Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Ogar 200] Ciężkie odpalanie :)
|
Autor |
Wiadomość |
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ciężkie odpalanie :)
(20-12-2013 17:14:20)krzysiu1505 napisał(a): To nie tyle kwestia świecy co gaźnika. Na idealnie wyregulowanym gaźniku, zawsze zapali od pierwszego(no chyba że nie ma iskry bądź paliwa ). Tyle że z gaźnikiem Jikov jest ten problem, że niektórych nie da się wyregulować nawet, więc najlepiej założyć jakiś normalniejszy(gm12f) lub normalny(bvf 16n1-11) gaźnik
Jak jest zużyty, albo trafisz słaby "chiński" (tak, wiem one nie są chińskie) egzemplarz, to owszem mogą być problemy. Ale "normalny" Jikov, w regulacji jest prosty jak drut i nawet dziecko go ustawi.
(20-12-2013 17:32:37)Wojtek3362 napisał(a): Tyle że na filmikach nie koniecznie mają zimne silniki.
krzysiu1505 - gaźnik może być wyregulowany że lepiej się nie da, a przez złą ciepłotę świecy lub przestawiony zapłon nie zapali od 1-kopa.
Ciepłota świecy to tutaj istotny element, owszem. Ale ciężko jest (o ile w ogóle się da) dobrać odpowiednią świecę, bo jedna zachowuje sie lepiej w większych temperaturach a inna w mniejszych.
(20-12-2013 17:38:35)krzysiu1505 napisał(a): Świeca powinna być F80(przynajmniej według instrukcji). A jak jest zapłon przestawiony, to raczej wcale nie odpali
Owszem producent zaleca F80, ale dzisiejsze świece bywają różne. Szczególnie "Iskry", które są zwyczajnie h*jowe... Polecam zaopatrzyć się w jakąś co najmniej dwuelektrodową świecę, co zwiększy prawdopodobieństwo wystąpienia iskry.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-12-2013 17:48:42 przez Quake96.)
|
|
20-12-2013 17:46:41 |
|
|
krzysiu1505
Technik

Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ciężkie odpalanie :)
(20-12-2013 17:46:41)Quake96 napisał(a): (20-12-2013 17:14:20)krzysiu1505 napisał(a): To nie tyle kwestia świecy co gaźnika. Na idealnie wyregulowanym gaźniku, zawsze zapali od pierwszego(no chyba że nie ma iskry bądź paliwa ). Tyle że z gaźnikiem Jikov jest ten problem, że niektórych nie da się wyregulować nawet, więc najlepiej założyć jakiś normalniejszy(gm12f) lub normalny(bvf 16n1-11) gaźnik
Jak jest zużyty, albo trafisz słaby "chiński" (tak, wiem one nie są chińskie) egzemplarz, to owszem mogą być problemy. Ale "normalny" Jikov, w regulacji jest prosty jak drut i nawet dziecko go ustawi.
(20-12-2013 17:32:37)Wojtek3362 napisał(a): Tyle że na filmikach nie koniecznie mają zimne silniki.
krzysiu1505 - gaźnik może być wyregulowany że lepiej się nie da, a przez złą ciepłotę świecy lub przestawiony zapłon nie zapali od 1-kopa.
Ciepłota świecy to tutaj istotny element, owszem. Ale ciężko jest (o ile w ogóle się da) dobrać odpowiednią świecę, bo jedna zachowuje sie lepiej w większych temperaturach a inna w mniejszych.
(20-12-2013 17:38:35)krzysiu1505 napisał(a): Świeca powinna być F80(przynajmniej według instrukcji). A jak jest zapłon przestawiony, to raczej wcale nie odpali
Owszem producent zaleca F80, ale dzisiejsze świece bywają różne. Szczególnie "Iskry", które są zwyczajnie h*jowe... Polecam zaopatrzyć się w jakąś co najmniej dwuelektrodową świecę, co zwiększy prawdopodobieństwo wystąpienia iskry.
po pierwsze: Gaźnik Jikov może i jest prosty jak drut, i to jest niestety jego wadą. Skład mieszanki regulujemy poprzez przechylenie pojazdu na bok(przy pochyleniu w lewo lepiej pracuje). Wolnych obrotów nie się odpowiednio niskich wyregulować(z kolegami raz włożyliśmy sposobem Bosza gm12f do jawy kaczki, i wolne obroty dało się ustawić niższe). A jeśli chodzi o łatwość regulacji, to zależy, jaki się trafi, bo mojego czeskiego oryginalnego nie idzie wyregulować(przy czym może to być przyczyna dysz 38 i 68 przy okrągłym króćcu, kupiłem kwadratowy to sprawdzę  ), a gaźnik u znajomego idzie wyregulować bez problemu
Skład złomu w moim garażu:
- Simson S51B1-4 1983r
- Simson S51N/Electronic/Comfort(składak z 3 różnych) 1989r.
- Romet Ogar 200(motorower jutra: może jutro odpali) 1989r: sprzedany, oby trafił w dobre ręce
|
|
20-12-2013 18:25:20 |
|
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec

Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
|
22-12-2013 16:22:04 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|