle. 2000 obr/min to niemalże bieg jałowy dla takiej prądniczki ;] Czekam na dalsze wieści.

citroen-XM.pl
01-01-2015 08:06:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #502
RE: Chart by Janusz94
To też będą obroty jałowe dla silnika przy tych czasach rozrządu Big Grin
Chętnie sprawdziłbym na wyższych obrotach tylko że wiertarka już szybciej nie może niestety.
01-01-2015 08:34:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #503
RE: Chart by Janusz94
Znam ten ból, ja kiedyś kupiłem specjalny silnik wysokoobrotowy (16 tys. obr/min) i zbudowałem sobie tester do prądnic, bo niestety wiertarka nie wystarczała, a szkoda było silnik w moto piłować Smile

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2015 08:38:28 przez BigSoft.)
01-01-2015 08:38:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #504
RE: Chart by Janusz94
Myśle ze brak nabiegunników to nie problem
Wystarczy spojrzec na koło magnesowe od vape do sima
01-01-2015 14:56:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #505
RE: Chart by Janusz94
Na tą chwile prace nad prądnicą zawiesze ze względu na małą możliwość testów. Poczekam na wał z centrowania, złoże silnik i zaczne testy już na gotowym układzie zapłonowym. Napędzając magneto z wiertarki to tak troche na dwoje babka wróżyła i nie moge mieć pewności że obroty przy których teraz jest już odpowiednie napięcie w silniku przy kilka razy większych obrotach nie będzie to napięcie już zbyt duże i nie będzie tym samym paliło regulatorów Smile
Zajme się teraz zrobieniem wyzwalacza na magnecie oraz regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu i mocowaniem impulsatora Smile
01-01-2015 17:12:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #506
RE: Chart by Janusz94
Sam już nie wiem jak to z tymi nabiegunnikami jest. Teoretycznie powinny być ze względu na to, że zamykają one rdzeń pola magnetycznego i odpowiednio kształtują to pole. Możliwe, że w zapłonie Vape nie jest to konieczne, lub zrealizowane jest to w inny sposób. Nie wiem, nie jestem specjalistą od magnetyzmu.

Nie wziąłem jednak pod uwagę że Ty na tej wiertarce osiągasz tylko (aż?) 2000 obr/min. Może się okazać na silniku, że prądnica jednak wcale zła nie jest, a wręcz przeciwnie. Moja prądnica w Charcie na oryginalnym magnecie ma bardzo niską sprawność przy 2 tys. Właśnie odświeżyłem pamięć i zajrzałem do własnej dokumentacji...

Na mojej stronie mam umieszczonych kilka wykresów, to jeden z nich:



Można powiedzieć, że prądnica "startuje" tak naprawdę przy ok 3400 obr.min, także jest szansa, że u Ciebie będzie podobnie. Polecam jednak nawinąć sobie jedną cewkę grubym drutem, upchać drutu tyle, ile to możliwe i testować już na silniku przy normalnych obrotach.

Może się okazać, że jak mu dasz w palnik to będziesz miał niezłego elektro-magnetycznego potwora do okiełznania Smile

citroen-XM.pl
01-01-2015 19:11:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #507
RE: Chart by Janusz94
Mam jedną cewkę nawiniętą 1mm drutem i weszło 100zw czyli ta testowana jako pierwsza.
01-01-2015 19:39:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #508
RE: Chart by Janusz94
Mało coś, no chyba, że nie nawijałeś do granic możliwości. Ja zmieściłem bodajże 160 zwojów, drutem 0,9, no ale zobaczymy jak z napięciem będzie, może obroty i neodymy zrobią swoje. Ciekawe jak się będzie zachowywało uzwojenie przy dłuższej pracy (mam na myśli temperaturę).

citroen-XM.pl
01-01-2015 19:57:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #509
RE: Chart by Janusz94
Nawinięte tak żeby nie wystawało za karkas bo nie wlezie w obudowę. W twojej prądnicy jest więcej miejsca na uzwojenie.
01-01-2015 20:31:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #510
RE: Chart by Janusz94
Odpalone:
https://www.facebook.com/video.php?v=337...tif_t=like
https://www.facebook.com/video.php?v=337...tif_t=like

Jeszcze regulacje i prace nad prądnicą, do wiosny postaram się ogarnąć Wink
25-01-2015 18:03:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo janusz94 za ten post.
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Dzień Dobry wszystkim
Ostatni post: Jakiś_typ
Wczoraj 23:07:58
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 205
Prośba o identyfikację ro...
Ostatni post: jakubekM780
Wczoraj 21:58:05
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 277
Dezamet Dantom GFX 50
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:54:20
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 4183
Głupie dupki
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:46:19
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 5385
Karat 1970 - szczegółowy ...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 21:45:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 116
Nowoczesna stacyjka w Oga...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:38:49
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1215
Witam wszystkich
Ostatni post: Motokamel
Wczoraj 21:28:33
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 52
Budowa roweru spalinowego
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:11:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 115
Swap
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 20:00:15
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 80
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 09:02:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 609
Magistrowy Ogar 205
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 23:26:14
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 7339
Co wam najczęściej pada w...
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 23:17:49
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 135
Głowica w Ogarze
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 19:37:24
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1829
OGAR 200 1988 r.
Ostatni post: Semmao
24-06-2024 18:46:36
» Odpowiedzi: 51
» Wyświetleń: 16014
Zapłon z Rometa charta w ...
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 14:25:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 253

Reklama