Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Simson S51 B1-4 1982 by Marwerick
Autor Wiadomość
theogarowiec Offline
rider ogar
*


Liczba postów: 1,010
Imię: Szymon
Skąd: Słupca
Pojazd: Romet Pony
Post: #196
RE: Simson S51 B1-4 1982 by Marwerick
Z tego co wiem to przy wypadku sprawdzają pojemność, jeden ze szkoły ma teraz sprawę w sądzie za jazdę bez uprawnień.

gg.44815430

Simson S51 B1-4

http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=22446
26-04-2014 11:19:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,866
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #197
RE: Simson S51 B1-4 1982 by Marwerick
dziś rozpołowiłem silnik i słowo masakra się kłania albo dramat/katastrofa
26-04-2014 22:12:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Latos Offline
Sezon trwa cały rok
*


Liczba postów: 2,004
Imię: Kacper
Skąd: Byszewo (CBY)
Pojazd: Inny
Post: #198
RE: Simson S51 B1-4 1982 by Marwerick
Włąśnie dlatego simson nie jest tanim motorowerem. Co jest dobre w tym silniku? Pewnie będziesz mieć mniej do pisania Smile

Zajrzyj do mojego zippa Smile

Mój BikePics
26-04-2014 22:39:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,866
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #199
RE: Simson S51 B1-4 1982 by Marwerick
(26-04-2014 22:39:55)Latos napisał(a):  Włąśnie dlatego simson nie jest tanim motorowerem. Co jest dobre w tym silniku? Pewnie będziesz mieć mniej do pisania Smile

nie zrozumiałeś przekazu tam dużo fuszery jest w silniku
26-04-2014 22:49:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,866
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #200
RE: Simson S51 B1-4 1982 by Marwerick
no dziś napisze jeszcze o silniku z simosno-parcha dziś go rozebrałem żeby sprawdzić jakie nieprzyjemnie niespodziewanki poprzedni włąsiciele i ich szpęcó od silnikuf namieszali

kilka dni wcześniej zlałem olej z tego dziadostwa

http://iv.pl/images/06341713482166268566.jpg


http://iv.pl/images/65535291033219110019.jpg



spokojnie do wiadra bezpośrednio nie lałem


http://iv.pl/images/22116179143275845801.jpg


prawa strona zaolejona

http://iv.pl/images/38825148897219072875.jpg


a ja się dziwiłem czemu tam jest tyle oleju pod zapłonem

http://iv.pl/images/26351043076591054086.jpg


no pod osłoną łożyska zębatki zdawczej nie było podkładki a powinna być

http://iv.pl/images/00584337793365269211.jpg


prawa strona części wału tak brakuje odrzutnika oleju dlatego pod częścią zapłonu był syf olejowy

http://iv.pl/images/70364396403732998001.jpg


silnik rozpołowiony o dziwo myślałem że trudniej się go rozpoławia ale łatwo poszedł

http://iv.pl/images/79522468141835684979.jpg


wałek sprzęgłowy ułamany jest ponieważ musiałem rozwalić sprzęgło które było ordynarnie wbite na tenże wałek i nawet nie było podkładki pod koszem

http://iv.pl/images/04438701075012963371.jpg


tego to powiem że łożyska to tylko na wale i na zdawczej dali nowe a pozostałe łożyska to są jeszcze enerdowskie i już mocno zmęczone a zwłaszcza te małe łożysko te chyba 5000

http://iv.pl/images/34211978530258651492.jpg


nie wiem czy widać ale łożyska to tani szajs firmy CX

kartery już częściowo rozbrojone

http://iv.pl/images/78426105908137959764.jpg


http://iv.pl/images/81372817355635068173.jpg


o to mi chodziło z tym luzem korbowodu

http://iv.pl/images/07792715670631450158.jpg


http://iv.pl/images/20272734289633796054.jpg


szajso-wał wm-motors

http://iv.pl/images/95225541135943308877.jpg


no a tu luz jest taki że można sobie śrubokręt włożyć co ciekawe w wale od ogara mojego takiego czegoś nie było nawet w chińskim wale

no i klin pod magneto prawie go nie ma

http://iv.pl/images/67555568762320197382.jpg


http://iv.pl/images/93988286643515522316.jpg


no i to tak wygląda

podkładek dali jak na lekarstwo i nic dziwnego że ten silnik to była orkiestra różnych dzięków a miałem do czynienia z silnikem simsonowym idealnie zrobiony który bardzo cicho i równo pracuje a tu to są wieś patenty i ten co ten silnik robił to chyba pierwszy raz taki silnik robił i co do karterów to tak łożyska ciasno są w skrzyni i musiał bym sprawdzić czy gniazda łożysk na wale też są ciasne przylgnie karterów są w stanie średnim ale nie ma śladów masakry śrubokrętem i tylko skrzynia pomiędzy trybami miała podkładki i co ciekawe nowe kulki są w skrzyni a i sprzęgło z koszem jak już wcześniej pisałem było wbite na wałek sprzęgłowy i kosz z całym sprzegłem bujał się na boki bo nie był zdystansowany i olej z wałka kopnika się sączył poprzez zużyty oring i tradycyjnie było złożone na szajs-uszczelkę z papieru

no także to by było na tyle
27-04-2014 01:28:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,952
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #201
RE: Simson S51 B1-4 1982 by Marwerick
polecam uzywac kropek i przecinkow. masz pozycze Ci troche: . , . ,. , . , . , . ,. , . , ., . ,

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
27-04-2014 01:41:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 5 użytkowników postawiło piwo Taśma za ten post.
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #202
RE: Simson S51 B1-4 1982 by Marwerick
marv korba w simie ma taki luz bo dystansuje sie ja na sworzniu tloka Wink

xyz
27-04-2014 09:43:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
theogarowiec Offline
rider ogar
*


Liczba postów: 1,010
Imię: Szymon
Skąd: Słupca
Pojazd: Romet Pony
Post: #203
RE: Simson S51 B1-4 1982 by Marwerick
Ten luz to normalka...

gg.44815430

Simson S51 B1-4

http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=22446
27-04-2014 10:38:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,866
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #204
RE: Simson S51 B1-4 1982 by Marwerick
aha bo mi się wydawało że wał jest taki badziewny jak mu tak się rusza na boki korbowód
27-04-2014 11:29:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #205
RE: Simson S51 B1-4 1982 by Marwerick
Ale w Ogarze nie masz luzu u dołu korbowodu, natomiast jest ona na górnym sworzniu bo tłok bez cylindra się lekko poruszać na boki, a w Simsonie jest na odwrót, to tłok ma być sztywno w lini poziomej, a wał ma mieć luz Wink

xyz
27-04-2014 12:15:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mysiu Offline
"Za mną tylko kurz.."
*


Liczba postów: 788
Imię: Kamil
Skąd: Mikołów, Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #206
RE: Simson S51 B1-4 1982 by Marwerick
16004 - z tym łożyskiem miałem kiedyś jaja i nawet CX w hurtowni które mi specjalnie ściągali kosztowało uwaga - 20zł !
Zdystansujesz wszystko to będzie okej.
Wałek kopniaka okej ?
27-04-2014 12:35:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,866
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #207
RE: Simson S51 B1-4 1982 by Marwerick
wałek kopnika to śmietnik zaliczy bo frez jest częściowo do dupy e mysiu z tym łożyskiem 16004 to u nas w hurtowni w gdyni za to łożysko porządnej firmy(fag z metalowym koszykiem) chcą uwaga 21zł a i jeszcze mam sprawę : w tejrze hurtowni mają obecnie łożyska firmy koyo ale z plastikowym koszykiem warto taki szajs kupować/interesować się bo w sumie to nie ufam plastikowym koszykom wolałbym z metalowy
27-04-2014 23:59:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Legwan1989 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 218
Imię: Arkadiusz
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #208
RE: Simson S51 B1-4 1982 by Marwerick
(27-04-2014 01:41:07)Taśma napisał(a):  polecam uzywac kropek i przecinkow. masz pozycze Ci troche: . , . ,. , . , . , . ,. , . , ., . ,
A gdzieś tam ostatnio widziałem jak nie_mientki punkty rozdawał za brak interpunkcji i nieczytelny post

_____________________________________________________
Co nieco o moim Ogarze 200:
http://chlopcyrometowcy.pl/showthread.ph...025&page=1
28-04-2014 00:25:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Legwan1989 za ten post.
arasszymaras Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,689
Imię: Arkadiusz
Skąd: Września
Pojazd: Inny
Post: #209
RE: Simson S51 B1-4 1982 by Marwerick
Silnik rób od podstaw, polecam pobrać też na tablet bądź laptop film z budowy silnika, przyda Ci się.

A tera to tylko rozwijać węża ogrodowego z odpowiednią końcówką, wysikać kartery Akrą i wyczyścić tak jak moje Big Grin
28-04-2014 00:53:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,866
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #210
RE: Simson S51 B1-4 1982 by Marwerick
no dziś sprawdziłem gniazda łożysk na wale korbowym i jest dramat bo kartery są tak naprawdę do wyrzucenia na złom i tak naprawdę jak cały silnik nie był rozebrany to już w takim stanie powinien się znaleźć na złomie a z prawej strony łożysko na wale to ręką same bez oporu wchodzi tak rozbite gniazdo a drugie jest tylko trochę lepsze i teraz to mnie czeka kupno nowych karterów pod 50cm3 chyba że ale nie wiem czy jest możliwość niech mnie ktoś oświeci czy kartery wersji 70cm3 to czy w takich karterach może pracować cylinder z wersji 50cm3 ?
28-04-2014 21:00:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 462
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 249
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 354
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 92
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 828
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 292

Reklama