Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Komar] słaba moc
Autor Wiadomość
Kazek Offline
Easy Rider
*


Liczba postów: 146
Imię: Kacper
Skąd: RKR
Pojazd: Romet Komar
Post: #16
RE: słaba moc
bardzo kopci bo daje mieszankę 1;20

"Patrz jak mocno kopci, weź kur*a zapłon lepiej ustaw."

Garage:
Romet Komar 2350 - mój przewoźnik
Romet 50 T1 - w remoncie
08-08-2014 17:35:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
miszcz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 43
Imię: Igor
Skąd: Żnin/Mogilno
Pojazd: Romet Komar
Post: #17
RE: słaba moc
Jeśli masz nowy tłok i cylinder współczesne to regulacja raczej nie przyniesie żadnych efektów, przykład: kupiłem ze łomu silnik od komara kompletny w ładnym stanie cylinder widać, że niedawno kupiony ale ktoś i tak zezłomował komarka. Akurat miałem problem ze swoim cylindrem (zerwany gwint, głębokie rysy po zabezpieczeniach), no to założyłem ten cylinder na starym tłoku i nowych pierścieniach i działo się to co u Ciebie - mułowaty, co jakiś czas się do tych 32-34 rozpędzał ale tylko na chwilkę, pod jedną górkę to musiałem go pchać. No to kupiłem nowy współczesny tłok i dupa jeszcze gorzej. Cylinder ten już dawno wrócił na złom, udało mi się dorwać używany w ładnym stanie cylinder ZMD za 50pln NC i kupiłem do niego w skuter dębica tłok ZMD selekcji NA (w sklepach spotkałem się z tłokami ZMD robionymi współcześnie- badziewie) i teraz lata jak należy. Ogólnie jak porównałem ten cylinder z oryginałem okazało się, że ma inny kształt okienek i niekoniecznie są w tam, gdzie powinny oraz prawdopodobnie tulej puchła. Co do tych tłoków współczesnych kupiłem łącznie 3 i każdy puchł, ojciec do ogara je wkładał i teraz jeździ na starym tłoku, którego z mojego silnika wyciągnąłem. Także prawdopodobnie jest to wina cylindra i tłoka, jeśli ustawienie gaźnika i zapłonu nie pomogło, aha wyrobiona tuleja w korbowodzie też pogarsza osiągi, i słuchać jak korbowód trzaska o sworzeń. Jak nie będziesz mieć innych tłoków i cylindra to załóż stare

A i bym zapomniał obwód koła 19" z oponą wynosi ~1800mm tak też wychodzi jak się po glebie przemieszczenie komara mierzy przy jednym pełnym obrocie koła. Za dużo oleju lejesz kiedyś jak oleje były innej jakości to się lało 1:20 przy docieraniu, teraz 1:25-30 w zupełności starczy, po dotarciu 1:40 jest bardzo dobre, polecam czerwony półsyntetyk świeca nie łapie nagaru i silnik nie obrasta w nagar.
09-08-2014 01:18:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kazek Offline
Easy Rider
*


Liczba postów: 146
Imię: Kacper
Skąd: RKR
Pojazd: Romet Komar
Post: #18
RE: słaba moc
Wczoraj ustawiałem zapłon, wyszła mi b.dobra iskra myślę ze w dobrym miejscu, wyczyścilem gaźnik uszczelnilem dałem nowy pływak i nie chce odpalić.za gaźnik się jeszcze nie brałem (nie było kiedy) ale z tym gaźnikiem zawsze są jaja cieżko strasznie się go reguluje na początku wkręcam do oporu śrubkę od powietrza odpalam silnik o i odkręcam śrubkę od obrotów (przepustnicy) i powinny się pojawić zakłócenia w pracy silnika i wtedy powinienem wykręcać śrubkę od powietrza a te zakłócenia się nie pojawiają jak odkręcam. Czy na początku gdy wkręcam do oporu śrubkę od powietrza to mam też wkręcić do oporu tą od obrotów?

"Patrz jak mocno kopci, weź kur*a zapłon lepiej ustaw."

Garage:
Romet Komar 2350 - mój przewoźnik
Romet 50 T1 - w remoncie
27-08-2014 16:15:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #19
RE: słaba moc
(09-08-2014 01:18:11)miszcz napisał(a):  Jeśli masz nowy tłok i cylinder współczesne to regulacja raczej nie przyniesie żadnych efektów, przykład: kupiłem ze łomu silnik od komara kompletny w ładnym stanie cylinder widać, że niedawno kupiony ale ktoś i tak zezłomował komarka. Akurat miałem problem ze swoim cylindrem (zerwany gwint, głębokie rysy po zabezpieczeniach), no to założyłem ten cylinder na starym tłoku i nowych pierścieniach i działo się to co u Ciebie - mułowaty, co jakiś czas się do tych 32-34 rozpędzał ale tylko na chwilkę, pod jedną górkę to musiałem go pchać. No to kupiłem nowy współczesny tłok i dupa jeszcze gorzej. Cylinder ten już dawno wrócił na złom, udało mi się dorwać używany w ładnym stanie cylinder ZMD za 50pln NC i kupiłem do niego w kibel dębica tłok ZMD selekcji NA (w sklepach spotkałem się z tłokami ZMD robionymi współcześnie- badziewie) i teraz lata jak należy. Ogólnie jak porównałem ten cylinder z oryginałem okazało się, że ma inny kształt okienek i niekoniecznie są w tam, gdzie powinny oraz prawdopodobnie tulej puchła. Co do tych tłoków współczesnych kupiłem łącznie 3 i każdy puchł, ojciec do ogara je wkładał i teraz jeździ na starym tłoku, którego z mojego silnika wyciągnąłem. Także prawdopodobnie jest to wina cylindra i tłoka, jeśli ustawienie gaźnika i zapłonu nie pomogło, aha wyrobiona tuleja w korbowodzie też pogarsza osiągi, i słuchać jak korbowód trzaska o sworzeń. Jak nie będziesz mieć innych tłoków i cylindra to załóż stare

A i bym zapomniał obwód koła 19" z oponą wynosi ~1800mm tak też wychodzi jak się po glebie przemieszczenie komara mierzy przy jednym pełnym obrocie koła. Za dużo oleju lejesz kiedyś jak oleje były innej jakości to się lało 1:20 przy docieraniu, teraz 1:25-30 w zupełności starczy, po dotarciu 1:40 jest bardzo dobre, polecam czerwony półsyntetyk świeca nie łapie nagaru i silnik nie obrasta w nagar.
Nowe cylindry nie są złe(przynajmniej polskie z almotu), czasem nawet lepsze od komunistycznych. Wina jest prawdopodobnie złej regulacji i złego dotarcia. Bez obrazy, ale trzeba być głupim żeby myśleć że silnik katowany na dotarciu rozwinie pełną moc. Spalanie pewnie przez cieknący kranik albo gaźnik, a co do oleju to ma go być tyle, ile w instrukcji pisze, przy czym należy lać jakiś normalny olej mineralny, np. castrol 2t a nie luxa, mixola czy jakiegoś innego g...ola z orlenu

Skład złomu w moim garażu:
- Simson S51B1-4 1983r
- Simson S51N/Electronic/Comfort(składak z 3 różnych) 1989r.
- Romet Ogar 200(motorower jutra: może jutro odpali) 1989r: sprzedany, oby trafił w dobre ręce
27-08-2014 17:55:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kazek Offline
Easy Rider
*


Liczba postów: 146
Imię: Kacper
Skąd: RKR
Pojazd: Romet Komar
Post: #20
RE: słaba moc
a ma ktoś jakieś pomysły co do gaźnika ??

"Patrz jak mocno kopci, weź kur*a zapłon lepiej ustaw."

Garage:
Romet Komar 2350 - mój przewoźnik
Romet 50 T1 - w remoncie
28-08-2014 11:55:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ZaliXon19 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 123
Imię: Tobiasz
Skąd: Łiskonsi
Pojazd: Romet Komar
Post: #21
RE: słaba moc
Winą może być po prostu lewe powietrze
28-08-2014 17:15:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
miszcz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 43
Imię: Igor
Skąd: Żnin/Mogilno
Pojazd: Romet Komar
Post: #22
RE: słaba moc
(27-08-2014 17:55:21)krzysiu1505 napisał(a):  [...]Spalanie pewnie przez cieknący kranik albo gaźnik, a co do oleju to ma go być tyle, ile w instrukcji pisze, przy czym należy lać jakiś normalny olej mineralny, np. castrol 2t a nie luxa, mixola czy jakiegoś innego g...ola z orlenu

Gaźnik i kranik mi nie ciekną, olej orlenowski semisyntetyk jest bardzo dobry nie kopci, nie zostawia nagaru, i bardzo dobrze się wypala nie pozostawiając syfu w wydechu. Jak już kupować jakieś dobre oleje bo ten castrol spełnia te same wymogi co orlenowski to lepiej kupić shell advance vsx 2, wg testów jakościowo przewyższa normy europejskie, japońskie i amerykańskie. Opinie też na forach zbiera dobre.

Co do problemów z gaźnikiem, może on być po prostu walnięty tz.: mógł się jakiś syf zapiec w kanaliku powietrza przed dyszą i już takiego nie wyczyścisz i nie ustawisz. Ja obecnie śmigam na k60b i chodzi elegancko. Choć dziś mi się syfem dysza przytkała pomimo wbudowanego filtru siatkowego. Trzeba pomyśleć nad dodatkowym filtrowaniem.
28-08-2014 18:32:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kazek Offline
Easy Rider
*


Liczba postów: 146
Imię: Kacper
Skąd: RKR
Pojazd: Romet Komar
Post: #23
RE: słaba moc
Chodzi o to że można mus ustawić wolne obroty bez problemu ale wtedy przerywa na wyższych

"Patrz jak mocno kopci, weź kur*a zapłon lepiej ustaw."

Garage:
Romet Komar 2350 - mój przewoźnik
Romet 50 T1 - w remoncie
29-08-2014 10:42:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #24
RE: słaba moc
I jak kolego rozwiązałeś ten problem, że słabnie na 2 biegu?
06-11-2023 23:44:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,207
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #25
RE: słaba moc
Kolego na forum mamy zasadę że nie odkopuje się starych tematów, tu ostatni post był sprzed 9 lat a kolegi od 2 lat nie było na forum, dyskutujemy w Twoim temacie Wink
07-11-2023 07:09:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Online
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #26
RE: słaba moc
(06-11-2023 23:44:39)jurecky napisał(a):  I jak kolego rozwiązałeś ten problem, że słabnie na 2 biegu?

Jak jesteś w stanie podjechać nim do Zamościa lub z silnikiem to mogę rzucić na niego okiem czemu jest słaby
07-11-2023 11:49:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 52
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 449
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19218
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 265

Reklama