Chart 210 1989r. od axelbenq
|
Autor |
Wiadomość |
axelbenq
Óczeń
Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
|
Chart 210 1989r. od axelbenq
Chciałbym Wam zaprezentować mojego Charta, który towarzyszy mi nieprzerwanie od 2007r.
Kupiony od "młodego gniewnego" za 500zł, który na owe czasy po zmęczeniu silnika i jak było widać kilku wywrotkach, jak to stwierdził przy sprzedaży: dozbiera i kupuje "ściga" Mimo średniego stanu technicznego namówiłem Tatę na zakup i tego samego dnia znajomy mechanik ogarnął w miarę silnik. Jeździł nawet w miarę przez sezon z hakiem gdy pewnego dnia przy prędkości 50 km/h coś trzasnęło w silniku, zablokowało koło z głośnym piskiem opony i koniec... Odstawiłem Charta w kąt garażu gdzie stał prawie dwa lata, w międzyczasie coś tam kompletowałem części, jednak później zrobiłem prawo jazdy, dorwałem samochód a Chart dalej zbierał kurz. Planowałem go również puścić na części, jednak zmiękło mi serce i stwierdziłem że jednak go ogarnę, i będę nim dalej jeździć. Przełomowym momentem był zakup silnika na alledrogo "kompletnego i odpalającego", po przekładce silnika Charcisko wróciło na drogi, zostało finalnie zarejestrowane i opłacone (pozdrowienia dla UFG za karę za brak OC, jednak pamiętaliście ). Aktualnie na bieżąco ogarniam to i tamto, jak pogoda pozwala jeżdżę do pracy, oraz kończę silnik składany z lepszych części, także nowych.
Dawniej było tak:
Aktualnie mamy tak:
Jako że majsterkowanie przy tego typu sprzętach nigdy się nie nudzi, lub jak kto woli nie kończy to raczej będzie to dłuższy temat, zapraszam do komentowania
|
|
11-02-2014 00:39:56 |
|
|
mateusz5625
.
Liczba postów: 1,135
Imię: Mateusz
Skąd: Czarny Młyn
Pojazd: Romet Chart
|
|
11-02-2014 07:46:34 |
|
|
Kanilox
Moplikowiec
Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart 210 1989r. od axelbenq
|
|
11-02-2014 09:29:14 |
|
|
axelbenq
Óczeń
Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart 210 1989r. od axelbenq
(11-02-2014 09:29:14)kanilox napisał(a): Ale teraz pytanie, skąd masz te kierunkowskazy, wiesz w czym były zamontowane wcześniej? Bo mam takie same i nie mam pojęcia skąd pochodzą, pisałem o nich tutaj http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=22324
Te kierunki kupiłem jakiś czas temu, nowe na Allegro. To PRL-owskie rzemiosło nawet gdzieś bym jeszcze znalazł oryginalną karteczkę z ceną, i nazwą spółdzielni. Naklejki te czerwono żółte też kiedyś ktoś miał lata temu na allegro więc kupiłem, to chyba również rzemieślniczy wyrób
Jeśli chodzi o karę z UFG to w sumie moja wina.. otóż po kupnie do samej awarii jeździłem na ubezpieczeniu poprzedniego właściciela, samego Charta nie przerejestrowywałem, oraz dowód był na jeszcze wcześniejszego właściciela. Gdy Chart wrócił na drogi, wykorzystałem umowę k-s, którą gość zostawił mi ze swoim podpisem ale bez daty. Gdy ogarnąłem przegląd uzupełniłem datę na umowie miałem się wybrać do WK jednak coś wtedywypadło i do urzędu dotarłem kilka dni później, babka w okienku powiedziała że może być problem, że jak wyłapią to będzie kara, mimo wszystko olałem to wtedy, po odejściu od okienka poszedłem kupić polisę na siebie, a w ubezpieczalni z kolei kobietka powiedziała że małe prawdopodobieństwo że sobie przypomną... Minęło parę miesięcy, i dopiero wtedy przyszło do zapłaty 400 stówy :/ cóż, czasu nie cofnę jednak niech to będzie przestrogą że w kwestii nie ubezpieczonego motorka lub samochodu nie ma przebacz, trzeba pilnować daty na umowie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2014 18:44:48 przez axelbenq.)
|
|
11-02-2014 18:43:16 |
|
|
axelbenq
Óczeń
Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart 210 1989r. od axelbenq
lekki odkop:
Tu mamy wstępnie "ulepiony" silniczek na najlepszych częściach jakie znalazłem
Wał współczesny z czarnymi przeciwwagami, wałek główny nowy, naprawiony wodzik, sprzęgło po wymianie tarcz, łożyska FAG na skrzynie, na wale Timken
Do tego w silniku będzie pracować Power Force z bodajże Keewaya:
Tu mam dylemat, ponieważ mam tylko jedną głowicę od Charta oryginalną przy obecnym silniku i czy tą splanować, czy lepiej nie niszczyc i kupić głowicę z Simsona (czy w ogóle oryginalne szpilki dostaną) ?
Udało mi się oprócz tego odzyskać sprzedany przeze mnie razem z resztą klamotów silnikowych wał z korbą od Sendy. Niestety widać że ma już nalot na przeciwwagach, i w ogóle to długo ten zestaw nie pojeździł bo służył z jakimś wielokanałowcem gdzie coś się sypnęło i został cały silnik wymieniony w Charcie znajomego na M541 z Simsona, a ten wał wrócił właśnie do mnie:
Czy zaatakowany tym nalotem jeszcze się będzie nadawał do czegololwiek, czy tylko korba do odzysku ?
|
|
20-02-2014 00:06:05 |
|
|
Patryk82
Jak sie chce sie, to sie da sie.
Liczba postów: 246
Imię: Patryk
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart 210 1989r. od axelbenq
Co Ty sie nalotem przejmujesz.. Wyczyścić i ogień, w jakim to silniku śmigało, wiesz coś więcej?
Co do głowicy, jak masz jedną to się nie porywaj, szkoda, jakby miało coś pójść nie tak, kup taką od simka, czy szpilki dostaną, nie mam pojęcia.
Łan cyl, tu stroke
|
|
20-02-2014 00:51:03 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 9 gości
|
|