Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Chart] Problem z cewką zasilającą przez trafo.
Autor Wiadomość
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Problem z cewką zasilającą przez trafo.
Witajcie, podmieniłem właśnie padniętą cewkę zasilającą na cewkę ładowania 6v z innego iskrownika, wszystko zlutowałem, podłączyłem dla testów na krótko trafo 6v/230v 0.9A oczywiście zgodnie z tym jak powinno być czyli uzwojenie 6v do iskrownika, a 230v na moduł zapłonowy, a oba drugie końce do masy:




Oczywiście jak można się domyślić, brak iskry... zarówno cewka w iskrowniku przed trafem daje napięcie przy kopnięciu w starter do 6v i na uzwojeniu 230v na transformatorze, jest przy kopnięciu ponad 100v, niby wszystko połączone, a tutaj nic, więc czyżby trafo za słabe lub moduł robiony wg. schematu BigSoft'a nie sprawdza się przy takim rozwiązaniu (na oryginale z resztą też nie działa) ? Czy ktoś w ogóle ma podobne rozwiązanie u siebie ? Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-03-2014 22:00:23 przez axelbenq.)
26-03-2014 21:49:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Problem z cewką zasilającą przez trafo.
cewka ładowania chyba powina byc odmasowana i oba jej odczepy poprowadzone na stronę wtórną trafo. Natomiast strona pierwotna powinna byc jednym odczepem z masa podłączona a drugim z modułem w miejscu cewki zasilajacej
26-03-2014 22:02:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Problem z cewką zasilającą przez trafo.
No więc chyba jasne już mam wszystko, cewkę dałem jak w oryginale, czyli połączyłem z masą jednym odczepem Facepalm2 Jutro znowu stator ląduje na stole i próbuje tego rozwiązania z odseparowaniem od masy. Mam tylko nadzieje że tym połączeniem jak teraz jest to zrobione nie zdążyłem powiedzmy uszkodzić modułu lub cewki ? Confused
26-03-2014 22:09:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Problem z cewką zasilającą przez trafo.
Nic nie powinno sie uszkodzic
27-03-2014 21:58:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Problem z cewką zasilającą przez trafo.
Cewka powinna działać z zakończeniem na masie. Spróbuj ją podłączyć odwrotnie (zamień końce ze sobą). Takie rozwiązanie musi działać. Jeżeli coś nie działa, to wina leży w złym podłączeniu. Schemat modułu na mojej stronie odpowiada oryginałowi, został rozrysowany po rozebraniu oryginalnego modułu Unitra Telpod GL-133 dobre kilka lat temu i na pewno jest poprawnie rozrysowany, i również musi działać jeżeli złożysz go zgodnie z tym schematem.

Zrobiłem już kilka takich zapłonów do Charta (zasilanych z trafa) i nigdy z tym problemu nie było. Zapłon CDI chodzi nawet na transformatorze dzwonkowym o wydajności 0,8A...

Co do cewki ładowania - co miało by być nie tak z podłączeniem jej do masy? Przecież to zwykła cewka. Oryginalna zasilająca też była podłączona jednym końcem do masy. W przypadku ładowania cewki są odseparowane od masy ze względu na układ w jakim pracują. W przypadku zasilania CDI spokojnie można do masy podłączyć.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-03-2014 01:01:41 przez BigSoft.)
28-03-2014 00:58:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Problem z cewką zasilającą przez trafo.
Problem rozwiązany Wink Winna była przynitowana do statora blaszka od masy, która się całkiem poluzowała na nicie, i zarazem cewka oraz impulsator nie miały masy natomiast całe połączenie z transformatorem jest ok, iskra jak piorun :F Nurtuje mnie jeszcze taka kwestia, czy gdybym planował w swoim iskrowniku przewinąć trzy cewki na 12v rozstawiając je co drugą odnogę rdzenia to czy może zostać właśnie ta oryginalna 6v pełniąc w dalszym ciągu rolę zasilającej ? Nie będą wzajemnie zakłócać swojej pracy te trzy 12-nastki i jedna 6-stka ? bo w razie czegoś rozumiem że osobna, nowo nawinięta 12-woltowa cewka poprzez trafo 12v/230v daje taki sam efekt jak zastosowanie oryginalnej ? Big Grin
29-03-2014 01:12:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Problem z cewką zasilającą przez trafo.
Tak możesz zostawić oryginalną cewkę 6V.

citroen-XM.pl
29-03-2014 09:22:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
Dzisiaj 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1184
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 01:02:10
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 131
Iskra na platynkach
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 00:53:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 74
kola i wahacz
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 00:27:23
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 4945
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:32:30
» Odpowiedzi: 63
» Wyświetleń: 51973
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: schabowy07
Wczoraj 21:27:33
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 66
nwm co napisać
Ostatni post: galkahalka
Wczoraj 21:21:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 213
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 21:15:41
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 60
Romet ogar 200 strzela w ...
Ostatni post: Jakub.200
Wczoraj 18:38:53
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 312
Oś koła motorynka.
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 17:41:39
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
Przecięty dowód komar
Ostatni post: romek
Wczoraj 17:40:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 155
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 03:48:41
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 1930
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
13-12-2025 17:39:59
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 2657
Tylna oś Romet Zenit.
Ostatni post: ROMECIARZ1
13-12-2025 17:06:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 85
siema wszystkim
Ostatni post: galkahalka
12-12-2025 16:38:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 129

Reklama