Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Ogar 205] Zapłon tyrystorowy
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Zapłon tyrystorowy
(06-04-2014 13:56:45)DominiX napisał(a): A w tym zapłonie nie ma przerywacza tak ? tam jest moduł i cewka ?
Może rozjaśnię o co chodzi. Ten moduł ze schematu stosujesz jako dodatek do oryginalej prądnicy Ogara 205, czyli kupujesz dodatkową cewkę wysokiego napięcia. Montujesz gdzieś na ramie. Oryginalną cewką tą z bolcem zasilasz moduł zapłonowy. Przerywacz zostaje, on nadal będzie sterował zapłonem, ale już nie bezpośrednio tylko za pośrednictwem modułu. Kondensator przy przerywaczu należy usunąć.
Moduł po prostu jest w tym przypadku pośrednikiem pomiędzy oryginalną cewką z bolcem i przerywaczem a świecą zapłonową i dodatkową cewką. Z pozoru wydawać by się mogło, że to niepotrzebne rozbudowanie instalacji. W praktyce jednak oznacza to większą niezawodność, łatwiejsze odpalanie, lepszą iskrę itd. Dlaczego? Dlatego, że..... może innym razem bo musiałbym się nieźle rozpisać.
(06-04-2014 14:09:01)stqc napisał(a): Przemek, mi moduł działał
Gdzie napisałem, że moduł nie będzie działał?
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-04-2014 14:15:04 przez BigSoft.)
|
|
06-04-2014 14:13:14 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|