Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
Autor Wiadomość
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
Witam,

Z racji tego, że w naszych ogarkach często "lata" przednie koło, bynajmniej nie z luzów główki, co poruszających się góra dół tulejek wewnętrznych, oraz nie pasujących zamienników z allegro - trzeba je rozwiercać wpadłem na taki oto pomysł.

Wykonanie zestawu tulejek do przedniego zawieszenia, jeśli będą chętni mogę też zrobić i do tylnego z TEFLONU. Materiał ten jest odporny na ścieranie i bardzo wytrzymały.

Jednakże przydała by mi się wasza pomoc.
Po 1. Co o tym sądzicie i czy ktoś jeszcze chciałby takie? <jak już tokarkę raz ustawi można zrobić hurtowo>

Po 2. Nie mam swojego ogara pod ręką i czy ktoś mógłby mi podać wewnętrzną średnicę widełków, zewnętrzną rur prowadzących (to akurat zmierzyłem i pamiętam 25 mm). I z wymiarować ten kołnierz tulejek dolnych, by dorobić na wygląd oryginału.

Po 3. Jak już za coś się biorę to chcę to robić porządnie. Więc pytanie na jakie pasowanie to robić, jako, że tuleje mają w widełkach siedzieć ciasno moja propozycja to pasowanie zewnętrzne tulei 0,05 mm. A wewnętrzne jako, że ma to pracować góra dół to 0,2 mm.


Będę wdzięczny za uwagi o pomyśle i czy komuś też by to potrzebne było?
12-11-2014 13:29:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
Eureki nie odkryłeś z tym dorabianiem Big Grin , zdecydowanie sam to polecam. Teflon może być jak również poliamid. Co do pasowań, musisz pamiętać, że po wciśnięciu w widelec, a przed założeniem lag, należy i tak zrobić pasowanie, najlepiej rozwiertakiem ręcznym - posiada dokładną regulację. Zrobienie tulei z pasowaniem na tym etapie, gdy lagi nie są nowe, np mają nowy chrom itp ... i tak należy korygować indywidualnie, nawet do każdej lagi.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
13-11-2014 01:12:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
Wszystko sprowadza się do ceny Smile
13-11-2014 01:17:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
Joozek, czyli nie da się zrobić zestawu o optymalnych wymiarach uniwersalnych tylko wymiar wewnętrzny ma być indywidualnie do konkretnych rur?? Hmm przeca to nie ścigacz. Chciałem robić właśnie takie by nie poprawiać ręcznie na motocyklu, bo kurcze te z allegro i tak nie pasują.

A zapoda mi ktoś wymiar otworu w widelcu? I potwierdzi wymiar zewnętrzny lagi 25mm??

To sobie to wycenię a czuję że może być tanio.
13-11-2014 10:47:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
Wymiaru zewnętrznego tulei nie pamiętam, może jutro Ci podam jak nie zapomnę Big Grin, Wymiar wewnętrzny 25 mm. Musisz też wiedzieć, że występują tuleje o cieńszych lagach 23 mm z wcześniejszych lat produkcji. Ich wymiary też Ci jutro podam.
Co do samego pomysłu, dorobienia ... już wyżej napisałem ... sam jestem zwolennikiem takiej metody. Sam kiedyś dałem się nabrać i kupiłem "nowe chińskie" Big Grin Gdzieś tam leżą i to ze 2, 3 komplety Huh
W poście odniosłem się tylko do pasowania. Owszem Robaki to nie ścigacze, zresztą patent z tulejami ciernymi to istne ignoranctwo Huh Niewielka ilość piachu i po uszczelnieniu, nie mówiąc już o powierzchni lag, jej chromach. Jeżeli chcesz je robić masowo Big Grin to wymiary powinieneś zrobić z pasowaniem 0,2 ... i tak je trzeba pasować po ich wciśnięciu. większość z nich ma po kilkadziesiąt lat i zużytą powierzchnię. Czytałem tu gdzieś na forum, że ktoś tuleje docierał Big Grin pilnikiem i wiertarką Big Grin byleby "wlazły" Big Grin ... to dopiero ignorancja i WT.
Pozdrawiam ... cena może być niska ... sam to przerobiłem ... choć robię tylko dla siebie po 1 komplecie.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-11-2014 00:33:33 przez joozek.)
14-11-2014 00:29:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
Nie rozumiem czemu ignoranctwo, jak się ma dobre osłony to piach się nie dostanie.
14-11-2014 00:33:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
Joozek dzięki to trzemam za słowo.

A to powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz. Bo ja tego nie kumam... Sprężyna trzyma się w teleskopie bo jest "wkręcona" kilka zwojów w przetłoczenie... Ale jak się trzymają te górne tuleje?? tylko na wcisk?? Przecież tam jest smar i one wcześniej czy później dostaną tego smaru i zaczną się ślizgać o wydelec... Czy oni nie myśleli w tym romecie czy ja o jakimś patencie na umiejscowienie górnych tulei niewiem...?

P.s. 3mam za słowo z tymi wymiarami!!!
14-11-2014 00:33:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
W zależności od rocznika były 2, a nawet 3 metody mocowania sprężyn w górnej części widelca. Ostatnie roczniki miały wspawany wspornik o skoku gwintu odpowiadającemu skokowi zwoju sprężyny i jej kształtu. Czyli wkręcałeś sprężynę w lagę, a następnie po wciśnięciu w widelec, wkręcasz w ten wspornik.
W starszych modelach ten wspornik też miał taki "gwint", ale był wykonany z twardego PCV, chyba poliamidu. Nie był on jednak "wspawany" w widelec, a od góry przykręcany śrubą M8, przez półkę górną. Trzecia metoda z którą się spotkałem, polegała na unieruchomieniu sprężyny w widelcu, przez jej wciśnięciu do oporu w coś rodzaju "stożek" z samo-zatrzaskiem.
Co do samych tulei tych bez kołnierza i tych z kołnierzem ... je się montuje na wcisk. Właśnie Ci pisałem ... pasowanie musi być tak zrobione, aby dało się je wcisnąć ze stałym naciskiem (temperatura), a po odczekaniu 15 min nie nie dały się już mechanicznie usunąć (tylko przez podgrzanie np palnikiem). W związku z tym, że jest to taki, a nie inny materiał, po ich wciśnięciu wymiar wewnętrzny ulega zmniejszeniu i dlatego należy spasować rozwiertakiem. Aha jeszcze jedno ... starsze rozwiązania miały między tulejami z PCV tuleję metalową z wzdłużnym nacięciem o ściance 1 mm, trzymały się rozprężanie w widelcu.
Drogi ananasie Big Grin sory za taką odmianę Twojego nicka Big Grin ... właśnie to nazwałem ignoranctwem Big Grin wszystkie "normalne motocykle mają w tym miejscu uszczelniacze zarówno olejowe jak i pyłowe, gdyż tam nie powinno się stosować smaru, a właśnie olej.
Pozdrawiam

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-11-2014 00:56:33 przez joozek.)
14-11-2014 00:52:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
Witam
Obiecane wymiary tulei 32x25 mm, choć ja robiłem na 31,9 mm (chyba Big Grin . Wysokość tulei 35 mm.
średnica kołnierza 40 mm, wysokość kołnierza 3,5 mm

Wymiary tych mniejszych tulei 27x 23 mm. Wysokość tulei 35 mm.
średnica kołnierza 30 mm, wysokość kołnierza 3,5 mm

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
15-11-2014 00:05:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #10
RE: Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
Takie fachowe porady, a fi ciężko wrzucić? Nie tyle, że mi przeszkadza, ale kiedyś inny może się nie połapać, a nie ma nic bardziej wpieniającego niż znalezienie czegoś, co mogłoby się przydać, ale przed niedobór informacji nie przyda się...

"Normalne" motocykle nie mają typowych amortyzatorów i sprężyn wewnątrz?
15-11-2014 00:16:33
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
Drogi Joozku Bardzo dziękuję Ci za wymiaru już toczę:-)

Druga część posta odnosi się do tych starszych ogarów? tak?:-)

Jurek ale wszystkie wymiary są podane chyba nie? Zaraz narysuję rysunek zwymiarowany i tu wrzucę to każdy obczai:-)

Dzięki Wam za pomoc!
15-11-2014 00:29:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #12
RE: Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
Mam wrażenie, że gdybym moim szanownym prowadzącym zajęcia (których serdecznie pozdrawiam) na uczelni inżynierom zapodał takimi wymiarami, musiałbym liczyć się z ponownym składaniem papierów na studia. Ty połapiesz się, ja może też, ale ktoś inny nie musi... A zadowolenie wynikające z niepołapania się wyjaśniłem w poprzednim poście.
15-11-2014 00:34:18
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo jurek_j za ten post.
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
Potemu wrzucę tu fotkę jak ją narysuję:-) a jeśli chodzi o takie porządne rysunki bo ja to po prawie, a nie politbudzie, jakbyś miał czas dla potomności to skrobnąć byłbym wdzięczny:-)
15-11-2014 01:03:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kuzma Offline
Technik
*


Liczba postów: 536
Imię: Suzuki GF 250
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #14
RE: Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
Jak zrobisz z dobrego materiału te tulejki to 2 komplety 32X25

A tuleje karteru też dorabiasz ?

Sprzedam zabytkową Suzuki GF 250 jedyny egzemplarz w Europie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2014 11:07:52 przez kuzma.)
15-11-2014 11:05:19
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Teflonowe tuleje przedniego zawieszenie OGAR 200
W weekend cykne rysunki, sprawdzicie i wtedy wycenie to po wykonaniu 1 pary ile bedzie hurtowo kosztować. Dam znaka koło środy.
15-11-2014 13:18:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Skrzynia w 223
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:15:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 152
Prawidłowy wygląd świecy
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 01:51:54
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 81
Zawieszenie simsona w oga...
Ostatni post: nojawie77
16-12-2024 23:51:49
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 110
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
16-12-2024 23:35:40
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1869
Bkrukl i motorynia m3
Ostatni post: bkrukl
15-12-2024 17:35:00
» Odpowiedzi: 76
» Wyświetleń: 21025
Powitanie
Ostatni post: Norweski Zomowiec
14-12-2024 21:20:19
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 118
WSK 125 - Sprzęgło - łoży...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
14-12-2024 09:51:08
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 146
Stara farba
Ostatni post: Michał
13-12-2024 23:58:31
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 277
Rejestracja na zabytek py...
Ostatni post: Jogurt
13-12-2024 15:20:07
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 368
Moja dolpima ps290
Ostatni post: Kacperek
13-12-2024 04:41:03
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 273
Mój komarek 2352w z węgrz...
Ostatni post: Kacperek
12-12-2024 15:52:21
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 321
problem z przerzutką w ze...
Ostatni post: Kacperek
12-12-2024 13:45:53
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 296
Finanse forum
Ostatni post: wazniak96
11-12-2024 19:59:18
» Odpowiedzi: 94
» Wyświetleń: 27244
Z jakiego motocykla jest ...
Ostatni post: Michał
11-12-2024 13:55:32
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 199
Dzień dobry
Ostatni post: schabowy07
10-12-2024 17:14:52
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 301

Reklama