Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
50/4 w charcie
Autor Wiadomość
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
50/4 w charcie
Siemka, zastanawiam się nad dorobieniem dodatkowych kanałów płuczących w moim charcie i mam kilka pytań.

Czy da to coś bez zmiany wydechu? Bo na pewno nie chcę wymieniać oryginalnego.

Czy trzeba przy tym wymieniać korbowód na mocniejszy? Czy oryginalny wystarczy.

Czy próbować zrobić to samemu czy lepiej od razu wysłać do specjalisty?

Czy zwiększa się znacznie spalanie i zużycie silnika (chodzi mi o konkretne odpowiedzi, nie typu, zawsze przy tuningu więcej pali)

Co z gaźnikiem, oryginalny wystarczy? Da się go przewiercić? Albo kupić od simsona co raczej mi się nie widzi.

Czy zmniejsza to elastyczność silnika?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2014 16:27:23 przez Kanilox.)
08-02-2014 16:26:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
atlanta125 Offline
Znowu robi Charta z nudów
*


Liczba postów: 282
Imię: Maciej
Skąd: Tczew
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: 50/4 w charcie
Jeżeli nie masz o tym pojęcia nie rób tego.
Ja takie coś w charcie bede miał.
Gaźnik musisz zmienić na jakiś dellorto
wydech może zostać
jeżeli zastosujesz membrane spalanie nie wzrośnie
Na membranie chyba bardziej bedzie elastyczny.

Niech ktoś inny sie jeszcze wypowie.

Romet Chart 210 Elektronik 88r
50/4 by Lagoon
Tłok Honda MB/MBX Meteor

W planach:

12v od BigSoft
Ładne Oponki
Sprzedać za jakiś czas Smile
08-02-2014 17:00:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: 50/4 w charcie
(08-02-2014 17:00:41)atlanta125 napisał(a):  Gaźnik musisz zmienić na jakiś dellorto

Nie musi być dellorto.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
08-02-2014 17:04:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: 50/4 w charcie
(08-02-2014 16:26:53)kanilox napisał(a):  Czy da to coś bez zmiany wydechu? Bo na pewno nie chcę wymieniać oryginalnego.

Tak da. Różnica będzie znaczna w porównaniu do seryjnego silnika (pod warunkiem, że zrobisz to dobrze).

kanilox napisał(a):Czy trzeba przy tym wymieniać korbowód na mocniejszy? Czy oryginalny wystarczy.

Do nie wysilonego 50/4 spokojnie wystarczy.

kanilox napisał(a):Czy próbować zrobić to samemu czy lepiej od razu wysłać do specjalisty?
To pytanie nie ma większego sensu, bo nikt Ci nie powie jakie masz zdolności manualne i samozaparcie oraz wiedzę (podstawy chociaż). Jeżeli nie czujesz się na siłach, to zgłaszaj się do forumowych fachowców ;]

kanilox napisał(a):Czy zwiększa się znacznie spalanie i zużycie silnika (chodzi mi o konkretne odpowiedzi, nie typu, zawsze przy tuningu więcej pali)

Ja przy swoim amatorskim 50/4 nie odczułem zbytnio różnicy w spalaniu. Jeżeli silnik nie będzie się wysoko kręcił, to wątpię, abyś zauważył różnicę w awaryjności silnika i jego zużyciu.

kanilox napisał(a):Co z gaźnikiem, oryginalny wystarczy? Da się go przewiercić? Albo kupić od simsona co raczej mi się nie widzi.

Ja miałem 16n1-5. Był w sam raz

kanilox napisał(a):Czy zmniejsza to elastyczność silnika?

To zależy od wielu czynników.

Specjalistą w tym nie jestem, ale z własnego doświadczenia powiem tak. Miałem jedno 50/4 w swoim pierwszym Charcie. Zrobiłem to (jeszcze z pomocą ojca) totalnie na czuja i na podstawie tego "co w necie pisali". Z tego co pamiętam, to zmiany polegały na powiększeniu okna ssącego (szerokość) i chyba obniżeniu go. Następnie powiększenie oryginalnych płuków + dwa nowe. Wydechowe poszerzone i chyba 1mm w górę.

Piszę to z pamięci, nigdy tego nie zapisywałem, nie są to wyniki jakichś obliczeń. Po prostu totalna amatorka, nie ukrywam.

Set był bardzo prosty. Powyższy cylinder + fabryczny wydech + 16n1-5. Prędkość się nie zwiększyła (pierścionki nie pozwalały), ale za to przyspieszenie. Kumpel mnie simsonem s60 nie mógł na przyspieszenie wziąć, zostawał daleko w tyle (na serii bez problemu mnie brał. Simek 4b). Pamiętam jego zdziwienie (moje też, bo nie zdawałem sobie sprawy, że róznica w przyspieszaniu była tak duża). Silnik był bardzo elastyczny i bardzo dobrze szedł pod ostre górki na 3 biegu, gdzie na seryjnym tego 3 biegu nawet nie wrzucałem. Vmax bez zmian. Takie były efekty totalnej amatorki i ciekawości "czy się uda cokolwiek zrobić" Big Grin

citroen-XM.pl
08-02-2014 17:52:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: 50/4 w charcie
Gaźnik daj dellorto PHBN 17,5mm powinien starczyć, korbowód może ulec jednak zniszczeniu i poprostu może pęknąć i zrobić wielkiii syf w komorze i karterach, więc lepiej wymień go na korbę od Sendy nie jest to jakoś specjalnie drogi interes, a będziesz mógł spać spokojnie i jeździć tak samo Big Grin Masz jakieś podstawy o tuningu hmm? Tylko nie pisz o tym co robiłeś w Stelii bo to jest śmiech na sali (chodzi o to że jest dziecinnne proste to).

xyz
08-02-2014 18:22:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
olo09 Offline
olo98
*


Liczba postów: 227
Imię: Denis
Skąd: Opole
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: 50/4 w charcie
A ja dał bym komuś do zrobienia.
A osprzęt jak zostawisz seryjny(gaźnik, wydech) to o wał się nie bój.
Spalanie nie wzrośnie znacznie, po prostu nie odczujesz.
Zużycie wzrośnie jak będziesz katował, a jeśli nie to wręcz przeciwnie bo silnik bd z łatwością podjeżdżał pod górki itp.
Tyle ode mnie, nie wiem dlaczego teraz wszyscy korby z sendy i dellorta wsadzają do 50/4 ....
Jak było by coś bardziej wysilonego i na porządnym osprzęcie spoko ale na 50/4 to przesada.

Set:
-60/5/2/2M (równe 60cc nie 55 czy 58 ^^)
-DELLoRTo 17.5
-Spawak
-CDI
08-02-2014 21:46:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kokosek Offline
Минск 125
*


Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: 50/4 w charcie
olo09 taka moda...
Panowie a jak z tym?
Chciałbym uzyskać prędkość spokojną 70km/h (+ tak by to dla silnika nie było żyłowane) i w miare dobre przyśpieszenie
Jakieś rady pomysły?

Moje Prace Smile

Simson S51 - Kokosek

Wyprzedaż u Kokoska!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2014 22:21:23 przez kokosek.)
08-02-2014 22:20:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: 50/4 w charcie
lekka korekta kanałów i tłoczek DIO/MB Tongue No i gaźnik jakiś konkretniejszy Smile

xyz
08-02-2014 22:24:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: 50/4 w charcie
To chyba się zdecyduje na te 50/4 tylko muszę znaleźć kogoś kto by się tego podjął.

Wydech zostawił bym oryginalny, gaźnik najpierw zostawił bym ten 14MC a potem kupił bym od simsona jak by pojawił się jakiś z mojej okolicy.
09-02-2014 04:39:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: 50/4 w charcie
Lagoon ci to ładnie zrobi

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2014 09:45:40 przez kw112.)
09-02-2014 09:44:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo kw112 za ten post.
Amanssy Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 379
Imię: Wojtek
Skąd: Chechło
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: 50/4 w charcie
Albo Janusz94
09-02-2014 10:34:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Amanssy za ten post.
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: 50/4 w charcie
(09-02-2014 04:39:59)kanilox napisał(a):  To chyba się zdecyduje na te 50/4 tylko muszę znaleźć kogoś kto by się tego podjął.

Wydech zostawił bym oryginalny, gaźnik najpierw zostawił bym ten 14MC a potem kupił bym od simsona jak by pojawił się jakiś z mojej okolicy.

Na 14MC to będzie już porażka bo ten gaźnik u mnie nawet w serii nie dawał radę, a od Simsona 16nx też nie będzie za duży jak chcesz osiągnąć super osiągi Tongue Jak chcesz gaźnik od Sima to może 19n1?
Pokuś się może o jakiś dobry gaźńik, lecz wiadomo żę te 100zł to minimum!

xyz
09-02-2014 11:24:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #13
RE: 50/4 w charcie
Jak ma być dobrze to trzeba się troszkę wykosztować

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
09-02-2014 16:38:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: 50/4 w charcie
(09-02-2014 11:24:25)stqc napisał(a):  
(09-02-2014 04:39:59)kanilox napisał(a):  To chyba się zdecyduje na te 50/4 tylko muszę znaleźć kogoś kto by się tego podjął.

Wydech zostawił bym oryginalny, gaźnik najpierw zostawił bym ten 14MC a potem kupił bym od simsona jak by pojawił się jakiś z mojej okolicy.

Na 14MC to będzie już porażka bo ten gaźnik u mnie nawet w serii nie dawał radę, a od Simsona 16nx też nie będzie za duży jak chcesz osiągnąć super osiągi Tongue Jak chcesz gaźnik od Sima to może 19n1?
Pokuś się może o jakiś dobry gaźńik, lecz wiadomo żę te 100zł to minimum!
Nie muszę mieć super osiągi, bardziej porządny tuning będę robił przy remoncie silnika, na pewno wymiana korby i cylinder 70. A teraz bym chciał coś lekkiego, tak żeby nie trzeba było rozpoławiać ani dużej kasy pakować.

A jak to jest z tym gaźnikiem simsona, trzeba coś przerobić?
I szukałem gaźników ale w mojej okolicy są tylko 16n3-4 a słyszałem że nie są zbyt dobre.
09-02-2014 17:12:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: 50/4 w charcie
Szukaj coś z serii 16n1-xx Tongue Gaźnik pokusić się już może o Dellorto 17,5 lub TEC 17,5 i już Ci zostanie do przyszłej 70ccm Tongue

xyz
09-02-2014 17:14:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 77
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 458
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 244
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 350
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 495
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19223
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 288

Reklama