| 
		
	 
		
			| 
					Projekt silnik 70ccm chart
				 |  
			| Autor | Wiadomość |  
		
	
		| Kanilox   Moplikowiec
 
  
 
   Liczba postów: 3,490
 Imię: Kamil
 Skąd: Zabrze
 Pojazd: Romet Chart
 
 | 
			| Projekt silnik 70ccm chart 
 
				Siema, kupno silnika od charta idzie w dobrą stronę (czekam na wiadomość o wysłaniu). 
Więc planuje jakąś przeróbkę, wcześniej myślałem od 50/4 ale jeśli będę i tak będę robił remont więc mogę rozwiercić. Ale wciąż nie jestem pewien czy może nie lepiej 50/4 albo 55/4 albo 50/4M. No nie mam pojęcia.
 
Obecnie mam mam 50ccm po 10000km nie zdejmowany cylinder od nowości, gładź cylindra w stanie dobrym. No i to jest mi trochę za słabe, na równym jedzie 50km/h, z lekkiej górki 60km/h, z mocniejszej 65km/h. Jak jest lekko pod górkę to 45km/h mocniejsza to 40km/h i redukcja. 
We dwie osoby to w ogóle daremnie, nawet nie mówię. 
Muszę niestety powiedzieć że moja stella miała lepsze przyśpieszenie.
 
Do tego mój chart jest około o 10kg cięższy niż oryginał, ja też jestem cięższy o 10kg od statystycznego człowieka więc podjeżewam że to też się przyczynia do zmniejszenia przyśpieszenia i prędkości maksymalnej.
 
No i chciałbym żeby był mocniejszy, żeby na równym i pod lekką górkę jechał te 65km/h, nie było problemu z ruszeniem pod górę. Przy tym chciał bym żeby maksymalny moment obrotowy nie przesuną się w górę tylko został tak jak jest, chodzi mi o to po prostu żeby już miał moc na niskich obrotach. Nie chce też żeby ta przeróbka jakoś znacząco wpłynęła na żywotności silnika i spalanie, to jest motorower do jazdy codziennej więc wszystko powinno się mieścić w normach 
 
Teraz wam przedstawie jak wyglądał by ten set.
 
Cylinder: Oryginalny z charta z tuleją z kosiarki lub inną, w części zrobiony przez nas (wyciśnięcie tulei, roztoczenie) a w części przez jakiegoś specjalisty z forum (poprawa kanałów i ta cała reszta)
 
Gaźnik: 16n1 mam już kupioną używkę. Nie piszcie że za mały bo simsony s70 też takie miały i było ok.
 
Tłumik: Oryginał tak jak jest, nie mam zamiaru nic z nim robić.
 
Głowica: Czytałem że oryginalna nie pasuje na 70, a ta od simsona mi się za żadną cholerę nie podoba, po prostu nie pasuje mi i tyle. 
Ale znalazłem taką, wiem że pasuje do simsona więc do charta pewnie też. http://allegro.pl/glowica-na-cylinder-ho...64341.html 
Tłok: myślałem raczej o czymś tańszym, np takie coś 
http://allegro.pl/tlok-do-honda-dio-dael...26441.html 
albo droższe 
http://allegro.pl/tlok-honda-dio-70-45-0...68984.html 
Korbowód: Najchętniej bym go nie wymieniał bo to dużo pieprzenia ale jak trzeba to chciałem na ten od sendy tylko teraz go nie ma na allegro i już nie wiem, jak wiecie jaki inny pasuje to napiszcie.
 
Kartery: oryginalne roztoczone i zaklejone tylko jeszcze nie wiem czym, napiszcie czym wy robiliście bo słyszałem różne, że poxyliną, klejem dwuskładnikowym, znalem, almuweldem, zaspawane itp.
 
No i teraz nie wiem czy warto to wszystko robić, czy może jakaś inna konfiguracja niż 70/2, może jednak te 50/4. Czy dobre te częsci które wybrałem. 
No nie wiem nic bo nigdy nie miałem z tym do czynienia. 
Piszcie, komentujcie, doradzajcie.
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-03-2014 23:38:24 przez Kanilox.)
 |  |  
	| 26-03-2014 23:36:13 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| MrF4k   Daaaawwccaa
 
  
 
   Liczba postów: 5,136
 Imię: Karol
 Skąd: Kamienna Wola
 Pojazd: Romet Chart
 
 | 
			| RE: Projekt silnik 70ccm chart 
 Pisk opon słychać z dala ktoś na Charcie zapier**** !!!
 Mam Rometa i dwa kaski więc wybiorę się na laski
 
 
  (25-08-2011 00:10:48)soczek napisał(a):  Rób na orginał. Tjunink to tylko młode oszołomy praktykują, a potem na stare lata i tak mądrzeją (wiem po sobie).Działaj, pozdro !
 |  |  
	| 26-03-2014 23:49:20 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| bartoszek5k   MacGyver
 
  
 
   Liczba postów: 2,358
 Imię: Bartosz
 Skąd: Drobnice k.Wielunia
 Pojazd: Romet Ogar 205
 
 | 
			| RE: Projekt silnik 70ccm chart 
 
				 (29-03-2014 04:42:16)kanilox napisał(a):  Prawdopodobnie kupie nowy cylinder oryginalny 70ccm.Silnik zostanie wysłany w poniedziałek.
 
 Najbardziej z tego wszystkiego martwi mnie ten korbowód, nie ma jakieś innej opcji niż ten za 120zł? kurde to kupa kasy i robota.
 
U mnie za samą robotę biorą ok. 60zł  
No ale jak ma być dobrze to trzeba się wykosztować.  
Jak czytałeś temat hohowskiego to widziałeś ile on wkładał więc taka jena korba to pikuś (pan pikuś)
			 ROMET OGAR 205- remont ukończony
 
 ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu  do użytkowania
 
 ROMET DELTA CTB - dupowóz
 |  |  
	| 29-03-2014 23:36:12 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
		
	 
		
  
 
 
 
 
 
		
		
	 
 Użytkownicy przeglądający ten wątek:
 
 
 | 
 
 
 
 
 |