Romet Chart 210 by MrF4k
|
Autor |
Wiadomość |
MrF4k
Daaaawwccaa
Liczba postów: 5,136
Imię: Karol
Skąd: Kamienna Wola
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart 210 by MrF4k
Pisk opon słychać z dala ktoś na Charcie zapier**** !!!
Mam Rometa i dwa kaski więc wybiorę się na laski
(25-08-2011 00:10:48)soczek napisał(a): Rób na orginał. Tjunink to tylko młode oszołomy praktykują, a potem na stare lata i tak mądrzeją (wiem po sobie).
Działaj, pozdro !
|
|
08-12-2013 12:25:44 |
|
|
Darek1
Technik
Liczba postów: 638
Imię: Darek
Skąd: Bieszczady
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
08-12-2013 22:10:01 |
|
|
MrF4k
Daaaawwccaa
Liczba postów: 5,136
Imię: Karol
Skąd: Kamienna Wola
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart 210 by MrF4k
Pisk opon słychać z dala ktoś na Charcie zapier**** !!!
Mam Rometa i dwa kaski więc wybiorę się na laski
(25-08-2011 00:10:48)soczek napisał(a): Rób na orginał. Tjunink to tylko młode oszołomy praktykują, a potem na stare lata i tak mądrzeją (wiem po sobie).
Działaj, pozdro !
|
|
08-12-2013 23:03:43 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart 210 by MrF4k
(10-12-2013 22:18:50)Stachu.G napisał(a): Faktycznie jest, ale czy to ma jakieś znaczenie, jak by impulsator był przestawiony to co innego.
Gdzieś musiał się oderwać kabelek.
Jasne, że ma. Nawet jeżeli ten silnik będzie palił, to cewka będzie cały czas przeciążona. Wynika to z prostej zasady działania CDI oraz budowy koła magnesowego.
Wyobraźcie (albo poszukajcie w google) sobie prosty wykres sinusoidalny. Wiemy, że cewka zasilająca indukuje napięcie przemienne, czyli w danym okresie czasu napięcie wzrasta do +xV, po czym spada do 0 i jeszcze niżej do -xV względem masy (0). Teraz zerknijmy na schemat modułu CDI: http://motorowerowo.pl/2012/02/02/schema...od-gl-133/
Interesuje nas obwód zaczynający się od "ZAS", czyli miejsca, gdzie wpina się przewód z cewki zasilającej CDI. Jak widać jest tam włączona szeregowo dioda prostownicza. Co ona robi? Ano to, że "przepuszcza" prąd do tyrystora i kondensatora tylko w momencie kiedy ma on potencjał dodatni, czyli wycinek z przebiegu sinusoidalnego powyżej wartości "0". W tym momencie następuje ładowanie kondensatora C1. W momencie kiedy napięcie indukowane w cewce spada poniżej zera, czyli ma jakąś wartość ujemną - dioda ta blokuje przepływ prądu. W tym momencie kondensator nie jest ładowany.
Teraz sedno sprawy. Oryginalny układ jest zestrojony tak, że impuls wyzwalający z impulsatora następuje gdy cewka zasilająca generuje ujemne napięcie względem masy, czyli jest blokowana w module, czyli... nie ładuje (nie jest obciążona). Krótko mówiąc - wyzolenie iskry następuje w trakcie indukowania się ujemnej połówki napięcia w tej cewce.
Zmieniając położenie cewki zasilającej, zmienia się wszystko. W momencie wyzwolenia iskry nad cewką znajduje się inna para magnesów (bo jest w innym miejscu), czyli indukuje się w niej w danym momencie odwrotna połówka napięcia względem tego co działo się na oryginalnym jej miejscu pracy. Czyli co się dzieje? Ano to, że iskra przeskakuje gdy cewka indukuje dodatnią połówkę napięcia, czyli co konkretnie? Jest zwierana do masy przez tyrystor rozładowujący kondensator. Rozumiecie? Cały prąd cewki płynie przez diodę D1 dodatkowo obciążając moduł i samą cewkę, co może doprowadzić do jej uszkodzenia.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2013 22:37:45 przez BigSoft.)
|
|
10-12-2013 22:37:09 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 9 gości
|
|