Zgubione papiery Ogar 200
|
Autor |
Wiadomość |
Kermit
Nowy
Liczba postów: 4
Imię: Przemek
Skąd: Kraków
Pojazd: Inny Romet
|
Zgubione papiery Ogar 200
Witam serdecznie .
Jestem posiadaczem Romet Ogar 200. Motorower już stoi u mnie w garażu od dobrych 6 lat . Kupiłem go bez papierów i bez umowy - na podstawie " daj kase i spadaj " . Od pewnego czasu, chodzi mi po głowie naprawienie Pegaza i zarejestrowanie go. Może ktoś się orientuje jak przywrócić go do żywych ?
Pozdrawiam
Kermit
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-01-2014 21:23:48 przez Kermit.)
|
|
20-01-2014 21:13:40 |
|
|
Darek1
Technik
Liczba postów: 638
Imię: Darek
Skąd: Bieszczady
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
20-01-2014 21:47:41 |
|
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
|
20-01-2014 22:58:36 |
|
|
maciora1892
Nowy
Liczba postów: 12
Imię: Maciej
Skąd: Brzeg
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Zgubione papiery Ogar 200
(20-01-2014 22:58:36)Damian4570 napisał(a): Chcesz wiarygodnej odpowiedzi - zadzwoń do WK - wszystko Ci wyjaśnią
Maciora: "A i jeszcze jeżeli masz pojazd na zabytek zarejestrowany, to nic nie możesz zrobić bez wcześniejszego kontaktu z konserwatorem zabytków nawet głupiej śrubki nie możesz wymienić bo on musi wyrazić na to zgodę."
Cooo? Z takim czymś się nigdy nie spotkałem, nie wiem skąd masz tą informację, ale jesteś w błędzie, bo to dotyczy tylko nieruchomości, pod specjalną opieką konserwatora - ruchomości to nie dotyczy, ale jak ma być rejestrowane na zabytek, to musi być opinia RZECZOZNAWCY (NIE konserwatora), który potwierdzi "oryginalność" pojazdu.
,, Zanim zdecydujemy się jednak na zarejestrowanie pojazdu jako zabytkowy należy jednak również wziąć pod uwagę negatywne konsekwencje takiego rozwiązania. Wielu właścicieli wiekowych pojazdów rezygnuje z posiadania żółtych blach ze względu na wydłużoną procedurę oraz koszty rejestracji. Zniechęcać może także fakt, iż aby móc wyjechać zabytkowym pojazdem za granicę, trzeba uzyskać pozwolenia konserwatora zabytków. Należy w końcu mieć na uwadze, iż w przypadku zabytku nie możemy pozwolić sobie nawet na małe ulepszenia czy modyfikacje bez akceptacji konserwatora zabytków, którego zgody wymaga także naprawa lub renowacja pojazdu. Raz zarejestrowany pojazd zabytkowy pozostaje zabytkiem na zawsze, nie ma już możliwości rejestracji pojazdu ponownie na „białe tablice”. Warto zatem dokładnie przemyśleć, czy warto bezpowrotnie zmienić charakter naszego samochodu."
Notatka ze strony Kancelarii Prawnej :http://www.kpdi.pl/index.php/artykul/items/pojazd-zabytkowy-stare-auto-nie-musi-byc-ciezarem.html
Konserwator ma piecze nad każdym pojazdem na żółtych tablicach : http://www.lwkz.pl/page/show/id/24
Prawda jest taka że owszem rzeczoznawca najpierw a potem konserwator z prośbą o wpis do ewidencji z czego jak pozwoli to on kontroluje ten pojazd by pozostał w takim stanie jakim go zatwierdził
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-01-2014 23:31:35 przez maciora1892.)
|
|
20-01-2014 23:25:20 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|