Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Chart] Problem z cewką zasilającą przez trafo.
Autor Wiadomość
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Problem z cewką zasilającą przez trafo.
Witajcie, podmieniłem właśnie padniętą cewkę zasilającą na cewkę ładowania 6v z innego iskrownika, wszystko zlutowałem, podłączyłem dla testów na krótko trafo 6v/230v 0.9A oczywiście zgodnie z tym jak powinno być czyli uzwojenie 6v do iskrownika, a 230v na moduł zapłonowy, a oba drugie końce do masy:




Oczywiście jak można się domyślić, brak iskry... zarówno cewka w iskrowniku przed trafem daje napięcie przy kopnięciu w starter do 6v i na uzwojeniu 230v na transformatorze, jest przy kopnięciu ponad 100v, niby wszystko połączone, a tutaj nic, więc czyżby trafo za słabe lub moduł robiony wg. schematu BigSoft'a nie sprawdza się przy takim rozwiązaniu (na oryginale z resztą też nie działa) ? Czy ktoś w ogóle ma podobne rozwiązanie u siebie ? Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-03-2014 22:00:23 przez axelbenq.)
26-03-2014 21:49:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Problem z cewką zasilającą przez trafo.
cewka ładowania chyba powina byc odmasowana i oba jej odczepy poprowadzone na stronę wtórną trafo. Natomiast strona pierwotna powinna byc jednym odczepem z masa podłączona a drugim z modułem w miejscu cewki zasilajacej
26-03-2014 22:02:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Problem z cewką zasilającą przez trafo.
No więc chyba jasne już mam wszystko, cewkę dałem jak w oryginale, czyli połączyłem z masą jednym odczepem Facepalm2 Jutro znowu stator ląduje na stole i próbuje tego rozwiązania z odseparowaniem od masy. Mam tylko nadzieje że tym połączeniem jak teraz jest to zrobione nie zdążyłem powiedzmy uszkodzić modułu lub cewki ? Confused
26-03-2014 22:09:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Problem z cewką zasilającą przez trafo.
Nic nie powinno sie uszkodzic
27-03-2014 21:58:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Problem z cewką zasilającą przez trafo.
Cewka powinna działać z zakończeniem na masie. Spróbuj ją podłączyć odwrotnie (zamień końce ze sobą). Takie rozwiązanie musi działać. Jeżeli coś nie działa, to wina leży w złym podłączeniu. Schemat modułu na mojej stronie odpowiada oryginałowi, został rozrysowany po rozebraniu oryginalnego modułu Unitra Telpod GL-133 dobre kilka lat temu i na pewno jest poprawnie rozrysowany, i również musi działać jeżeli złożysz go zgodnie z tym schematem.

Zrobiłem już kilka takich zapłonów do Charta (zasilanych z trafa) i nigdy z tym problemu nie było. Zapłon CDI chodzi nawet na transformatorze dzwonkowym o wydajności 0,8A...

Co do cewki ładowania - co miało by być nie tak z podłączeniem jej do masy? Przecież to zwykła cewka. Oryginalna zasilająca też była podłączona jednym końcem do masy. W przypadku ładowania cewki są odseparowane od masy ze względu na układ w jakim pracują. W przypadku zasilania CDI spokojnie można do masy podłączyć.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-03-2014 01:01:41 przez BigSoft.)
28-03-2014 00:58:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Problem z cewką zasilającą przez trafo.
Problem rozwiązany Wink Winna była przynitowana do statora blaszka od masy, która się całkiem poluzowała na nicie, i zarazem cewka oraz impulsator nie miały masy natomiast całe połączenie z transformatorem jest ok, iskra jak piorun :F Nurtuje mnie jeszcze taka kwestia, czy gdybym planował w swoim iskrowniku przewinąć trzy cewki na 12v rozstawiając je co drugą odnogę rdzenia to czy może zostać właśnie ta oryginalna 6v pełniąc w dalszym ciągu rolę zasilającej ? Nie będą wzajemnie zakłócać swojej pracy te trzy 12-nastki i jedna 6-stka ? bo w razie czegoś rozumiem że osobna, nowo nawinięta 12-woltowa cewka poprzez trafo 12v/230v daje taki sam efekt jak zastosowanie oryginalnej ? Big Grin
29-03-2014 01:12:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Problem z cewką zasilającą przez trafo.
Tak możesz zostawić oryginalną cewkę 6V.

citroen-XM.pl
29-03-2014 09:22:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Swap
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 12:57:11
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 155
Gaznik elektroniczny vs w...
Ostatni post: majsta PL
Dzisiaj 11:59:55
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 31
pomoc w kupnie ogara
Ostatni post: majsta PL
Dzisiaj 11:42:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 25
Rocznik ogar 205
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 10:51:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 56
Budowa roweru spalinowego
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:45:13
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 196
Głupie dupki
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:41:32
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 5553
Nowoczesna stacyjka w Oga...
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 19:49:46
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1272
Instalacja ele. Ogar 205
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 17:20:27
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 472
Dzień Dobry wszystkim
Ostatni post: Jakiś_typ
Wczoraj 17:20:19
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 262
Prośba o identyfikację ro...
Ostatni post: jakubekM780
25-06-2024 21:58:05
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 312
Dezamet Dantom GFX 50
Ostatni post: MacRoial
25-06-2024 21:54:20
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 4220
Karat 1970 - szczegółowy ...
Ostatni post: wigryman
25-06-2024 21:45:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 147
Witam wszystkich
Ostatni post: Motokamel
25-06-2024 21:28:33
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 77
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: MacRoial
25-06-2024 09:02:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 625
Magistrowy Ogar 205
Ostatni post: MacRoial
24-06-2024 23:26:14
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 7364

Reklama