| 
		
	 
		
			| 
					Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
				 |  
			| Autor | Wiadomość |  
		
	
		| hohowski   Nowy
 
  
 
   Liczba postów: 1
 Imię: Jacek
 Skąd: Końskie
 Pojazd: Romet Chart
 
 | 
			| RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień 
 
				Co do materiału zębatek to nie będę się wypowiadał bo firma która robiła zębatkę sama wybrała gatunek stali, ale jest to z pewnością stal hartowalna bo zarówno wałek jak i zębatki są hartowane. Co do tych zębatek to zauważ że im wyższy bieg tym siła działająca na zęby jest mniejsza ponieważ wraz z wzrostem średnicy zwiększa się ramię. W skrzyni charta zębatki mają różne szerokości a najmniejszą ma trzeci bieg, chyba zaledwie 8 mm. Zębatkę czwartego biegu musiałem tak wykonać ponieważ inne rozwiązania nie dało się zastosować ze względu na dostępną szerokość silnika. Co do ich pozycjonowania względem siebie to jeśli wodzik nie wydrze się to muszą one pracować idealnie równolegle. Co do sił, wzorowałem się troszkę na skrzyni z AM6, widziałeś szerokość tamtych zębatek? A jakoś działają choć zdarza się je porwać. O te zęby ja obawiam się najmniej, miałem tego nie pisać ale zrobię to. Najsłabszy element tej skrzyni to jest wielowpust wałka pośredniego na którym mają załączać się drugi i czwarty bieg, na tym wielowpuście zazębienie tych zębatek będzie następowało na długości zaledwie 5 mm tego wielowpustu. Nie wiem czy złapiecie o co chodzi ale jak ktoś popatrzy na wałki i pomyśli jak to ma pracować to powinien to zauważyć, na tej średnicy wałka występuje bardzo duża siła i to jest najsłabsze ogniwo tej skrzyni. W charcie w oryginale drugi bieg załącza się identycznie ale na dwóch wielowpustach o długości po około 5 mm każdy a u mnie jest tak jakby jeden czyli o połowę mniej niż w oryginale.Co do wydechu to może cos źle rozumiem ale 0,7 D w przypadku tłoka 52 mm daje nam wydech o szerokości około 36,5 mm mierzony po cięciwie. Dziś postaram się w miarę dokładnie zmierzyć ten wymiar w cylindrze Polini ale tam kanały wydechowe wchodzą bardzo głęboko po obu stronach tulei prawie aż do jej środka, oba kanały przy tym są zwężane czyli coraz niższe ale w najdłuższym punkcie znacznie przekraczają moim zdaniem te 36 mm, dziś to zmierzę aby te wasze teorie przełamać bo wszyscy piszecie że tak ma być a tak nie jest. dodatkowo w chwili obecnej wywaliłem w cylindrze Simsona tak ogromny wydech jak na to pozwalał odlew, bawiłem się szlifierka palcową cały dzień i założyłem ten cylinder i chodzi pięknie i ten cylinder też przekracza te 0,7 D jeśli mówimy o wydechu i też chodzi a wy wszyscy piszecie, że tak nie może być to ja wam piszę że MOŻE I DZIAŁA TO. I nie jest to teoria a sprawdzone praktycznie i działa więc nie piszcie że tak nie będzie działać bo działa i koniec. Ja sprawdzam pewne moje teorie w praktyce i staram się łamać wszelkie zasady po to aby sprawdzić co można uzyskać.
 Teraz was zaskoczę troszkę, tylko nie traktujcie mnie jako szaleńca ale mam w głowie wymyślony silnik 2T skonstruowany do pracy na czystej benzynie ze smarowaniem wału pompą olejową jak w 4T, musi to być silnik pracujący na wtrysku (ale to już jest wdrożone) i musi być wyposażony w kompresor jak to robi się w 4T np. u mercedesa, ale nie będzie miał zaworów i rozrządu. Może kiedyś coś takiego zbuduję ale to jeszcze daleka przyszłość.
 Zapomniałem dodać ostatni poważny element skrzyni w postaci wybieraka został oddany do frezera, ma być za około miesiąc czasu wykonany.
 
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2014 10:03:56 przez hohowski.)
 |  |  
	| 04-05-2014 09:47:46 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| Patryk82   Jak sie chce sie, to sie da sie.
 
 
   Liczba postów: 246
 Imię: Patryk
 Skąd: Wieluń
 Pojazd: Romet Chart
 
 | 
			| RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień 
 Łan cyl, tu stroke
   |  |  
	| 04-05-2014 15:24:35 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| stqc   Moderator
 
   
 
   Liczba postów: 3,748
 Imię: Maciek
 Skąd: Mazury
 Pojazd: Romet Chart
 
 | 
			| RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień 
 xyz
 |  |  
	| 04-05-2014 15:33:05 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| Patryk82   Jak sie chce sie, to sie da sie.
 
 
   Liczba postów: 246
 Imię: Patryk
 Skąd: Wieluń
 Pojazd: Romet Chart
 
 | 
			| RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień 
 Łan cyl, tu stroke
   |  |  
	| 06-05-2014 18:32:38 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| hohowski   Nowy
 
  
 
   Liczba postów: 1
 Imię: Jacek
 Skąd: Końskie
 Pojazd: Romet Chart
 
 | 
			| RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień 
 
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-05-2014 23:00:39 przez hohowski.)
 |  |  
	| 11-05-2014 22:18:16 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| Lagoon   Pomocny użytkownik
 
 
   Liczba postów: 575
 Imię: Michał
 Skąd: Płock
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień 
 
				Po pierwsze to się zdecyduj czy o kanale mówimy czy o oknie wydechowym, a po drugie już nawet Janusz wcześniej pisał, że te 0,7 D dotyczy pojedynczego okna, a nie jak w tym przypadku, który podałeś, wydechowe z mostkiem po środku .... to zupełnie inna bajka. Zresztą ta średnica, te całe 0,7 D to też jest względne, bo w dużej mierze zależy to od rodzaju pierścienia. Gdy robiłem cylinder od TZR 80 okno wydechowe było szerokości 38 mm, co odpowiada dokładnie 0,79 D i co? Nie pękły pierścienie, a czemu? Ano temu, że tłok jaki zastosowałem to Vertex z niskimi pierścieniami o wysokości 1 mm. Gdyby to były inne pierścienie, które "płyciej" wchodzą w tłok i są wyższe z pewnością uległyby uszkodzeniu.
			 Już nie chcę żadnych pilarek
 Witam!
 Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!
 
 
 
 https://www.facebook.com/porting.studio/
 |  |  
	| 11-05-2014 23:05:11 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
		
	 
		
  
 
 
 
 
 
		
		
	 
 Użytkownicy przeglądający ten wątek:     2 gości
 
 
 | 
 
 
 
 
 |