Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Chart] straciłem ładowanie
Autor Wiadomość
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
straciłem ładowanie
witam, przerabiam pradnice według tego co podpowiedział mi BigSoft no i odnośnie cewek ładowania wobec oryginału zmieniło się tylko tyle że cewki rozmieściłem co 120 stopni a nie co 60. podłączyłem je ze sobą tak samo jak w oryginale i teraz nie mam ładowania akumulatora. mają rezystencję 5,9 ohma czyli taka jak cewki na drugiej sprawnej prądnicy. reszta połączeń sprawdzona, regulator napięcia sprawny, bo teraz zamiast cewek ładowania wstawiłem jedną świetlną a do regulatora podłączyłem żarówke 6v 21W i na wolnych obrotach zaświeciła. na cewkach ładowania nie świeciła. mierzyłem napięcie na przewodach wychodzących z tych cewek i wychodziło mi 0,8V na wolnych i 4,5 na średnich. nic więcej dzisiaj nie zdązyłem sprawdzić. Co może być nie tak? co mogę jeszcze sprawdzić?
08-11-2014 00:27:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: straciłem ładowanie
Odpowiedź zawiera się w Twoim pytaniu.

charper napisał(a):zmieniło się tylko tyle że cewki rozmieściłem co 120 stopni a nie co 60. podłączyłem je ze sobą tak samo jak w oryginale

Dzięki temu spowodowałeś zwarcie wewnętrzne i cała moc cewek idzie w palnik (czyli w końcu je spalisz), a napięcie na końcach to tylko jakieś śmieci rzędu ułamków wolta, czy nawet kilku woltów, ale bez możliwości pobrania prądu. Nie możesz łączyć tak samo cewek jak w oryginale, jednocześnie zmieniając ich położenie względem magnesów w prądnicy, ponieważ zmieniając rozmieszczenie tych cewek, zmieniasz również kierunki przepływu prądów w tych cewkach (ponieważ cewki po przeróbce znajdują się w tym samym momencie pod innymi biegunami magnesów w porównaniu do oryginału).

Cewek nie można rzucać po całej prądnicy jednocześnie nie zmieniając sposobu ich łączenia lub kierunku nawinięcia zwojów. Jeżeli cewki są teraz rozmieszczone co 120 stopni, to musisz połączyć je równolegle (czyli początki uzwojeń razem, końce razem) i wtedy powinno ruszyć.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2014 17:51:07 przez BigSoft.)
08-11-2014 16:52:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo BigSoft za ten post.
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: straciłem ładowanie
(08-11-2014 16:52:41)BigSoft napisał(a):  Odpowiedź zawiera się w Twoim pytaniu.

charper napisał(a):zmieniło się tylko tyle że cewki rozmieściłem co 120 stopni a nie co 60. podłączyłem je ze sobą tak samo jak w oryginale

Dzięki temu spowodowałeś zwarcie wewnętrzne i cała moc cewek idzie w palnik (czyli w końcu je spalisz), a napięcie na końcach to tylko jakieś śmieci rzędu ułamków wolta, czy nawet kilku woltów, ale bez możliwości pobrania prądu. Nie możesz łączyć tak samo cewek jak w oryginale, jednocześnie zmieniając ich położenie względem magnesów w prądnicy, ponieważ zmieniając rozmieszczenie tych cewek, zmieniasz również kierunki przepływu prądów w tych cewkach (ponieważ cewki po przeróbce znajdują się w tym samym momencie pod innymi biegunami magnesów w porównaniu do oryginału).

Cewek nie można rzucać po całej prądnicy jednocześnie nie zmieniając sposobu ich łączenia lub kierunku nawinięcia zwojów. Jeżeli cewki są teraz rozmieszczone co 120 stopni, to musisz połączyć je równolegle (czyli początki uzwojeń razem, końce razem) i wtedy powinno ruszyć.
właśnie zacząłem się zastanawiać że to może być dlatego, ale tego nie sprawdziłem bo wstawiłem jedną cewkę świetlna i podłączyłem przez regulator do akumulatora i na wolnych obrotach utrzymywało się napiecie 6,5 Volta. Kiedyś mówiłeś mi że mogę polepszyć ładowanie stosując jedna fabryczna cewkę świetlna i jedną ładowania. Czy mogę je razem podłączyć równolegle bez stosowania mostków gretza?
08-11-2014 21:16:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: straciłem ładowanie
Łączenie cewek razem ma sens tylko w przypadku, gdy są one takie same wydajnościowo. Dlatego też dobrym rozwiązaniem było by zastosowanie jednej cewki świetlnej jako ładująca (oczywiście trzeba ją zrobić "bezmasową" i do mostka) lub dwóch albo więcej rozstawione co 120 stopni i połączone równolegle.

Łączenie dwóch różnych cewek nie ma żadnego sensu, ponieważ ta słabsza praktycznie nie będzie pracowała, co wynika z różnicy napięć pod tym samym obciążeniem na dwóch cewkach o różnej wydajności.

Jeżeli faktycznie tak kiedyś napisałem, to chyba coś mi się pomieszało, ciężki dzień musiał być. Ewentualnie nie zrozumiałeś o co mi chodziło. Jeśli to pierwsze, to przepraszam za wprowadzenie w błąd.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2014 23:22:57 przez BigSoft.)
08-11-2014 23:22:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Przelot ogar 205
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 12:10:15
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 60
Nowy nabytek prosto z Mot...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 22:52:06
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 153
Jawa babetta 207 - Kiedy ...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 22:19:15
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 923
Napęd licznika ogar
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 19:14:15
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1275
jakie łożysko do mechaniz...
Ostatni post: motor123413
Wczoraj 12:41:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 61
Remont Motorynki Pony m2 ...
Ostatni post: Paskal
Wczoraj 11:01:27
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 5381
Komar 2350 `72
Ostatni post: usertm
10-05-2025 21:32:51
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 1322
Gaźnik zalewa silnik Ogar...
Ostatni post: Bob_Harley
10-05-2025 19:46:37
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 882
Ogar 205 1987
Ostatni post: Piotrekdriver1
10-05-2025 18:17:09
» Odpowiedzi: 29
» Wyświetleń: 2008
Słabe sprężanie komar 017...
Ostatni post: ifuomosquito
09-05-2025 18:15:04
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 852
Ogar 200 z gaźnikiem 16n1...
Ostatni post: maticzekk
09-05-2025 12:18:25
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 262
Ogar 205 prędkość
Ostatni post: Szymon_komar
08-05-2025 08:34:52
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 199
Romet 50 T-1 od znajmowgo
Ostatni post: romek
07-05-2025 22:09:00
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 10428
50-TS-1 prototyp - buduje...
Ostatni post: Jorginsson
07-05-2025 01:54:46
» Odpowiedzi: 141
» Wyświetleń: 69613
Komar przednie zawieszeni...
Ostatni post: Dinozaur
06-05-2025 15:40:04
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 545

Reklama