Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Kadet] Remont Silnika Składanie
Autor Wiadomość
dwarazdwa Offline
Nowy
*


Liczba postów: 89
Imię: Kamil
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Kadet
Post: #1
Remont Silnika Składanie
Witam


W końcu zabrałem się za składanie Rometa. Zacząłem od silnika.

Silnik 023.

Trzymałem wszystko w kotłowni a że miałem remont instalacji to Panowie majstry przesypali wszystkie śrubki i podkładki do jednego pudełka:/

Proszę pomóżcie w paru kwestiach:

1. Podkładka między łożyska wału - jak wygląda jaką ma średnicę wew i zew.

2. Najpierw nabijam łożysko jedno podkładka i drugie łożysko i pomiędzy nimi seger? i potem wbijam wał?

3. strzałka na tłoku ma być do dołu czy do góry?

4. mam taką podkładkę jakby ze sprężynki - co to jest i gdzie ją wpasować

5. podkladka bardzo cienka - jedyna taka wąska - gdzie ona była?

6. automat zmiany biegów - ma duże luzy i wyskoczyła kulka - naprawiać czy wymieniać - co się lepiej opłaca? + była silniku nakrętka do wodzika taka zwężająca się ? dobrze pamiętam? Jeśli tak to czy można gdzies taką kupić?


Dzięki
Kamil
03-01-2014 12:54:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dawid.xD Offline
Technik
*


Liczba postów: 655
Imię: Dawid
Skąd: Opolskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Remont Silnika Składanie
3. Ma iść w stronę wydechu czyli na dół Wink

03-01-2014 13:03:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mysiu Offline
"Za mną tylko kurz.."
*


Liczba postów: 788
Imię: Kamil
Skąd: Mikołów, Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Remont Silnika Składanie
6. Wymień, te naprawy są daremne.
03-01-2014 13:54:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #4
RE: Remont Silnika Składanie
1) Podkładka ma być tych samych rozmiarów, co pierścień WEWNĘTRZNY łożysk.
2) Patrząc na wał z góry (po lewo jego dłuższa część z miejscem na klin magneta) - kolejność taka - od korbowodu w lewo - łożysko > podkładka > łożysko ; teraz od korbowodu w prawo (strona sprzęgła) tylko łożysko.
3) To samo co napisał kolega, strzałką w stronę wydechu (na dół)
4) Jest to podkładka sprężynowa pod nakrętkę magneta.
5) Możliwe, że w skrzyni biegów (choć nie jestem pewien!).
6) Tak, możesz naprawić automat zmiany biegów (kulkę i sprężynkę można kupić np; tu http://allegro.pl/sprezyna-zmieniacza-ku...68730.html ). Jak aparat ma luzy możesz je zlikwidować dając podkładkę pod segery.

Pomogłem, jak mogłem, jak masz jeszcze jakieś pytania - pisz! Smile



04-01-2014 00:20:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dwarazdwa Offline
Nowy
*


Liczba postów: 89
Imię: Kamil
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Kadet
Post: #5
RE: Remont Silnika Składanie
(04-01-2014 00:20:09)Damian4570 napisał(a):  1) Podkładka ma być tych samych rozmiarów, co pierścień WEWNĘTRZNY łożysk.
2) Patrząc na wał z góry (po lewo jego dłuższa część z miejscem na klin magneta) - kolejność taka - od korbowodu w lewo - łożysko > podkładka > łożysko ; teraz od korbowodu w prawo (strona sprzęgła) tylko łożysko.
3) To samo co napisał kolega, strzałką w stronę wydechu (na dół)
4) Jest to podkładka sprężynowa pod nakrętkę magneta.
5) Możliwe, że w skrzyni biegów (choć nie jestem pewien!).
6) Tak, możesz naprawić automat zmiany biegów (kulkę i sprężynkę można kupić np; tu http://allegro.pl/sprezyna-zmieniacza-ku...68730.html ). Jak aparat ma luzy możesz je zlikwidować dając podkładkę pod segery.

1. czyli mam się sugerować tylko tym wymiarem?
2. w tych otworach są jeszcze duże segery co z nimi., jak wbijacie łożyska na wał a potem do karterów - są dwie techniki z tego co widzę że albo najpierw łożska do karerów a potem wał a druga odwrotnie..

6. raczej go wymienie - przyjżałem mu się dokłądniej i ktoś go spiłowywał wcześniej - jakieś głupie modyfikacje.
Czym się różnią automaty z tymi frezami?
04-01-2014 11:00:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #6
RE: Remont Silnika Składanie
Łożyska najlepiej nabić najpierw na wał, potem podgrzać kartery (tam gdzie gniazda łożysk) i włożyć wał z łożyskami.



(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2014 21:10:25 przez Damian4570.)
04-01-2014 21:09:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dwarazdwa Offline
Nowy
*


Liczba postów: 89
Imię: Kamil
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Kadet
Post: #7
RE: Remont Silnika Składanie
Cześć

Mam koleje dylematy.

mam dwa problemy. najważniejszy to taki że chyba mam rozwalony wał:/
miałem problem z nabciem jedego łożyska - przyjechał w odwiedziny ojciec i chciał pokazać jak to się robi fachowo - no i pokazał...
efekt to zbity gwint po stronie sprzęgła:/ byłem dziś po nażynkę ale gość powiedział że to raczej bardziej zaszkodzi i lepiej szukać tokarza który to naprawi na maszynie... cholera wie czy kupić używkę czy nowy czy próbować naprawiać bo szczerze nie wie gdzie w łodzi kogoś takiego znajdę:/

Być może ktoś chce odsprzedać wał którego nie wykorzystał.

Druga sprawa.
na schemacie BUDOWA SILNIKÓW 019,023 pod pozycją 24. jest WKRĘT SPECJALNY - oczywiście gdzieś zagiął:/

da się coś takiego kupić ?

pozdrawiam
Kamil
08-01-2014 00:43:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dlugiLBN Offline
Lakiernik
*


Liczba postów: 698
Imię: Daniel
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Remont Silnika Składanie
(04-01-2014 00:20:09)Damian4570 napisał(a):  1) Podkładka ma być tych samych rozmiarów, co pierścień WEWNĘTRZNY łożysk.
2) Patrząc na wał z góry (po lewo jego dłuższa część z miejscem na klin magneta) - kolejność taka - od korbowodu w lewo - łożysko > podkładka > łożysko ; teraz od korbowodu w prawo (strona sprzęgła) tylko łożysko.
3) To samo co napisał kolega, strzałką w stronę wydechu (na dół)
4) Jest to podkładka sprężynowa pod nakrętkę magneta.
5) Możliwe, że w skrzyni biegów (choć nie jestem pewien!).
6) Tak, możesz naprawić automat zmiany biegów (kulkę i sprężynkę można kupić np; tu http://allegro.pl/sprezyna-zmieniacza-ku...68730.html ). Jak aparat ma luzy możesz je zlikwidować dając podkładkę pod segery.

Pomogłem, jak mogłem, jak masz jeszcze jakieś pytania - pisz! Smile

Ad 2) Ale majstry brawo!! Są dwie cienkie podkładki i daje się je między wał a łożysko od strony sprzęgła jak i magneta,a nie takie głupoty,że między łożyska,pogratulować Big Grin

Po po 7 latach i 20 benzyniakach kupiłem diesla :F

I NIGDY WIĘCEJ NIE KUPIE Big Grin

BMW E32
CIVIC EJ9

Komar 2350 w trakcie kompletowania
Ogar 200 w całości do remontu
08-01-2014 00:56:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dwarazdwa Offline
Nowy
*


Liczba postów: 89
Imię: Kamil
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Kadet
Post: #9
RE: Remont Silnika Składanie
Nie wiem na jakim schemacie widziałeś te dwie podkładki między wał a łożysko?
08-01-2014 12:50:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #10
RE: Remont Silnika Składanie
Dlugi - czytaj ze zrozumieniem! Chodzi mi o tylko JEDNĄ podkładkę między łożyska od strony magneta! Gwoli ścisłości NIGDY nie daje się podkładek BEZPOŚREDNIO między łożysko a wał Smile Daje się tylko jedną podkładkę między łożyska - żeby miały smarowanie, na logikę, jak dasz podkładki dodatkowo między łożyska a wał to ZBLOKUJESZ KORBOWÓD - więc warto dawać te dodatkowe (nie przewidziane przy projektowaniu silnika podkładki?) - nie sądzę...



(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2014 01:20:37 przez Damian4570.)
09-01-2014 01:18:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Remont Silnika Składanie
Panowie, no co ja tu czytam?! Nabijanie łożysk? Co to za sparta jest?! Łożyska się wciska i uzywa się metody na ciepło lub zimno! Inaczej nie postępujemy z silnikami..

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
09-01-2014 01:26:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post.
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #12
RE: Remont Silnika Składanie
Nie wierzę.... CZY KAŻDE słowo odbieracie dosłownie? Pisząc NABIJANIE łożysk nie miałem na myśli wbijania ich młotkiem "na chama" - trochę logiki - potocznie mówi się "nabijać łożyska" i każdy wie, że się tego w/w sposobem nie robi! Ale dobrze, następnym razem napiszę że: łożyska należy WCISNĄĆ NA WAŁ najlepiej ZA POMOCĄ PRASY HYDRAULICZNEJ (bo każdy ma oczywiście do niej dostęp) - ironia... Zresztą i tak wiadomo, że najlepiej wewnętrzne pierścienie łożysk podgrzać, i wtedy można delikatnie i miarowo młotkiem i nasadką nabijać POWOLI łożyska. Złym sposobem jest natomiast podgrzewanie całych łożysk. dlatego, że kulki które się w nim znajdują; pod wpływem temperatury zrobią się "jajowate" i łożysko nadaje się tylko do kosza Smile



09-01-2014 01:57:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojtek3362 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Remont Silnika Składanie
Łożysko można nagrzewać całe, ale do konkretnej temperatur, bodajże 120*C. Ja jednak wolę "nabijać" prasą ręczną, hydrauliczną się za bardzo machniesz i może być problem Smile

Moje pojazdy - Wojtek3362

Pozdrawiam Smile
09-01-2014 02:00:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #14
RE: Remont Silnika Składanie
Zależy, jak ktoś ma do dyspozycji prasę hydrauliczną z regulacją nacisku, to można to zrobić tak, aby nie uszkodzić wału. Wiadomo, prasa o nacisku już nawet kilkuset kilo, to dużo a powyżej 1T to już przesada...



09-01-2014 18:45:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dwarazdwa Offline
Nowy
*


Liczba postów: 89
Imię: Kamil
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Kadet
Post: #15
RE: Remont Silnika Składanie
Hej

W kolejnej fazie remontu wystąpiły kolejne problemy..

Wymieniłem platynki i kondensator w iskrowniku. Jako, że nigdy nie regulowałem zapłonu naszło mnie jeszcze przed 12 w nocy żeby zerknąć czy mi się uda to bezproblemowo. No kurczę niestety się nie udało...
Według moich obserwacji platynki nigdy się nie stykają. Przerwa między nimi waha się wg mnie na oko od właśnie 0,4 mm do ok 2-3 mm maksymalna. Proszę napiszcie mi to łopatologicznie jak to wyregulować:/ w instrukcji jest napisane odkręcić śrubkę podstawy włożyć szczelinomierz i ustawić kowadełko i przykręcić platynki. Tylko jak to kowadełko zbliżyć do siebie, W którym miejscu powinien być Tłok przy ustawianiu platynek. Czy te 0,3-0,4 mm to jest maksymalna odleglość czy minimalna ?

Wyczytałem że powodem może być wał od innego silnika, ale porównywałem oba i stary i ten ktory wymieniłem i są identyczne - klin znajduje się wg mnie w tym samym miejscu. Chyba po prostu jestem na to za tępy - a przynajmniej chyba nie załapałem dokładnie OCB.


Po za tym.

Romet pomalowany na zielony groszkowy.
Rama jest już skręcona muszę teraz tylko założyć koła. Przednie ok ale tył 4 szprychy do przeplotu i oczywiście jak się wczoraj okazało przy pompowaniu guma... - ciągle pod górkę!!! powoli mi się kończy cierpliwość.

Czekam na naklejki oryginalne na bak.

Dziś nad nim posiedzę- zaleję olejem silnik wyreguluje biegi bo póki co jak kręcem magnetem to w każdje pozycjo wodzika ciągnie łańcuch, i jeśli uda się wyregulować te platynki to może uznałbym że jest sukces i może uda się go odpalić ale mam mieszane uczucia wewnątrz:/
27-02-2014 11:06:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 447
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 20:28:43
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 48
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19218
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 264

Reklama