Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 4 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Kadet] Problem z iskrą
Autor Wiadomość
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #16
RE: Problem z iskrą
Podałem paliwo bezpośrednio do cylindra, wkręciłem świecę i nawet nie zagadał. Dokładnie w strzykawce miałem 1 ml, chyba, powinien odpalić już od takiej dawki. Tylko dziwi mnie, to że już działał w ostatni piątek, przejechałem te 500 m, a potem już nic. Wymieniać cewkę zapłonową? Dzisiaj z kolei zaobserwowałem, że świece nie są już mokre, a paliwo jakby nie chciało dochodzić (wtf!?) już cuda na kiju dzieją mi się z tym silnikiem 0_0. Spróbuję jeszcze dodatkowo uszczelnić kartery - cylinder , cylinder - głowica silikonem (są nowe uszczelki). Zobaczę czy to coś da. Niestety nie posiadam manometru, więc nie wiem jakie jest sprężanie (powinno być coś koło 6). Ale dalej się zastanawiam czemu palił kilka minut po złożeniu, bez specjalnych regulacji a potem dostał "focha" Sad


PS: Mam kilka świec, chyba z 10, albo i więcej, testowałem na 5 świecach. Jedna, którą kupiłem w motorowerowym (14 zł), 2-3 Iskry F80, I jakaś świeca No-Name (starte napisy, lub w ogóle ich nie było), każda daje iskrę. Reszta świec, już raczej nie nadaje się do użytku
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-11-2013 21:20:05 przez Damian4570.)
13-11-2013 21:08:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Oggórek Offline
Pijmy szybciej bo się ściemnia.
*


Liczba postów: 264
Imię: Ni uja nie pamietam
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #17
RE: Problem z iskrą
Spróbuj jeszcze lekko platynki rozszerzyć, podstawą iskrownika na max w lewo przekręć. Iglice daj na środkowy rowek. Odkręć narazie jeden obrót śrubę od powietrza. Przedmuchaj kranik.Tyle ci mogę poradzić...
13-11-2013 22:16:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #18
RE: Problem z iskrą
Spróbuję jeszcze, rozszerzyć te platynki. Chociaż zapłon jest dobrze. Iglica jest na środkowym rowku. Powietrze jest na 2.5 obrotu, ale zrobię jak piszesz z tym powietrzem. Chyba kupię jutro cewkę zapłonową, jak to nie pomoże to już nie wiem, ale na pewno się nie poddam i będę kombinował dalej z tym silnikiem.
Co do kranika, ten również jest nowy...
13-11-2013 22:58:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #19
RE: Problem z iskrą
Dzisiaj kupiłem nową cewkę zapłonową, jutro ją zamontuję. Okaże się czy to wina cewki była faktycznie. Mam nadzieję, że po zmianie cewki silnik w końcu zapali...

Ps Jutro lub w sobotę wrzucę zdjęcia mojego Romecika Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-11-2013 23:18:04 przez Damian4570.)
14-11-2013 23:15:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #20
RE: Problem z iskrą
Okazało się, że to wina cewki. Teraz silnik pali od 'kopa', ale pojawił się drugi problem. 'Popyrka' z 10-30 sekund i się zalewa. Po długich manipulacjach z dawką powietrza, wyszło na to, że musiałem dać maksymalną dawkę powietrza, a i tak go zalało po kilku chwilach. Czy takie coś może się dziać przez dyszę? Jeśli tak to zmienić na mniejszą?
15-11-2013 20:20:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #21
RE: Problem z iskrą
Więc tak... Wymieniłem cewkę zapłonową na nową, kupiłem zestaw naprawczy gaznika. Dzisiaj wszystko zmontowałem, cewkę troszkę spiłowałem, żeby nie miała takich ostrych krawędzi, bo tarło magneto minimalnie o cewkę właśnie. Zestaw naprawczy gaznika zmontowałem. Po pierwszym kopnięciu silnik chodził nawet bardzo ładnie, pochodził z 1-2 minuty i zgasł, dodawałem gazu, reagował bardzo ładnie na gaz. Tylko nie wiem czemu tak szybko gaśnie, już iskrę ma tak, że wystarczy tylko ręką magnetem pokręcić i iskra jest. Jak kopnę to iskra jest jak marzenie. Kolejną ciekawą rzeczą jest to, że jak sprawdzałem iskrę, świeca zsunęła się z cylindra, na głowice, no i paliwko wywaliło całkiem niezle... Ale problem pojawił się taki, że teraz go nie zalewa w ogóle. Jeszcze jedno, jak odpaliłem go po raz któryś tam, na wolnych obrotach chodził chwilę, zaczął przygasać to dodałem mu gazu i zgasł. Nie wiem już co się dzieje z tym silnikiem. Na koniec dodam jeszcze tylko, że na nowej iglicy (tej z zestawy naprawczego) są aż 4 rowki, dałem na najniższy, czyli podniosłem iglicę.
Może wie ktoś na czym polega teraz problem?
I co? Pomoże ktoś? Bo mi już brakuje pomsyłów
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-11-2013 21:55:13 przez Damian4570.)
16-11-2013 21:19:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #22
RE: Problem z iskrą
Kończę ten monolog (tak wyszło). Temat do zamknięcia. Problemy rozwiązane, romet pali na dotyk, nawet nie trzeba kopać mocno żeby odpalił. Jest na dotarciu, więc śmiga do 50 km/h nie zle Wink Z 1 rusza na 'koło'
Jak rozwiązałem problem? Wystarczyło trochę spiłować cewki i już. No i wymiana gaznika przede wszystkim.
Pozdrawiam!
17-11-2013 22:51:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 84
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 459
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 248
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 352
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 495
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 290

Reklama