50/4 w charcie
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: 50/4 w charcie
(08-02-2014 16:26:53)kanilox napisał(a): Czy da to coś bez zmiany wydechu? Bo na pewno nie chcę wymieniać oryginalnego.
Tak da. Różnica będzie znaczna w porównaniu do seryjnego silnika (pod warunkiem, że zrobisz to dobrze).
kanilox napisał(a):Czy trzeba przy tym wymieniać korbowód na mocniejszy? Czy oryginalny wystarczy.
Do nie wysilonego 50/4 spokojnie wystarczy.
kanilox napisał(a):Czy próbować zrobić to samemu czy lepiej od razu wysłać do specjalisty?
To pytanie nie ma większego sensu, bo nikt Ci nie powie jakie masz zdolności manualne i samozaparcie oraz wiedzę (podstawy chociaż). Jeżeli nie czujesz się na siłach, to zgłaszaj się do forumowych fachowców ;]
kanilox napisał(a):Czy zwiększa się znacznie spalanie i zużycie silnika (chodzi mi o konkretne odpowiedzi, nie typu, zawsze przy tuningu więcej pali)
Ja przy swoim amatorskim 50/4 nie odczułem zbytnio różnicy w spalaniu. Jeżeli silnik nie będzie się wysoko kręcił, to wątpię, abyś zauważył różnicę w awaryjności silnika i jego zużyciu.
kanilox napisał(a):Co z gaźnikiem, oryginalny wystarczy? Da się go przewiercić? Albo kupić od simsona co raczej mi się nie widzi.
Ja miałem 16n1-5. Był w sam raz
kanilox napisał(a):Czy zmniejsza to elastyczność silnika?
To zależy od wielu czynników.
Specjalistą w tym nie jestem, ale z własnego doświadczenia powiem tak. Miałem jedno 50/4 w swoim pierwszym Charcie. Zrobiłem to (jeszcze z pomocą ojca) totalnie na czuja i na podstawie tego "co w necie pisali". Z tego co pamiętam, to zmiany polegały na powiększeniu okna ssącego (szerokość) i chyba obniżeniu go. Następnie powiększenie oryginalnych płuków + dwa nowe. Wydechowe poszerzone i chyba 1mm w górę.
Piszę to z pamięci, nigdy tego nie zapisywałem, nie są to wyniki jakichś obliczeń. Po prostu totalna amatorka, nie ukrywam.
Set był bardzo prosty. Powyższy cylinder + fabryczny wydech + 16n1-5. Prędkość się nie zwiększyła (pierścionki nie pozwalały), ale za to przyspieszenie. Kumpel mnie simsonem s60 nie mógł na przyspieszenie wziąć, zostawał daleko w tyle (na serii bez problemu mnie brał. Simek 4b). Pamiętam jego zdziwienie (moje też, bo nie zdawałem sobie sprawy, że róznica w przyspieszaniu była tak duża). Silnik był bardzo elastyczny i bardzo dobrze szedł pod ostre górki na 3 biegu, gdzie na seryjnym tego 3 biegu nawet nie wrzucałem. Vmax bez zmian. Takie były efekty totalnej amatorki i ciekawości "czy się uda cokolwiek zrobić"
citroen-XM.pl
|
|
08-02-2014 17:52:20 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|