jak zrobić uszczelkę
|
Autor |
Wiadomość |
dominik1996r
Przyszły elektryk
Liczba postów: 119
Imię: Dominik
Skąd: Korzeniów
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: jak zrobić uszczelkę
(16-12-2013 00:39:15)arczik98 napisał(a): pod głowice daje się silikon że by się uszczelka bardziej czy mała!
Czy mała? Kurde jeszcze takiego błędu nie widziałem. Jak już to się pisze trzymała. Nie mówię, czasem można zrobić jakiś błąd, ale nie takiego byka 
Pod głowicę jak już coś nie powinno się stosować silikonu. Jak będzie miało wydmuchać uszczelkę to i tak wydmucha. Ona specjalnie jest grubsza od pozostałych. Niby dlaczego nie można uszczelnić sylikonem pod cylindrem? To tak samo tak jakby nie można było między karterami. Przecież tam jest zwykła tekturowa (ta rometowska), którą można zastąpić sylikonem. Moim zdaniem temat wcale nie potrzebny, gdyż jest niekompletny. Żeby chociaż jakieś zdjęcia były, opis krok po kroku, jakim olejem smarowałeś itd. To właśnie jest poradnik. Pod poradnikiem za niedługo zaczną się właśnie tego typu pytania:
"mogę użyć zwykłej kartki? Bo ciocia mi jeszcze na święta nie przysłała"
"Czy chodzi Ci o taki gambit? Czy opłaca się to kupić?"
"Czy opłaca się takie uszczelki robić?"
I tak dalej i tak dalej. Najlepiej poprawić jeszcze raz ten poradnik
|
|
16-12-2013 01:09:28 |
|
|
charper
detyfusan

Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
|
RE: jak zrobić uszczelkę
(16-12-2013 11:14:44)sk52 napisał(a): Komplet uszczelek kosztuje 5zl, pytanie czy warto sie bawić w robienie własnych? Poradnik nie kompletny, aczkolwiek może i by coś z niego było, gdyby autor go poprawił. Jednak moim osobistym zdaniem za 5zl, nie warto tracić czasu. Co do silikonu, to pod głowice się go nie daje, tak jak koledzy wcześniej pisali. Do robienia dziurek lepszy jest wybijak niż dziurkacz.
Za 5 złotych, chyba kolega mówi o papierowych. Jak masz idealne kartery to czemu nie, jednak i do takich założyłbym lepsze. Choćby dlatego, ze gambit jest mniej więcej tak gruby jak fabryczna uszczelka. papierowe to połowa tej grubości albo i mniej. Uszczelka nie tylko uszczelnia, ale i dystansuje.
|
|
16-12-2013 12:11:03 |
|
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec

Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: jak zrobić uszczelkę
(16-12-2013 12:11:03)charper napisał(a): (16-12-2013 11:14:44)sk52 napisał(a): Komplet uszczelek kosztuje 5zl, pytanie czy warto sie bawić w robienie własnych? Poradnik nie kompletny, aczkolwiek może i by coś z niego było, gdyby autor go poprawił. Jednak moim osobistym zdaniem za 5zl, nie warto tracić czasu. Co do silikonu, to pod głowice się go nie daje, tak jak koledzy wcześniej pisali. Do robienia dziurek lepszy jest wybijak niż dziurkacz.
Za 5 złotych, chyba kolega mówi o papierowych. Jak masz idealne kartery to czemu nie, jednak i do takich założyłbym lepsze. Choćby dlatego, ze gambit jest mniej więcej tak gruby jak fabryczna uszczelka. papierowe to połowa tej grubości albo i mniej. Uszczelka nie tylko uszczelnia, ale i dystansuje.
charper - masz rację co do tego dystansowania przez uszczelkę, ja dodam tylko że samo uszczelnianie silnika tylko silikonem nie jest wskazane. Dlaczego? Np: skręcając dwa kartery nie dajemy uszczelki ale silikon, co z tego że dużo tego silikonu się tam nawali. Tak i tak kartery muszą być mocno skręcone, więc tak naprawdę w ten sposób dociskamy metal do metalu. W moim 023 między karterami jest uszczelka obustronnie posmarowana silikonem na grubość ok. 0.5-1 mm. Od strony sprzęgła jest uszczelka również posmarowana obustronnie silikonem, zaś od strony magneta uszczelka posmarowana z jednej strony silikonem (bo czasem trzeba zajrzeć do tego zapłonu, a takie sklejenie uszczelki po prostu by ją zniszczyło przy odkręcaniu dekla). Pod cylinder można dać silikon - ale wraz z uszczelką - silikonem smarujemy tam naprawdę cieniutko. Pod głowicę nie trzeba dawać silikonu jak się ma dobrą uszczelkę. Reasumując - w tych silnikach (jak chyba wszystkich zresztą) wyliczono miejsce min. na uszczelki, samo uszczelnianie silikonem jest bez sensu, lepiej dać dla tego spokoju uszczelką i posmarować silikonem, dla pewności że nam szybko silnik nie zacznie przeciekać, a taki silikon na uszczelce również nie zaszkodzi konstrukcji silnika - bo przy przykręcaniu jego część po prostu "wypłynie" po za kartery, a jego plastyczność spowoduje, że wszystko się ładnie ułoży (chodzi o uszczelnianie). To tyle w temacie


|
|
16-12-2013 13:35:07 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|