Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Komar] Dusi się na wyższych obrotach
Autor Wiadomość
Arnoldo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: Krzysztof
Skąd: 3city
Pojazd: Romet Komar
Post: #16
RE: Dusi się na wyższych obrotach
Pierwszego zdania nie skomentuję.
Mieszankę robię według programu mieszanka. Odmierzam co do ml.
Zapłon ustawiany w profesjonalnym warsztacie i według wszystkich wytycznych. Sam się nie przestawi, także tu bym nie przesadzał. Co dokładnie miałbym sprawdzić w przerywaczu?
27-07-2014 17:21:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Arnoldo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: Krzysztof
Skąd: 3city
Pojazd: Romet Komar
Post: #17
RE: Dusi się na wyższych obrotach
Problem w zasadzie rozwiązany.
No więc tak:
1. Pomogło dolanie nieco oleju do mieszanki.
2. Świeca F80 grzała się zbyt mocno. Doświadczalnie dobrana pomogła dopiero F100.
3. Tu jest najciekawiej. Zapłon ustawiony jest teraz na 4,5 mm (!) i chodzi pięknie.
A generalnie to wszystko rozbija się o badziewne chińskie części (cylinder i tłok). Tak też powoli będę kończył mój mały eksperyment dotyczący sprawowania się tego badziewia w polskim motorku. Następny remont (który będzie pewnie szybciej niż planowałem pierwotnie) robię już tylko na oryginałach.
09-08-2014 21:37:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #18
RE: Dusi się na wyższych obrotach
Lejesz tyle oleju to nie dziwne, że takie wyprzedzenie zapłonu musi być. Im więcej jest oleju w paliwie, tym mieszanka jest wolniej spalana, więc potrzebuje o wiele wcześniejszego zapłonu aby się spalić, co obniża sprawność silnika, powoduje wyższe grzanie się silnika oraz wyzwala więcej szkodliwych spalin jak i niedopalonych cieczy z paliwa. Zmień mieszankę na taką o mniejszej ilości oleju, zmień wyprzedzenie zapłonu i sprawdź układ wydechowy, bo jego zapchanie spowodowane odkładaniem się nagaru może powodować 'dławienie się' silnika na drugim biegu.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
09-08-2014 22:32:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Arnoldo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: Krzysztof
Skąd: 3city
Pojazd: Romet Komar
Post: #19
RE: Dusi się na wyższych obrotach
No niestety radość przedwczesna. Właściwie to jest coraz gorzej. Pewnie tak, jak plusminus piszesz mieszanka jest zbyt bogata. No w każdym razie paliwo nie takie jak trzeba.
Jakie więc radzisz zastosować ustawienia? Począwszy od mieszanki (jaki stosunek), przez gaźnik aż po zapłon?
No i układ wydechowy też zgodnie z Twoją sugestią przeczyszczę.
10-08-2014 15:51:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #20
RE: Dusi się na wyższych obrotach
Wyszedłbym z mieszanką 1:35; 1;40, ustawił zapłon na 27 stopni przed GMP, czyli około 3mm, wyczyścił wydech i wtedy sprawdzał kolor świecy, aby widzieć czy paliwo podawane przez gaźnik jest w prawidłowym stosunku do powietrza (ta wartość też może ulec zmianie wtedy).

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
10-08-2014 18:12:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 14:05:19
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 2317
Gaźnik
Ostatni post: marcin1479
07-09-2025 10:10:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 268
[K] Romet 50TS1/części
Ostatni post: komarek54
06-09-2025 16:38:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 159
Tu jest temat w którym pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
06-09-2025 15:21:57
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 97529
Silnik Ogar 200/Jawa 50 c...
Ostatni post: pikolo98
05-09-2025 21:29:55
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 300
Problem ze światłami
Ostatni post: Jarek_i_romet
05-09-2025 21:13:53
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 32828
Witam :-)
Ostatni post: ZielonyTRN
05-09-2025 21:12:08
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 223
Witam ;)
Ostatni post: alexxx
05-09-2025 15:39:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 143
Witam
Ostatni post: mateusz9127
04-09-2025 13:44:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 134
Jaki silnik 023 czy 019 i...
Ostatni post: grissley
04-09-2025 12:43:44
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 15395
Czy ogary 205 były malowa...
Ostatni post: Tomasz-pr110
03-09-2025 20:25:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1571
cylinder alu wsk
Ostatni post: KolibeR
03-09-2025 00:46:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 184
Remont
Ostatni post: grz3513k
01-09-2025 21:51:55
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 4143
nieznany model roweru
Ostatni post: chmielu
01-09-2025 18:10:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 261
Klakson belma SAS-3
Ostatni post: romek
01-09-2025 15:04:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 227

Reklama