Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Pony] Świece padają jak muchy
Autor Wiadomość
stunter14 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 28
Imię: Bartek
Skąd: Klukowa Huta
Pojazd: Romet Pony
Post: #31
RE: Świece padają jak muchy
Ale większość świec była innej marki każda miała iskre że konia zabije a i tak po kółeczku w koło domu padały

Lubię SARNIE ŻNIWO <banany> [/font]
18-11-2013 16:19:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Matinek Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,186
Imię: Mateusz
Skąd: Łowicz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #32
RE: Świece padają jak muchy
No tak ale ciekawe jakby chodził motor na świecy np ISKRA F10 ALBO ISKRA F 175?
Jeżeli nie ma wielkiej różnicy między ciepłotami to będzie działać jak trzeba ale jeżeli będzie spory skok między odpowiednią ciepłotą a nową to nie będzie działać jak trzeba.
18-11-2013 20:24:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Recanion Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 200
Imię: Hubert
Skąd: Lasocin
Pojazd: Romet Mińsk
Post: #33
RE: Świece padają jak muchy
Kurde Matinek zrozum że problem jaki na założyciel tego wątku nie leży w ciepłocie świecy bądź też świecy. Mój Romet jeździł na różnych świecach iskry poczynając od F65 do F100 i prawie na każdej chodził tak samo a najlepiej na F95PS także to nie wina świecy, a wracając do tematu myślę że to wina cewki zapłonowej lub kondensatora.
18-11-2013 20:30:39
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Matinek Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,186
Imię: Mateusz
Skąd: Łowicz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #34
RE: Świece padają jak muchy
czytaj ze zrozumieniem ja napisałem że jeżeli jest mała różnica od ciepłoty zalecanej to będzie dobrze działać.
(skoro zalecana jest ciepłota 75 a ty miałeś 65 albo 100 to co z tego? To nie ma większej różnicy a ciekawe jak byś założył ciepłotę 20 lub 200 to czy by ci działał jak trzeba
18-11-2013 20:36:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #35
RE: Świece padają jak muchy
Błażej w poście #28 napisał o co chodzi. Gdyby to była wina świec, to ja chyba przez ostatnie 5 lat musiałbym co najmniej z 100 wymienić albo więcej i kupować je na kilogramy albo tony, a nie na sztuki.... Ciekawe, bo wymieniałem tylko raz i to na NGK, które podobno nie działają...(bzdura).


Prawda jest taka, że brakuje Wam podstawowej wiedzy o działaniu układu zapłonowego i samego silnika czego efektem jest brak lub niepoprawna diagnoza usterki i "wymieniactwo" bo może X świeca z kolei będzie dobra. W ogóle jak można wymienić przykładowo 10 świec z rzędu i nie domyślić się, że to może jednak nie jest ich wina, szczególnie jak świece są różnych producentów?! Gdzie tu logika?!

Rozumiem, może się zdarzyć, że świeca X czy Y padnie od razu lub po kilku kilometrach. Czasem trafi się na bubel, ale bez przesady. Z powyższych wypowiedzi wynika, że należy szukać świec sprzed 20-30 lat, nawet na złomie, byle nowej nie założyć, bo na pewno padnie. Co za bzdura, aż ręce opadają.

Przyczyną tego, że autorowi padło rzekomo 15 nowych świec jedna po drugiej - na pewno nie są same świece. Trzeba szukać zaczynając od prądnicy-iskrownika a na gaźniku i składzie mieszanki kończąc. Układ zapłonowy tego typu jaki macie w tych waszych motorkach jest bardzo wrażliwy na zalanie świecy, więc należy zająć się składem mieszanki. Pomijając gaźnik, przy wymianie świecy zapłonowej powinno się też wymienić przewód WN, bo nie wiem czy Panowie się orientują ale te tzw kable wysokiego napięcia nie są niezniszczalne i również należy je wymieniać co jakiś czas, a nie jeździć na jednym i tym samym od początku istnienia motoroweru. Wystarczy, że kabel będzie miał przebicie w środku (w żyle doprowadzającej prąd, wcale nie musi razić prądem po dotknięciu!) i świeca też padnie od nieregularnych zapłonów, a co za tym idzie niepoprawnego procesu spalania mieszanki.

Ciekawe, widocznie ja mam jakieś magiczne te silniki, że pracują poprawnie. Obecny mój Chart, który na jednej świecy NGK przejechał już ponad 11 tysięcy kilometrów i nadal na niej jeździ. Poprzedni Chart śmigał na Iskrze, Boschu i NGK. Jawa 50 mustang z klasycznym zapłonem przerywaczowym też jeździła bez problemu na NGK, nowej Iskrze. Może to wynika, ze sprawnego układu zapłonowego i odpowiedniej mieszanki?

Odpowiedzie sobie sami.

PS. Nie wiem czy wiecie, ale nawet słabe sprężanie może być przyczyną częstych awarii świec zapłonowych.

citroen-XM.pl
18-11-2013 21:00:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stunter14 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 28
Imię: Bartek
Skąd: Klukowa Huta
Pojazd: Romet Pony
Post: #36
RE: Świece padają jak muchy
Wymieniłem te kable, cewke zapłonową, platynki i nic. Właśnie siedze przy niej i nie wiem już co tu może być. Może pół godziny temu wymieniłem tą cewke, ładnie odpaliła na "dotyk" a i tak za dosłownie 30 s. zdechła. BigSoft ma nawet rację ale i tak na 100 % każda świeca nie była inna. Kupowałem w sklepie kolegi mojego taty więc on na pewno nie ma 100 rodzajów świec. Mi też aż do teraz kiedy ROMEK już nie chce iść tylko robi pod siebie, jeździłem na jednej świecy, miałem takie 4, wszystkie padły. To była ISKRA, nie pamiętam jaka, jeździłem na niej 5 lat i ROMEK aż leciał Big Grin

Lubię SARNIE ŻNIWO <banany> [/font]
31-12-2013 16:37:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 79
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 459
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 244
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 350
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 495
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 289

Reklama