Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 4 głosów - 2.5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wigry cultstyle czyli robimy airride.
Autor Wiadomość
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #31
RE: Wigry cultstyle czyli robimy airride.
Następny, który jeździ po jakości. Jak nie po Romecie to po Unitrze. Wszyscy wszystko porównują do sprzętów produkcji zachodniej. Ludzie. Wolelibyście, żeby wyprodukowano rowery normalne (czyli jakości Rometu) dla całej, np. Legnicy czy rowery cudownej jakości dla, dajmy na to, Bździszewa? Wtedy nie było nic i trzeba było robić, żeby było szybko i dużo. Na takim przysłowiowym "zachodzie" (wydaje mi się, że chodzi głównie o Amerykę Północną) nie było wojny, która przerwałaby produkcję. Że o ustroju nie wspomnę. W dodatku tak się czepiacie jakości, a który nowy rower wytrzyma 30, 40 czy nawet 50 lat? Jakie nowe, napchane elektroniką radio tyle przetrwa? Mój, przestrojony, Śnieżnik odbiera najsłabsze stacje w całym domu (blok z żelbetonu) na UKF bez połączonej anteny, gdzie wieża Sony ma problem z kablem 2m jako anteną. I gdzie jest ta zła jakość? Bo nie widzę. Chyba nie muszę przytaczać jako przykład klinów do korb, bo, jako że to dział rowerowy, chyba każdy ma o nich takie samo zdanie. O samochodach nawet nie wspomnę, bo to byłby już mega OT, a i tak niemały mi wyszedł.
Rowery na eksport różnią się jakością od tych na rynek krajowy, bo tam jednak Romet miał konkurencję. Nie wypowiem się na temat różnic jakościowych, bo poprostu niemam porównania.

Nowy dział? Po co? Ile jest takich rowerów na forum? Zresztą nie widzę sensu. Rower gdy zostaje poważnie przerobiony przestaje być firmowy, a zaczyna być rowerem, że tak powiem, SAM. Pomalowanie roweru na kolory typu czarny lub bardziej czarny i zmienienie mu osprzętu to poprostu zwykła przeróbka z której zawsze można z wrócić do oryginału

@Chmielu17
Robisz coś tam z nim? Jak już zacząłeś to trudno, dawaj. Nie ma co się cofać. Chętnie pomogę jak będę potrafił. Tylko błagam-spytaj się następnym razem co masz. Tylko (teraz ważne) -zanim to przetniesz Smile
17-10-2014 21:43:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
Reklama
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #32
RE: Wigry cultstyle czyli robimy airride.
yolk - czegoś chyba nie zrozumiałeś. Wątpię, żeby ktokolwiek miał coś do fajnych customów, rowerów zrobionych z gustem, przerobionych od A do Z na markowych częściach na zupełnie nowy sprzęt, ale na Boga litości - pocięcie i zakładanie pneumatyki do składaka, w dodatku na częściach ze śmietnika jest tak idiotycznym pomysłem, że ręce opadają. Naprawdę dawno nie widziałem, ani nie słyszałem o czymś równie poronionym. Rama i tak wyląduje tam skąd przybyła, bo koledze zachciało się "pnełmatyki".

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-10-2014 22:45:09 przez wnusiu94.)
17-10-2014 22:42:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,165
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #33
RE: Wigry cultstyle czyli robimy airride.
Nie wiedziałem ze przerabianie rowerów na takie coś JEST KULJT STAJLEM

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Derbi GPR 50
2003

Romet Sport 1986
Romet Sport 1987
17-10-2014 22:56:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo tramwajarz za ten post.
Chmielu17 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 372
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
Post: #34
RE: Wigry cultstyle czyli robimy airride.
Pisząc ten wątek wiedziałem, że będzie lecieć fala krytyki oraz, że niektórzy będą się sprzeczać kto ma rację. Tak naprawdę niektórzy piszą, że zniszczyłem klasyka, może tak, może nie, zależy od, której strony na to spojrzeć. Ale ja to robię dla siebie, a nie dla kogoś. Z resztą mam już kilka starych rowerów, więc czemu bym nie mógłbym przerobić jednego według własnego uznania? Niektórzy od razu skreślili mój projekt na starcie, no trudno wszystkich nie można zadowolić. Przebudowę i tak będę kontynuował.

Nie mam zdjęć, ale wyrównałem obcięty tył, obciąłem mocowania pompki, które będą umieszczone tak jak w Romecie Sokole. Jutro dalsza część prac.

KermitE30 jak znajdę ramę do Wigry 1 lub wczesnej dwójki to dam Tobie znać Smile. Potrzebuję jeszcze jednego dawcę na części do "73", a bardziej opłaca się kupić cały rower niż same elementy.

https://www.facebook.com/Zastava-Mediter...847651863/ - moja Zastava 1100p Mediteran
17-10-2014 23:13:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
yolk Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: Rafał
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny Romet
Post: #35
RE: Wigry cultstyle czyli robimy airride.
Dawdzio - musisz sobie uświadomić, że ZZR a później Romet był jedną z wielu firm na świecie w tamtym okresie produkujących rowery.
I co tu dużo mówić czerpał wzory swoich wyrobów z produktów zachodnich (pomijam fakt czy miał na to licencję czy też nie). Polecam przestudiowanie katalogu chociażby Schwinna z lat 1940 - 1980 a odnajdziesz tam wielu protoplastów rowerów ZZR i Romet w wersjach eksportowych i nie tylko.
http://schwinncruisers.com/catalogs/
Dlatego jak najbardziej można czepiać się co do jakości która czasem pozostawiła wiele do życzenia jeśli chodzi o wykończenie lutowania rur do muf w ramach a w późniejszym okresie jakości wykonania oraz wykończenia spawów w ramie, już pomijam zdarzające się błędy konstrukcyjne.
Czasy, ustrój pomijam całkowicie bowiem ZZR a później Romet jak na tamte czasy był naprawdę dużym producentem rowerów z nowoczesną linią produkcyjną .
Co do wytrzymałości obecnych rowerów. Pamiętajmy, że wszystko zależy od tego do czego jest przeznaczony rower oraz czy jest markowego producenta, gdzie jest produkowany i jak jest używany. Normalne jest, że rower downhillowy przetrwa krócej niż miejski oczywiście oba rowery używane zgodnie z przeznaczeniem. Ale nie zgodzę się z twierdzeniem, że obecne rowery nie przetrwają 30, 40 czy 50 lat.
Co do sprzętu audio nie będę się rozpisywał bo to temat na osobny cały wątek.

wnusiu94 - doskonale zrozumiałem twoje intencje, natomiast nadal nie wiemy jaki będzie efekt końcowy, materiał co prawda na budowę custom air ride nie jest do końca trafiony ale widziałem już parę projektów z góry skazanych na porażkę które w efekcie końcowym były naprawdę bardzo dobre.

Tym bardziej, że wśród rowerów typu cruiser takie rozwiązanie nie jest czymś specjalnie nowym ani trudnym do wykonania.
http://www.youtube.com/watch?v=woqNozQ8bhk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-10-2014 02:04:48 przez yolk.)
18-10-2014 02:01:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wigry3gdynia Offline
Banned


Liczba postów: 215
Imię: Mateusz
Skąd: Gdynia (Dąbrowa)
Pojazd: Inny
Post: #36
RE: Wigry cultstyle czyli robimy airride.
(12-10-2014 00:54:27)Chmielu17 napisał(a):  Witam.

Postanowiłem założyć nowy temat, ponieważ to będzie mój nietuzinkowy projekt. Powstanie on na bazie Wigry 2 z roku około 1975. Całość będzie utrzymana w klimacie cult style. Wisienką na torcie ma być pneumatyczne zawieszenie zamontowane na tyle, dzięki, któremu będę mógł swoim klasykiem jeździć na glebie i w terenieTongue. Ale, do rzeczy abym mógł tył obniżać muszę zrobić z tylnego trójkąta zespawanego na stałe wahacz. Tył już obciąłem jeszcze dorobię gniazda tulejek. Tak wiem, że ortodoksi dostaną białej gorączki po tym co zobaczą, ale zapewniam, że na pewno się wszystkim spodoba. Wigry zachowa swoje proporcje. Tak obstawiam, że w ciągu miesiąca rama powinna być gotowa. Później tylko doposażanie w elementy.

Z planów co do budowy:
- Bagażnik z Rometa Zbyszko lub oryginalny
- Koło przód 36 szprych
- Koło tył z przekładnią 333
- Lakier na początek L47, później jakieś pastelowe barwy z palety FSO
- Butla z powietrzem będzie prawdopodobnie z jakieś gaśnicy, umieszczona na bagażniku
- Osłona łańcucha metalowa
- Jakieś smaczki z epoki się jeszcze znajdą Smile

Zamysł wstępny czyli to co mamy best. Siłownik pneumatyczny jeszcze PRL pamiętaSmile. Ramę obciąłem tak, abym mógł założyć oryginalną nóżkę oraz żeby błotnik nie był na sztywno. Czeka mnie trochę pracy.






Co ty zrobiłeś z tą ramą,a mógł być taki ładny a ty wymyślasz jakieś nierealne projekty.
15-11-2014 23:30:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Buka Offline
Składakowiec
*


Liczba postów: 268
Imię: Michał
Skąd: Jawiszowice
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #37
RE: Wigry cultstyle czyli robimy airride.
Jak się ma temat?

(O Flamingu 2): "No proszę pana tak się składa, że się nie składa"
23-11-2014 18:51:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
xsaman Offline
rowerowiec
*


Liczba postów: 1,165
Imię: Krzysztof
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Pojazd: Inny
Post: #38
RE: Wigry cultstyle czyli robimy airride.
Coś widze że rower zpiepszony a "kulta:" dalej nima.

KUPIE SIODEŁKA TYPU BANAN

Romet motocross
22-12-2014 15:33:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo xsaman za ten post.
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #39
RE: Wigry cultstyle czyli robimy airride.
Poświęciłem całe 15 minut mojego życia w czasie trwania których mógłbym zrobić tyle rzeczy ważnych rzeczy, dzięki którym świat stałby się lepszy. Na przykład kanapkę. Teraz będę musiał chodzić głodny repa

http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...#pid383199

Temat:'75 Romet Wigry Sołtysa
(09-11-2014 01:31:53)Chmielu17 napisał(a):  
(08-11-2014 18:05:35)Sołtys napisał(a):  Myślisz, że zapomniałbym o tak ważnej rzeczy jak hamulec? Smile Niektóre jedynki nie miały ich montowanych seryjnie, w tym prawdopodobnie moja. Widziałem karty z katalogu z jedynką bez hamulca, więc na pewno istniały egzemplarze, które wychodziły bez hamulca fabrycznie. Nie było reguły co do hamulca w jedynkach. Niektóre miały, inne nie.

O kurcze! To ja chyba naprawdę pociąłem Wigry 1 z 1975, bo on też nie miał hamulca z przodu i myślałem, że to Wigry 2. Cóż będę się musiał z nim pogodzić i pospawać go tak jak fabryka go stworzyła Big Grin. Tak patrząc to rok 1975 to dziwny rok w Romecie, nie nabijano numerów ram, mieszano wyposażenie, model Wigry 2 był składany na starym typie ramy z Wigry 1 lub na nowszym typie.
22-12-2014 20:20:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
van de loro Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 232
Imię: Marcin
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #40
RE: Wigry cultstyle czyli robimy airride.
Rób swoja powinność, uważam że projekt jest ciekawy. Takich ram są tysiące jeszcze na złomach i w komórkach. Było by przykro gdyby rama była w idealnym stanie z lakierem i naklejkami. Taka jak była to nic ciekawego. Rób swoje i wrzucaj zdjęcia, jestem ciekaw końca, no i czy będzie działał. Miałem w planie zrobic to samo z przednim widelcem, na razie planuję.
Działaj dalej. nie kazdy musi być oryginał.

Moje rowery:
Schwinn Hornet - 2013
i
Romet Universal - 1978 (bananarama 1) http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=8377
Cross 2 - 1988 (bananarama 2) http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=19940
Wigry 3 - 1983 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=19434
Jubilat - 1996
Reksio - 1996 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=8380
dawniej: Universal (Pelikan) - 1970

http://www.poleasingowe-lodz.gratka.pl
22-01-2015 16:09:10
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 01:19:29
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 624
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:40:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 93
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:31:46
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 633
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 12:41:53
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 2310
czy sie opłaca rame do og...
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:21:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Współczesny kranik
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:19:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 209
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
22-11-2024 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 192
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
21-11-2024 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 321
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 416
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 142
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 426
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 555
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 94
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19296
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 125

Reklama