Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
Chart by Janusz94
Autor Wiadomość
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #481
RE: Chart by Janusz94
Ale jaką to żarówką obciążyłeś Big Grin ?

xyz
28-12-2014 18:02:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #482
RE: Chart by Janusz94
Żarówka 12V 5W prąd płynący był 0,7A. Spadek z żarówką jest w okolicach 0,15V
28-12-2014 18:06:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #483
RE: Chart by Janusz94
Bardzo słabo. 2,5W z 100 zwojowej cewki nawiniętej drutem 1mm to aż się wierzyć nie chce, że jest tak słabo. Taka cewka powinna spokojnie 15W wytworzyć, a może i 25 Sad

Przynajmniej tyle udało mi się wyciągnąć na magnesach ferrytowych w oryginalnym magnecie (około 1,8A przy 14V), no ale one są znacznie większe od tych zastosowanych u Ciebie w wirniku.

Obawiam się, że sprawność prądnicy jest z jakiegoś powodu bardzo mała, ale spróbuj z cieńszym drutem, myślę, że DNE 0,5 albo 0,6 na dzień dobry i maksymalnie tyle zwojów ile się da zmieścić. Jedna cewka jako podstawa do dalszych rozważań i testów.

Widocznie neodymy są zbyt małe.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-12-2014 02:59:44 przez BigSoft.)
31-12-2014 02:56:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #484
RE: Chart by Janusz94
Może ten pierścień z nierdzewki nabity na wirnik osłabia pole magnetyczne? W końcu nierdzewki nie magnes nie przyciąga. Może dla testu zrobić ten pierścień ze zwykłej stali?
31-12-2014 17:11:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #485
RE: Chart by Janusz94
Według mnie jak bedzie ze zwyklej stali to w ogole nie bedzie działać
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-12-2014 17:19:40 przez Kanilox.)
31-12-2014 17:18:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,735
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #486
RE: Chart by Janusz94
Albo tez mozna sprobowac ten pierscien na wirniku wytoczyc z alu . Moze bedzie lepiej.

"Lepiej daj fotki z odpalania silnika Smile I napisz co i jak z nim było Smile"
31-12-2014 17:38:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #487
RE: Chart by Janusz94
Przemek kolejną cewke nawine 0,25mm i 410zw czyli na 14V ale prąd raczej wtedy będzie dość mały więc cudów nie ma się co spodziewać.
Jeszcze wyjdzie tak że będe zmuszony wykonać magneto od nowa na 2x wiekszych magnesach czyli 35x10x10 o ile taki w ogóle są dostępne :/
Jednym słowem na tą chwile klapa konkretna z prądnicą... bo niby magnesy mają cholernie dużą siłe i potrafią z kilku cm przyciagnać kawał metalu ale widocznie za mało.
Co do materiału na pierścień megneta to nic lepszego jak nierdzewak zastosować sie nie da. Nierdzewa nie hamuje przepływu magnetycznego i może być cieńka a będzie duża wytrzymałość mechaniczna, aluminium natomiast musiałoby być znacznie grubsze więc jeszcze oddale magnesy od rdzeni. Pierścień z czarnej stali utrudni przepływ magnetyczny.
31-12-2014 17:52:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Patryk82 Offline
Jak sie chce sie, to sie da sie.


Liczba postów: 246
Imię: Patryk
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Chart
Post: #488
RE: Chart by Janusz94
No ze stalą się jaja dzieją z tego co wiem, jak np. robią podstawki do DE ze stali to krążyły opinie, że coś nie gra Tongue

Łan cyl, tu stroke :F
31-12-2014 17:54:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #489
RE: Chart by Janusz94
Cewka nawinięta drutem 0,5mm napięcie 13V prąd 0,9A żarówka 12V 10W świeci pełną jasnością ale to wciąż mniejsza moc niż bym tego oczekiwał :/
Chyba jedyny ratunek to toczyć jeszcze raz magneto i dać większe magnesy...
31-12-2014 20:33:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #490
RE: Chart by Janusz94
Tak sobie właśnie myślę o jednej, ważnej rzeczy. Gdzie my tu mamy nabiegunniki? Pomysł z pierścieniem stalowym nie wydaje się wcale głupi, wręcz przeciwnie. Janusz - spróbuj, to może być też przyczyna tak niskiej sprawności.

Każda prądnica przecież musi mieć zamontowane nabiegunniki na magnesach. Weźmy przykład - magneto Charta (może być i Simsona, komarka, innego moto itd).



Jak widać, każdy magnes ma blaszkę o takich wymiarach jak on sam. Ważną kwestią jest to - jak powinien taki nabiegunnik wyglądać. Otóż najlepszy byłby z blachy krzemowej, ale podobno trudno ją dostać (i nie wiem jak z trwałością mechaniczną). Stosować można więc z powodzeniem blachę stalową. Rozmiar nabiegunnika powinien być taki, aby obejmował całą, jedną cewkę.

Nie do końca mam pewność jak to jest zrobione w kołach magnesowych zamkniętych. Mam na myśli takie coś:



Widzimy tu magneto zamknięte, gdzie nie są widoczne magnesy. Są one ukryte pod blachą tak jak tutaj:



Wychodzi więc na to, że ta blacha pełni też rolę wspólnego nabiegunnika. Trochę poczytałem o tym w sieci i podobno tak robią producenci motocykli. Nie znalazłem jednak dokładniejszch informacji jak to działa. Magnesy muszą być umieszczone naprzemiennie, ponieważ indukcja następuje w momencie, gdy dwa magnesy ułożone względem cewki przeciwnymi biegunami (czyli jeden N, drugi S w danym momencie) przebiegają nad bokiem cewki.


Swoją drogą - ciekawe jak to jest w wirniku jawki. Rozbierał go ktoś kiedyś? Teoretycznie to co widzimy na zewnątrz, powinno być nabiegunnikiem, a sam magnes powinien znajdować się pod nim, zalany w aluminium.

citroen-XM.pl
31-12-2014 21:01:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #491
RE: Chart by Janusz94
U mnie magnesy są ułożone na przemian, nawet wykonałem test że wszystkie jednym biegunem to na oko 75% odpada czyli zostaje prawie nic Tongue
Nabiegunnik niby jest w starszych kołach magnesowych ale w nowszych to jest to wszystko zalane w cholera wie czym. Cały magnes da się wydobyć i można go sporo wyginać. Oglądałem dziesiątki kół magnesowych od motorowerów i motocykli z roczników od 1990 do 2014 i większość ma właśnie magnes we wspólnej ''formie''.
W swoim magnecie sprawdziłem i wyraźnie czuć mocny przeskok biegunowości obojętnie jakim kawałkiem metalu/magnesa do tego stopnia że magneto zamontowane w uchwycie wiertarki potrafi samo wykonać obrót o kilkanaście stopni więc tutaj raczej jest ok.

Co do wirnika jawki to rozcinałem go na dwie cześci i do magnesa jest dołożona blach grubości około 3mm i troche dziwnie wygieta ale nie pamiętam teraz czy bieguny były na przemian czy cały czas jednym, ale zakładam że na przemian bo na co mieliby od razy z góry ścinać dużą część sprawności magneta Smile

A co do rury stalowej to sprawdzałem to wcześniej zanim zacząłem cokolwiek toczyć i efekt był taki że nastepowała bardzo silna izolacja pola magnetycznego, jedyna opcja to taki pierścień musiałby mieć zgrubienia w miejscach gdzie są magnesy, inaczej siła spada. Na nierdzewce takie zjawisko nie wystepuje.
31-12-2014 21:50:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #492
RE: Chart by Janusz94
Czyli tak jak myślałem, w wirniku Jawki zatopione są nabiegunniki.

Nie widzę tu innego rozwiązania, jak zastosowanie nabiegunników w takim rozmiarze aby pokrywał cały bok cewki gdy magnes jest w osi rdzenia cewki. Sprawność prądnicy powinna znacznie wzrosnąć.

citroen-XM.pl
31-12-2014 22:04:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #493
RE: Chart by Janusz94
Tylko ja nie wyobrażam sobie jak to zamontować, to nie prądnica kt. ma pracować przy obrotach rzędu 8krpm i gdzie nabiegunniki są dopychane siłą odśrodkową do magnesów, tylko w tym wypadku siła odśrodkowa odrywałaby je od magnesów.
Może się myle ale jeszcze nie będe szukał winy w braku nabiegunników, gdyż jest to z mechanicznego punktu widzenia bardzo trudne do wykonania żeby mi tego przy 16k rpm nie rozerwało. Widzieliście jak skończyło magneto z charta Tongue
Na koniec dzisiejszych testów udało się uzyskać około 20W z tej ceweczki więc jak na tą chwile już nie byłoby tragedii bo ma być ich przecież 6 sztuk Smile
Jutro może uda się jeszcze troszkę potestować. Wiem że na pewno musze jeszcze troszke zmienić kształt rdzeni cewek bo mniejwiecej wygląda to w tej chwili tak )( w stosunku do magneta a powinno być tak )) a to też ma jakiś wpływ na ogólną sprawność. Może jednak coś z tego będzie.
Najwięcej i tak pokażą testy bezpośrednio na silniku Tongue
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-12-2014 22:13:53 przez janusz94.)
31-12-2014 22:12:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika
amin Offline
Banned


Liczba postów: 373
Imię: Mondry
Skąd: Z Mondrowni
Pojazd: Inny
Post: #494
RE: Chart by Janusz94
No ale wiesz, taką samą moc uzyskał byś na normalnym magnecie, patrząc na zapłon BigSofta... Trochę tak lypa z tymi magnesami.
31-12-2014 22:35:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #495
RE: Chart by Janusz94
Tu nie chodzi aż tak bardzo o moc prądnicy, mi najbardziej zależało na jak najmniejszych wymiarach i wadze magneta, czyli upodobnić zapłon do motoplata/selletry/r-setup itp. gdzie jest malutkie i lekkie magneto.
A także o to żeby jednak było w miarę dobre ładowanie i przedewszystkim światła czego na ww. zapłonach niestety nie ma Wink
31-12-2014 22:44:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 01:19:29
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 624
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:40:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 91
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:31:46
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 631
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 12:41:53
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 2305
czy sie opłaca rame do og...
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:21:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Współczesny kranik
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:19:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 206
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
22-11-2024 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 192
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
21-11-2024 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 321
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 416
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 141
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 426
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 554
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 94
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19296
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 125

Reklama