Ocena wątku:
- 3 głosów - 4.67 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
73,87 Wigry, 66 Olimpia, 90 Zenit by chmielu17
|
Autor |
Wiadomość |
Wigrus
Złomiarz, czy kolekcjoner?
Liczba postów: 1,965
Imię: Jasiek
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Mesko Olimpia 1966, Wigry 3 1987 i Zenit 1990 i by Chmielu17
Montowano takie z reguły pierwszych egzemplarzach i edycjach specjalnych
gdzieś do drugiej połowy lat 70.
Wigry mogłeś wziąć, to byłaby rzadkość.
Jeżeli miał napis od szablonu, to mógł być nawet
pierwszy rok produkcji.
Wysłane z mojej Nokii 3310 za pomocą Tapatalk 2
|
|
23-05-2014 17:08:14 |
|
|
Chmielu17
Praktykant
Liczba postów: 372
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
|
|
23-05-2014 21:37:28 |
|
|
Wigrus
Złomiarz, czy kolekcjoner?
Liczba postów: 1,965
Imię: Jasiek
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Mesko Olimpia 1966, Wigry 3 1987 i Zenit 1990 i by Chmielu17
Sołtys, te osłony występowały chyba do 76.
Jeżeli jest spawany to szkoda, ale spróbuj go uratować.
Szkoda mi Matemana. Tak mu pewnie było fajnie, że
ma coś takiego jedyny w naszym gronie...
Wysłane z mojej Nokii 3310 za pomocą Tapatalk 2
|
|
23-05-2014 22:12:08 |
|
|
Chmielu17
Praktykant
Liczba postów: 372
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
|
RE: Mesko Olimpia 1966, Wigry 3 1987 i Zenit 1990 i by Chmielu17
Niestety Sołtys nie sprawdzę czy ma napis, ponieważ na ramie jest z 5 warstw farby i przy chociażby lekkim skrobaniu wszystko odpada.
Dziś zająłem się małą rozbiórką Wigry, usunąłem błotniki, kabel, nóżkę,hamulec przedni zostawiłem tylko suport i skrzywiony widelec, który idzie do wymiany. Sprawdziłem też jak działa zawias. Okazało się, że chodzi świetnie, w rurach rama ma nawalone coś w rodzaju biteksu, smaru z olejem więc zakonserwowany był świetnie .
Zobaczyłem też pewien szczegół, który różni Wigry od Wigry 2,3,4,5 mianowicie brak mocowania nóżki bocznej w ramie, nóżka w "jedynce" jest mocowana za pomocą blachy z góry i przykręcana od spodu. Tak ma Mateman i tak mam ja przymocowaną w Wigry. Inne też jest mocowanie dolne błotnika tylnego.
A teraz tysiąc pytań do użytkowników składaków:
- Czy nakładka widelca powinna być metalowa w chromie czy plastik?
- Jakie powinny być błotniki kanciaste czy krągłe?
- Światło przednie jest takie same jak w reszcie Wigry?
- Czy dynamo jest takie samo jak w reszcie Rometów?
- Czy pedała są takie same jak w reszcie Wigry?
- Bagażniki się różniły w poszczególnych odmianach?
https://www.facebook.com/Zastava-Mediter...847651863/ - moja Zastava 1100p Mediteran
|
|
24-05-2014 21:59:10 |
|
|
Wigrus
Złomiarz, czy kolekcjoner?
Liczba postów: 1,965
Imię: Jasiek
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Mesko Olimpia 1966, Wigry 3 1987 i Zenit 1990 i by Chmielu17
Dzięki, uspokoiłeś nie, bo myślałem, że w swoim Wigry
mam urwane mocowanie nóżki.
1.Nakładka może być taka i taka.
2.W Twoim Wigry błotniki powinny być takie aluminiowe o przekroju trapezu.
3.Takie samo jak w reszcie Wigrów, może mieć różne
sposoby montażu, ale to bez znaczenia.
4.Było tyle tych dynam... Metalowe, pewnie z guzikiem,
ale na pewno z mocowaniem kabelków przez zaczepienie, a nie
wkręcenie. Czyli standard, starszego typu.
5.Tak, ale raczej te o krągłym kształcie.
6.Nie. Mogły być niklowane, lub malowane.
W Twoim raczej był malowany.
Mam nadzieję, że pomogłem.
Wysłane z mojej Nokii 3310 za pomocą Tapatalk 2
|
|
25-05-2014 00:15:58 |
|
|
Chmielu17
Praktykant
Liczba postów: 372
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
|
RE: Mesko Olimpia 1966, Wigry 3 1987 i Zenit 1990 i by Chmielu17
Dzięki Wigrus za odpowiedzi . Dziś wziąłem "73" na stół operacyjny rozebrałem resztę tego zacnego pojazdu. Naciągnąłem ramę z tyłu, ponieważ była trochę skrzywiona, widelca nie będę wymieniał udało mi się go wyprostować sprawdzałem poziomicą czy nie jest zwichrowany, ale jest prosty. Mój tata doradził mi jak mam wyprostować ramę, która jest krzywo przez kogoś zespawana po przełamaniu. Plan opiera się na tym aby rozdzielić Wigry na dwie połowy na zawiasie. Następnie zeszlifować ten duży glutospaw w przedniej części roweru ale tylko z prawej strony. Po przeszlifowaniu element będzie naciągnięty aby był prosty, a następnie złapany punktowo i zalany spawem "po bożemu". Jeszcze mocowanie osłony muszę zmienić bo te woła o pomstę. Zostanie tylko zdobycie części, zerwanie lakieru i do podkładu .
Zdjęcia
1. Przedstawia skrzywiony tył, który został naprostowany.
2. Mocowanie przednie osłony.
3. Widać glutospaw i skrzywioną przednią część roweru.
4. Naprostowany widelec nie wzorować się na kole, które jest krzywe.
https://www.facebook.com/Zastava-Mediter...847651863/ - moja Zastava 1100p Mediteran
|
|
25-05-2014 22:58:23 |
|
|
Chmielu17
Praktykant
Liczba postów: 372
Imię: Ardian
Skąd: Nowa Sól
Pojazd: Romet 100
|
|
31-05-2014 23:45:39 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|