Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Chart] TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
Autor Wiadomość
Kawka Offline
W trakcie remontu Charcicy
*


Liczba postów: 78
Imię: Piotrek
Skąd: z zaskoczenia
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
Witajcie Smile

Po długiej przerwie bez pisania i jazdy postanowiłem pogrzebać w charciątku.

Po jeździe nie chciał ruszyć i tak go zostawiłem. (opis w innym temacie)

Ostatnio wyczyszczony został gaźnik, cylek, kolanko, wydech, kranik. Uszczelnione wszystko.

Zrobiłem nową mieszankę coś około 1:40 bo nie wiedziałem ile mam dokładnie w baku.
Iskra w świecy biało niebieska...

Nalałem trochę pod świecę, dokręciłem. Odpaliłem... Zagadał, dodałem gazu i pyrknął i znowu zgasł, potem nie dawał już rady ale gaźnik podregulowałem aby dłużej pyrkał. Może jednak skuszę się na filtr gąbkowy bo normalny muli przez te połączenia.

Świeca nie zalana, lekko czarny osad ale mało - coś spaliło więc nie jest tragicznie.

Postanowiłem odkręcić wreszcie pokrywę i po godzinie mocowania się ze śrubką od kopki zastałem taki widok (troche z brudu przeczyszczone)



Może dobrze nie widać ale jest tam tłusto, trochę brudu naleciało bo nie było uszczelki. Z cewek patyczkiem do uszu też nasączyło się śladowo jakimś olejem.
Niby na tym zagadał ale boje się, że pójdę kiedyś z dymem Tongue

Co z tym fantem zrobić?
Musze dokupić baterię do miernika aby zrobić pomiary. Warto to ratować? Czy wydatki się szykują?
Moja charcica jest na 12V

Oraz jeszcze jedno pytanie: Czy niedługo przyjdzie czas na wymianę zębatek od łańcucha?





Pozdrawiam Big Grin
07-02-2014 22:37:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
Zdejmij magneto i pokaż jak no ten zapłon wygląda, lecz lepiej wymień go na oryginalny Big Grin
Hymm zębatka ciężko stwierdzic, zobacz czy zęby są proste, nie są zaostrzone, no mają ładnie wyglądać, sam stwierdzisz czy jest OK Big Grin

xyz
07-02-2014 22:41:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kawka Offline
W trakcie remontu Charcicy
*


Liczba postów: 78
Imię: Piotrek
Skąd: z zaskoczenia
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
Nie mam ściągacza w domu... no to klops, nie będzie nagich fotek cewek. jutro kupię na bazarze jak będzie Smile

A jest jakiś domowy sposób na zdjęcie tego bolca? Nie licząc wyrwania i uszkodzenia gwintu Tongue

Zębatki mi się wydaje, że jeszcze 1 sezon wytrzymają, tylko nasmarować tam muszę solidniej ;P

Na allegro widziałem, że ktoś sprzedaje gotowe cewki (ok 80zł), iskrownik ( ponad 5zł) do charta. Warto się fatygować i kupić? I może nową fajkę Tongue
07-02-2014 23:46:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
Tak jak Maciek pisze, najlepiej będzie wymienić ten platynkowy zapłon z komara/innego Rometa na oryginalny elektroniczny oraz kupić moduł (pewnie go już nie masz w schowku). Olej może sączyć z simmeringu, który może nadawać się już do wymiany. Jeśli chodzi o zębatki to pamiętaj, że należy je wymienić najlepiej kompletem czyli nowe zębatki i nowy łańcuch.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2014 00:06:25 przez axelbenq.)
08-02-2014 00:04:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
O jaki bolec Ci chodzi hmm ? Pokaż te gotowe cewki Tongue Moduł jak masz trochę pojęcia to możesz zrobić go samodzielnie Wink

xyz
08-02-2014 13:26:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,735
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #6
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
kolego jak to ma chodzic jak tu jest źle zapłon ustawiony, z daleka widze. przekręć go w lewo cewka zaplonowa ma byc u gory >
08-02-2014 14:01:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Amanssy Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 379
Imię: Wojtek
Skąd: Chechło
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
(08-02-2014 14:01:33)fosa napisał(a):  kolego jak to ma chodzic jak tu jest źle zapłon ustawiony, z daleka widze. przekręć go w lewo cewka zaplonowa ma byc u gory >

Odpalić odpali,ale równo chodzić nie będzie i mocy też nie.Chart pali na każdym ustawieniu zapłonu...chyba (No dobra,przynajmniej powinien krejzi)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2014 14:11:51 przez Amanssy.)
08-02-2014 14:08:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
motoryniarz123 Offline
Chartkolot !
*


Liczba postów: 538
Imię: Adam
Skąd: Lubaczów
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
(08-02-2014 14:08:02)Amanssy napisał(a):  
(08-02-2014 14:01:33)fosa napisał(a):  kolego jak to ma chodzic jak tu jest źle zapłon ustawiony, z daleka widze. przekręć go w lewo cewka zaplonowa ma byc u gory >

Odpalić odpali,ale równo chodzić nie będzie i mocy też nie.Chart pali na każdym ustawieniu zapłonu...chyba (No dobra,przynajmniej powinien krejzi)

Tu jest zapłon z komara a nie z charta

.

Romet Chart -"Kiedyś bił rekordy , teraz podbija serca"
08-02-2014 16:16:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
(07-02-2014 23:46:04)Kawka napisał(a):  Zębatki mi się wydaje, że jeszcze 1 sezon wytrzymają, tylko nasmarować tam muszę solidniej ;P

Spokojnie wytrzymają.

citroen-XM.pl
08-02-2014 18:20:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
(08-02-2014 14:01:33)fosa napisał(a):  kolego jak to ma chodzic jak tu jest źle zapłon ustawiony, z daleka widze. przekręć go w lewo cewka zaplonowa ma byc u gory >

Szpecu to jest CHART! Ma klin w innym miejscu i ciężko to zrobić tak jak piszesz, widzę że 027 nigdy w dłoni nie miałeś, ani nie widziałeś jego facepalm Pozatym mocowania są w innym miejscu to ktoś zrobił to tak aby było dobrze i mógł magneto przykręcić bez klina tylko mocno wkręcić i nic więcej!

xyz
08-02-2014 18:26:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,735
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #11
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
(08-02-2014 18:26:58)stqc napisał(a):  
(08-02-2014 14:01:33)fosa napisał(a):  kolego jak to ma chodzic jak tu jest źle zapłon ustawiony, z daleka widze. przekręć go w lewo cewka zaplonowa ma byc u gory >

Szpecu to jest CHART! Ma klin w innym miejscu i ciężko to zrobić tak jak piszesz, widzę że 027 nigdy w dłoni nie miałeś, ani nie widziałeś jego facepalm Pozatym mocowania są w innym miejscu to ktoś zrobił to tak aby było dobrze i mógł magneto przykręcić bez klina tylko mocno wkręcić i nic więcej!

ty słyszysz sam siebie??? magneto bez klina??? i to chodziło??? nie bd wgl tego komentował. Chart odpali na kazdym ustawieniu ale na elektroniku a tu platynki sa . Widziałem charta i nawet palce maczałem i działało. Jak to ma chodzić jak zły kąt wyprzedzenia zapłonu jest ???
08-02-2014 19:22:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
(08-02-2014 19:22:21)fosa napisał(a):  
(08-02-2014 18:26:58)stqc napisał(a):  
(08-02-2014 14:01:33)fosa napisał(a):  kolego jak to ma chodzic jak tu jest źle zapłon ustawiony, z daleka widze. przekręć go w lewo cewka zaplonowa ma byc u gory >

Szpecu to jest CHART! Ma klin w innym miejscu i ciężko to zrobić tak jak piszesz, widzę że 027 nigdy w dłoni nie miałeś, ani nie widziałeś jego facepalm Pozatym mocowania są w innym miejscu to ktoś zrobił to tak aby było dobrze i mógł magneto przykręcić bez klina tylko mocno wkręcić i nic więcej!

ty słyszysz sam siebie??? magneto bez klina??? i to chodziło??? nie bd wgl tego komentował. Chart odpali na kazdym ustawieniu ale na elektroniku a tu platynki sa . Widziałem charta i nawet palce maczałem i działało. Jak to ma chodzić jak zły kąt wyprzedzenia zapłonu jest ???

te! mechanik! klin jest po to, aby magneto przy zakladaniu weszlo na wlasciwe miejsce, a trzyma je w jednym miejscu stożek. Klin po, zakręceniu nakrętki na wale nie pełni już praktycznie żadnego zadania, to stożek jest do tego, aby rotor się nie przestawł.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2014 19:30:04 przez kw112.)
08-02-2014 19:27:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
Fosa to ty posłucha Siebie! Jak dasz zapłon od 023 do 027 to nie dajesz klinu bo zapłonu nie ustawisz! Jakoś ciemno widzę to że maczałeś coś w 027 Wink Pozatym na wale masz stożek na magneto i to on trzyma magneto, a nie klin, tak jak KW pisze! W du** byłeś Gó&&& wiesz, tyle w temacie best

xyz
08-02-2014 19:37:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,735
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #14
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
bez klina?? dobra wg mnie to by nie działało wgl ale dobra . A co do ostatniego zdania to każdy był Tongue
08-02-2014 19:43:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
Fosa z całym szacunkiem, ale chłopaki wyżej mają rację. Gdyby klin przenosił napęd z wału korbowego na magneto, to wtedy nie było by tam stożka, tylko prosta oś z grubym klinem. Mamy tam stożek, który pełni rolę nazwijmy to "przeniesienia napędu" z wału na koło magnesowe, a klin jest tylko elementem ustalającym położenie tego koła i blokuje możliwość ewentualnego przesunięcia się magneta na stożku w przypadku nagłej zmiany obrotów (magneto trochę waży, stawia więc znaczny opór).

Jeżeli bez klina nie chce chodzić, to znaczy, że stożek wału i magneta nie są ze sobą dobrze spasowane i jest to usterka, która wkrótce może doprowadzić do ścinania klina.

Wystarczy zerknąć na wał Charta od strony sprzęgła. Zębatka atakująca na wale korbowym jest osadzona na stożku, nie ma tam klina, bo jest niepotrzebny (nie ma sensu ustalać x pozycji tej zębatki jak w przypadku zapłonu), a całą moc z wału na zębatkę przenosi połączenie tych elementów za pomocą stożka.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2014 20:14:10 przez BigSoft.)
08-02-2014 20:11:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 01:19:29
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 634
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:40:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 97
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:31:46
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 636
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 12:41:53
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 2313
czy sie opłaca rame do og...
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:21:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 75
Współczesny kranik
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:19:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 210
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
22-11-2024 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 193
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
21-11-2024 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 322
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 416
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 142
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 429
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 555
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 94
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19299
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 128

Reklama