139fmb eksploatacja
|
Autor |
Wiadomość |
Bzyk126
Nowy

Liczba postów: 24
Imię: Mateusz
Skąd: Bieszczady
Pojazd: Romet Ogar 200
|
139fmb eksploatacja
Siema
Ostatnio zakupiłem chinola z popularnym silnikiem czterosuwowym 139fmb/ zestaw 72ccm. A więc; motorower jest nawet, włącznie z silnikiem w ładnym stanie i chciałbym aby w takim stanie pozostał jak najdłużej (przynajmniej do końca jego kadencji pod moim kierownictwem  ) w końcu zakupiłem go z myślą o dojazdach do pracy w wakacje i rekreacyjnych przejażdżkach, a nie do katowania czy cuś  . Problem polega na tym, że na trasach rzędu >40km silnik strasznie się nagrzewa- gorąca jest nawet kopka, potrafi on "zasłabnąć" na chwię, a potem znowu dobrze o.O
Wiem że te silniki potrafią zrobić naprawdę duże przebiegi, jest to (chyba) kwestia odpowiedniej eksploatacji. A więc JAK poprawnie eksploatować silnik, aby zrobić jak najwięcej bezawaryjnych kilometrów? Z jaką prędkością jeździć? Na jakich obrotach? Proszę o jakieś porady xD 
PS.
Dodam, że zazwyczaj podczas jazdy wskazówka prędkościomierza nie schodzi poniżej 60 km/h.
Co może być przyczyną nadmiernego (moim zdaniem) nagrzewania się silnika?
Dodam jeszcze, że olej był zmieniany jakieś 600km temu (klasa lepkości 10w40- syntetyk).
Sory Administratorów jeżeli pomyliłem dział- przenieście do właściwego jeśli można
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-07-2014 16:56:59 przez Bzyk126.)
|
|
14-07-2014 16:56:08 |
|
|
kw112
Chart passione mea, et vita mea

Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: 139fmb eksploatacja
(14-07-2014 16:56:08)Bzyk126 napisał(a): Co może być przyczyną nadmiernego (moim zdaniem) nagrzewania się silnika?
Ustaw mu rozrząd i zawory, może przerabiała go osoba, która nie ustawiła porządnie rozrządu.
Temperatura pracy dla silnika AC to około 110*C. Jeżeli on ci się przegrzewa warto sprawdzić pompę oleju, zobaczyć w jakim stanie jest rozrząd i czy nie jest przestawiony. Jak jest dobrze ustawiony to nic mu się nie powinno dziać.
(14-07-2014 18:42:52)DominiX napisał(a): Kupiłeś chinola? - Licz się z wydatkami i problemami 
Krowa, która dużo ryczy mało mleka daje.
Wiesz coś o tym silniku? Ten silnik bardzo się udał dla chińczyków.
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-07-2014 18:54:53 przez kw112.)
|
|
14-07-2014 18:50:56 |
|
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec

Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
|
15-07-2014 22:49:51 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|