Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Motorynka AM6
Autor Wiadomość
lincoln_88 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Motorynka AM6
Witam. Zapewne wielu z was uważa, że mnie popie*doliło, ale może i ma rację. Ostatnio zakupiłem motorynkę i jestem z niej niezmiernie szczęśliwy, ale, że ja jako syn mechanika mam mało wrażeń w życiu wpadłem na "genialny pomysł". Chciałbym włożyć silnik AM6 do motorynki, a co więcej, później ją zarejestrować (żeby przeszła przegląd itp). Silnik nie jest taki duży, a wręcz taki sam jak 023 z tym, że ma chłodnicę. Pomysł narodził się, gdy obejrzałem filmiki z motorynkami z silnikami od MZ 250 czy WSK 125. Teraz moje pytania odnośnie tego projektu:
- Czy przejdę przegląd?
- Czy motorynka nie rozleci się przy 100 km/h ?
- Co z oponami, bo defakto holowano mnie kiedyś (ja na motorynce) z prędkością 80 km/h, ale miałem pewne obawy.
- Ew jakie przełożenia założyć? Dla informacji w Rieju RR 50 (coross z AM6) mam 11/52, koła 18 i 21 i leci 80 km/h (przełożenie na moc).
- Czy da radę wyskalować i założyć licznik np. od WSK do 140 czy od czegoś innego do 100?
- Czy przy takim silniku dawać dyfuzor, czy zostawić seryjny tłumik?
- Co powzmacniać? ( ramę na pewno, z tym, że nie wiem dokładnie w jakich miejscach i brat mówi, żeby tylny wahacz, ale nie widzę potrzeby)
- Tylny hamulec zostawił bym bębnowy, ale na przód zastanawiam się nad tarczowym (nigdy przedni bębnowy mi nie działał w zwykłych ogarach, więc nie mam do nich zaufania, tym bardziej, że pojazd nie będzie jeździł 50 km/h).

Cena teoretycznie nie gra roli, bo wiem, że muszę się na jakies min 1000 zł nastawiać, bo silnik z osprzętem ~600zł + papier.
09-02-2014 23:08:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Motorynka AM6
Gdzie zmieścisz chłodnicę? Nie psuj motorynki, ona jest za dużo warta na swap.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
09-02-2014 23:11:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojtek3362 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Motorynka AM6
-zależy
-bałbym się jechać z taką predkością na motorynce.
-opony jak opony, raczej siè nie rozlecą.
-a gdzie chcesz jeźdżić? W terenie to rób na moc.
-a nie lepiej licznik od derbi?
-dyfuzor, oryginalny tłumik motorynki zadławi silnik.
-powzmacniaj na łączeniach rur.

Dodatkowe pytanie, gdzie masz zamiar zmieścić spawak i chłodnice?

Moje pojazdy - Wojtek3362

Pozdrawiam Smile
09-02-2014 23:16:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lincoln_88 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Motorynka AM6
Chłodnicę właśnie nie wiem dokładnie gdzie, ale chyba przed silnikiem. Nie za bardzo nie chcę ingerować w ramę, ale w konieczności ją wydłużę. Ale też swoją drogą. Nie jestem chłop ze wsi, który kupi hamerite, pędzel napisze turbo na zbiorniku, wsadzi nawet to AM6 i przy pierwszej jeździe wyleci silnik. Tata ma warsztat, więc mam warunki (lakiernia, migomat itd). No i chcę jeździć po asfalcie, bo w teren mam typowego crossa i nie chce jej zakatować, tym bardziej w terenie. Jedyny "Off Road" dla niej to droga dojazdowa na której mieszkam (utwardzona z kałużami)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2014 23:21:57 przez lincoln_88.)
09-02-2014 23:20:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojtek3362 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Motorynka AM6
(09-02-2014 23:20:27)lincoln_88 napisał(a):  Chłodnicę właśnie nie wiem dokładnie gdzie, ale chyba przed silnikiem.

Ahah, genialne! Nie lepiej by na przyczepke wrzucić?


Słabo widzę ten projekt.

Moje pojazdy - Wojtek3362

Pozdrawiam Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2014 23:24:59 przez Wojtek3362.)
09-02-2014 23:23:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lincoln_88 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: Motorynka AM6
Nie mam pomysłu jeszcze konkretnego. Nie wyjmę z crossa silnika, aby go tylko przypasować. Pomysł jest wstępny, bo nie wiem jeszcze co gdzie powsadzam. I sory za tamtego chłopa ze wsi (bo wiem, że nie każdy taki jest), ale mi tu chodzi o takiego typowego wiejskiego kata. Znam takiego. Kupił komara 67 chyba rok (ten jeden z pierwszych) biało niebieski, od dziadka przebieg coś koło 1-2k wszystkie dokumenty itd... On go katował bardziej niż ja crossa. w 3 osoby na nim, na koło, napisy od razu sport na zbiorniku, siedzenie pomalowane. Po 3 tygodniach chyba go zezłomował, albo sprzedał złomiarzowi. No ale odnośnie projektu. Jak ty to widzisz? Ja rzuciłem tylko wstępne hasło i np pomysł z chłodnicą z przodu był nawet nei przemyślany, bo z przyzwyczajenia je widzę z przodu, a zapomniałem, że np w autach do Off Roadu są z tyłu. Tu akurat by mogła być z tyłu, bo nie planuję specjalnych wizualnych tuningów.
09-02-2014 23:37:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lada97 Offline
Romet Fan :D
*


Liczba postów: 607
Imię: Marcin
Skąd: Pieniężno
Pojazd: Inny Romet
Post: #7
RE: Motorynka AM6
Motorynką 100? loo ja bym się ogarem bał tyle jechać to przy 50 już dziwnie się zachowuje.

"Nie mam RWD bokiem jezdzic nie musze,
wole miec przed naped ale taki ktory ma dusze!"
Wszystkie będą moje sunie, gdy założę turbo w Unie :F
Jestę poetą.
09-02-2014 23:41:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo lada97 za ten post.
lincoln_88 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #8
RE: Motorynka AM6
wiem, że przy 40 się źle zachowuje, ale co miałem powiedzieć, jak byłym holowany po gruntowej drodze bez tylnego zawieszenia i hamulców 80 km/h? I co do prędkości to zobaczcie: http://www.youtube.com/watch?v=8ffl9V_yN18 Od MZ silnik jest cięższy.
09-02-2014 23:43:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
szopen45 Offline
060 POWER!
*


Liczba postów: 1,424
Imię: Patryk
Skąd: RJS
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Motorynka AM6
chłodnice bym polecał włożyć na kierownice Wink

09-02-2014 23:48:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lincoln_88 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #10
RE: Motorynka AM6
No dobrze, ale temat nie skupia się na samej chłodnicy. Co by wypadało wzmocnić, jak ten hamulec tarczowy by wyglądał itd. Bo to nie są 2 dni roboty jak ktoś wsadza silnik od simka, gdzie spawa uchwyty i ma, albo od jawki tylko musi koło obrócić i zrobić hamulec na tył, bo zębatka jest po drugiej stronie. Tu jest coś więcej, bo nie mówię o mocy rzędu 3 czy 4 km, ale drugie tyle.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2014 23:55:33 przez lincoln_88.)
09-02-2014 23:52:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Motorynka AM6
no widzisz, ale motorynka nie jest przystosowana do takich prędkości. jeżeli będziesz ingerował w ramę to ją tylko osłabisz. motorynka ogólnie nie jest bezpiecznym sprzętem przy 023(chodzi o małe koła) gdzie prędkość jest niska, a co dopiero am6. koła w drynie są małe co może często prowadzić do wywrotki

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
09-02-2014 23:53:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lincoln_88 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #12
RE: Motorynka AM6
Hmm, no zgodzę się, że nie jest przystosowana stąd też moja obawa co do tego projektu, no ale też co do ramy. Ja mówię o wzmocnieniu, a nie osłabieniu. Zobacz, że jeśli tam gdzie jest zbiornik rozetnę, wspawam rurkę, jako wydłużenie (albo grubego pręta) i przyspawam na to jeszcze rurkę (nakładka na to) i tak zostawię górę, a na dole dam wsporniki jak np w Wu Es Ce dwuramówce to rama będzie znacznie sztywniejsza, bo właściwie tam gdzie jest zbiornik mocowany to jest jak by połowa rurki. No i co do prędkości. Ona może i by jechała nawet i 120, ale sam wiem, że to niebezpieczne. Tu już kwestia wyczucia motocykla. Aczkolwiek też ja nie będę nią latał ciągle na maxa. Moc zawsze w zapasie musi być. Jak ktoś jeździ np maluchem to jedzie 80 km/h, a nie katuje go 120 i ja też nastawiam się, że ma jechać 70, a jak trafię na długą prostą, albo jakis kibel będę objeżdżał, to żebym dodał gazu i mu odjechał, a nie cudował i robił jakies pozycje aerodynamiczne.
10-02-2014 00:05:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
adrian00102 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 380
Imię: Adrian
Skąd: Siedlce
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Motorynka AM6
nie powinno aż tak źle wyglądać jak będzie to dość fajnie wyglądało to nikt za bardzo sie czepiał nie będzie. Powodzenie Smile

Moje maszyny.
______________
Romet Komar
Jawa typ 555 czeka na silnik.
Simson Sr2 kiedyś zrobię :F

_____________
Były kiedyś :
Romet 205
Romet Polo
Romet 50 T1
Romet Ogar 200
Romet Orion
Romet BMX
10-02-2014 00:19:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lincoln_88 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #14
RE: Motorynka AM6
Wyobrażenie tego mam jak to by wyglądało, ale problemem nie jest wygląd tylko to co piszą wyżej z tym, że jednak motorynka nie jest do takich prędkości przystosowana. No defakto 023 ważył może 5-7 kg, a am6 waży ponad 10 + chłodnica itd, więc by się sporo dociążyła. No nie mam pojęcia jak by to wyglądało. To co mnie w tym ciągnie to nie to, że będę wyprzedzał ciężarówki, bo teraz ITD ma hamownie i sprawdza co ile lata więc wychylając się motorowerem z pobocza jest już niebezpiecznie, ale jednak ciągnie mnie to, że nawet jak będzie jakiś kibel czy wielki aerox czy ch*j wie jak to sie pisze jechał to ja koło niego przemknę, a nie jak crossem będę się denerwował, że mnie kibel objechał. Ona by większy szpan robiła tym, że ma ten silnik, a nie jak wygląda czy jak się prowadzi. No na pewno by się pytali ile to jedzie, ale też mnie podpuścić nie jest łatwo :> A tak to jakieś sugestie? Jak ten hamulec tarczowy. Wyhamować motorynką z 50 jest problem, bo tył się blokuje, a przód robi jako spowalniacz, więc na przód by tarcze wypadało dać. No i też ew jak to by miało wyglądać? Zastanawiałem się żeby dać czarną ramę a biały błotnik i zbiornik i do tego jakąś naklejkę.
10-02-2014 00:29:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Conqeror Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 354
Imię: Marcin
Skąd: Ozo
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Motorynka AM6
Nie lepjej silnik od yamahy RD/DT 50 bądz 80 MX ? AM6 dużo pali, będziesz miał napewno problem z chlodnicą i więcej kosztuje.

A montaż nie jest jakoś skomplikowany, możesz też się wzorować na mnie :

http://www.bikepics.com/members/conqeror/84ogar205/

Oferuje:
- przeróbki cylindrów od 40 pln
- tulejowanie cylindrów
- inne usprawnienia, łącznie ze spawaniem alu, toczeniem, szlifem itp

Dobrze i solidnie, 7 lat doświadczenia
10-02-2014 01:21:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 79
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 458
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 244
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 350
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 495
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19223
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 289

Reklama