Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Ogar 200] Dystansowanie wału i skrzyni
|
Autor |
Wiadomość |
Linux
.
Liczba postów: 247
Imię: Kuba
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
Dystansowanie wału i skrzyni
Witam.
Tak jak w temacie - czy przy generalnym remoncie (nowy wał, wszystkie łożyska) trzeba dystansować wał i skrzynię? Do pewnego czasu nic o tym nie słyszałem. Silnik Minarelli od sk.utera złożyłem bez żadnego dystansowania, kilka tysięcy zrobiłem bez najmniejszego problemu i sprzedałem w idealnym stanie. Tym bardziej wydaje mi się to zbyteczne w konstrukcji takiej jak 223. Duże było moje zdziwienie gdy przeczytałem, że powinno się takie rzeczy robić. Czy ktoś robił, czy może składacie po prostu bez żadnych podkładek etc.? Jeżeli dystansować to jak, gdzie, ile podkładek, jakich, jak to zmierzyć itp.?
W moim odczuciu to troszkę sztuka dla sztuki. Ale mogę się mylić, więc wole zapytać. Silnik ma być zrobiony na glanc, żeby służył przez wiele tysięcy kilometrów. Wał nowy współczesny, łożyska Nachi z C3, skrzynia w bdb stanie używka. Pomiędzy kartery pójdzie sylikon/uszczelka współczesna/sylikon.
Pozdrawiam.
|
|
19-02-2014 01:38:51 |
|
|
Mysiu
"Za mną tylko kurz.."
Liczba postów: 788
Imię: Kamil
Skąd: Mikołów, Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Dystansowanie wału i skrzyni
(19-02-2014 01:38:51)Linux napisał(a): Witam.
Tak jak w temacie - czy przy generalnym remoncie (nowy wał, wszystkie łożyska) trzeba dystansować wał i skrzynię? Do pewnego czasu nic o tym nie słyszałem. Silnik Minarelli od sk.utera złożyłem bez żadnego dystansowania, kilka tysięcy zrobiłem bez najmniejszego problemu i sprzedałem w idealnym stanie. Tym bardziej wydaje mi się to zbyteczne w konstrukcji takiej jak 223. Duże było moje zdziwienie gdy przeczytałem, że powinno się takie rzeczy robić. Czy ktoś robił, czy może składacie po prostu bez żadnych podkładek etc.? Jeżeli dystansować to jak, gdzie, ile podkładek, jakich, jak to zmierzyć itp.?
W moim odczuciu to troszkę sztuka dla sztuki. Ale mogę się mylić, więc wole zapytać. Silnik ma być zrobiony na glanc, żeby służył przez wiele tysięcy kilometrów. Wał nowy współczesny, łożyska Nachi z C3, skrzynia w bdb stanie używka. Pomiędzy kartery pójdzie sylikon/uszczelka współczesna/sylikon.
Pozdrawiam.
Jak poskładasz np. na samym sylikonie to ci się nie będą dystanse zgadzać. sama uszczelka + smar wystarczy.
|
|
19-02-2014 15:35:21 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Dystansowanie wału i skrzyni
(19-02-2014 01:38:51)Linux napisał(a): Witam.
Tak jak w temacie - czy przy generalnym remoncie (nowy wał, wszystkie łożyska) trzeba dystansować wał i skrzynię? Do pewnego czasu nic o tym nie słyszałem. Silnik Minarelli od sk.utera złożyłem bez żadnego dystansowania, kilka tysięcy zrobiłem bez najmniejszego problemu i sprzedałem w idealnym stanie. Tym bardziej wydaje mi się to zbyteczne w konstrukcji takiej jak 223. Duże było moje zdziwienie gdy przeczytałem, że powinno się takie rzeczy robić. Czy ktoś robił, czy może składacie po prostu bez żadnych podkładek etc.?
Uważam, że trzeba sprawdzić czy potrzebne są dodatkowe dystansy. Kiedyś tego nie robiłem i skutkiem tego były wyrobione gniazda na łożyska (wału korbowego), bo ów wał przesuwał się na boki podczas pracy silnika, ponieważ był luz pomiędzy pierścieniem segera a łożyskiem (w moim 027). Dasz grubszą uszczelkę i już masz większe luzy.
citroen-XM.pl
|
|
19-02-2014 22:22:08 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|