Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Porównanie osiągów na dwóch świecach
Autor Wiadomość
Dawido_99 Offline
55cc China power XD
*


Liczba postów: 519
Imię: Dawid
Skąd: Opalenica
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Porównanie osiągów na dwóch świecach
Siema dzisiaj włożyłem do rometa świece standardową jedno elektrodową i samochodową trzy elektrodową.

Wnioski:
na jedno elektrodowej jak był zimny miał przyśpieszone obroty i z małym oporem wbijał się na obroty
na trzy elektrodowej na zimnym odpalił bez dodania gazu, chodził na najwolniejszych jakich się dało obrotach i bez problemowo i bez przy pyrkiwania wbijał się na obroty

A teraz pytanko DLACZEGO? dlaczego jest taka różnica Big Grin

Jeśli komuś pomogłem daj "Piwo" / "Pomógł" to nie boli Smile
11-11-2013 00:50:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,952
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Porównanie osiągów na dwóch świecach
bo jedna ma trzy elekteody a druga jedna.

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
11-11-2013 00:59:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Taśma za ten post.
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Porównanie osiągów na dwóch świecach
Cytuję z ngk.de/pl:

nkg.de/pl napisał(a):Strategia przedłużenia okresu użytkowania świecy zapłonowej polega na zastosowaniu kilku elektrod bocznych (masy). W takich świecach zapłonowych iskra przeskakuje zawsze do różnych elektrod bocznych. Tak że zużycie rozkłada się na max. cztery elektrody boczne i okres użytkowania zwiększa się.

Mam nadzieję, że teraz już wiesz co powoduje zwiększona ilość elektrod masy w świecy zapłonowej, a zaobserwowane przez Ciebie zmiany wynikają pewnie z różnej wartości cieplnej każdej ze świec, ustawionej przerwy itd.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-11-2013 01:08:13 przez BigSoft.)
11-11-2013 01:07:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: Porównanie osiągów na dwóch świecach
Ale kłamią ludziom ci z NGK. Aż żal czytać.

Iskra się zrobi przy elektrodzie z najmniejszą przerwą, a nie "zawsze od różnych". Wniosek-świeca trzyelektrodowa jest tak dobra jak ustawienie przerwy na niej.

Jeśli Ci lepiej chodzi to zakładaj i nie marudźBig Grin

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
11-11-2013 01:24:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post.
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Porównanie osiągów na dwóch świecach
Sam używam świecy trój lub dwu elektrodowej od jakiś dwóch lat i nie zawodzą.
11-11-2013 02:05:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Kanilox za ten post.
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Porównanie osiągów na dwóch świecach
Cytując NGK chodziło mi głównie o to, że świeca jednoelektrodowa, czyli standardowa, od wieloelektrodowych różni się tym, że powinna mieć teoretycznie lepszą żywotność od świecy z jedną elektrodą. Co do NGK, to nie zarzucałbym im kłamstwa, a raczej nie przemyślaną do końca formułkę, którą tam umieścili. Sens jest i tak taki jaki ma być - większa trwałość świecy. Oczywiście przerwa musi być tak samo ustawiona na każdej z elektrod, aby iskra mogła przeskakiwać pomiędzy dowolną z nich.

Zacytuję jeszcze tekst ze strony firmy ISKRA:

ISKRA-Kielce napisał(a):Trwałość świec wieloelektrodowych, np. z trzema lub czterema elektrodami bocznymi w porównaniu do jednoelektrodowych podwyższona jest co najmniej dwukrotnie, a przeglądy okresowe nie są konieczne.

Świec wieloelektrodowych, ze względu na specjalne przeznaczenie nie zaleca się do silników zasilanych etyliną ołowiową, gdyż istnienie wielu elektrod bocznych utrudnia samooczyszczanie się stożka izolatora.

Świece wieloelektrodowe oraz typu PLATIN (z końcówkami platynowymi elektrod) są bezobsługowe i nie wymagają okresowej obsługi.

Tak na marginesie -> większa ilość elektrod masy, nie oznacza większej ilości przeskakujących iskier na obrót wału! Iskra przeskoczy zawsze jedna, do tej elektrody masy, do której w danym momencie będzie jej najłatwiej tj rezystancja będzie najniższa w danym momencie. Taka świeca może minimalnie ułatwić zapłon silnika, bo ładunek w elektrodzie dodatniej ma więcej dróg "ucieczki" do masy niż w przypadku klasycznej świecy i zawsze wybierze tą w danym momencie najłatwiejszą drogę.

Tylko nie jestem do końca przekonany, czy świece wieloelektrodowe powinny być stosowane w silnikach dwusuwowych, gdzie mamy trochę powstającego nagaru w procesie spalania, a jak wiadomo im więcej elektrod ma świeca, tym trudniej jest się jej oczyścić.

citroen-XM.pl
11-11-2013 11:57:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo BigSoft za ten post.
Dawido_99 Offline
55cc China power XD
*


Liczba postów: 519
Imię: Dawid
Skąd: Opalenica
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Porównanie osiągów na dwóch świecach
Aha dzięki najlepiej wytłumaczył BS ale jak jedna elektroda najdzie nagarem pozostają jeszcze dwie a w jedno elektrodowej jak zajdzie to "kicha"

Jeśli komuś pomogłem daj "Piwo" / "Pomógł" to nie boli Smile
11-11-2013 12:26:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Porównanie osiągów na dwóch świecach
Wszystkie będą oblepione nagarem i tak. Bo to jedno koło drugiego jest.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
11-11-2013 12:31:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawido_99 Offline
55cc China power XD
*


Liczba postów: 519
Imię: Dawid
Skąd: Opalenica
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #9
RE: Porównanie osiągów na dwóch świecach
A i jeszcze takie pytanie co zrobić żeby fajka pasowała na ten czubek świecy??

Jeśli komuś pomogłem daj "Piwo" / "Pomógł" to nie boli Smile
11-11-2013 12:39:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Porównanie osiągów na dwóch świecach
Tzn? Chodzi Ci o tą nakrętkę na górze -> http://s2.blomedia.pl/autokult.pl/images...uction.jpg ?

Wystarczy to odkręcić i pojawi się gwint, na który normalnie nakłada się fajkę.

citroen-XM.pl
11-11-2013 12:56:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Porównanie osiągów na dwóch świecach
(11-11-2013 12:56:23)BigSoft napisał(a):  Tzn? Chodzi Ci o tą nakrętkę na górze -> http://s2.blomedia.pl/autokult.pl/images...uction.jpg ?

Wystarczy to odkręcić i pojawi się gwint, na który normalnie nakłada się fajkę.
Oj nie zawsze, wiele świec nie ma takiej funkcji.
Ja z tym problemem sobie poradziłem w ten sposób że fajkę mam samochodową, od matiza chyba, i jak jest ten czubek to wskakuje bez problemu a jak nie ma to jest taki jakby luz na fajce ale i tak działa.
11-11-2013 16:40:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #12
RE: Porównanie osiągów na dwóch świecach
A są świece 3 elektrodowe z krótszym gwintem bo znalazłem ale była za długa

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
11-11-2013 23:02:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Porównanie osiągów na dwóch świecach
(11-11-2013 16:40:47)kanilox napisał(a):  Oj nie zawsze, wiele świec nie ma takiej funkcji.
Ja z tym problemem sobie poradziłem w ten sposób że fajkę mam samochodową, od matiza chyba, i jak jest ten czubek to wskakuje bez problemu a jak nie ma to jest taki jakby luz na fajce ale i tak działa.

Tak, tylko, że kupując nową świecę do Rometa, przydało by się choć 10 sekund zastanowić jaką wersję kupić. Polecam kabel samochodowy, stosuję od dawna i nie narzekam.

citroen-XM.pl
12-11-2013 01:06:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawido_99 Offline
55cc China power XD
*


Liczba postów: 519
Imię: Dawid
Skąd: Opalenica
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #14
RE: Porównanie osiągów na dwóch świecach
ja nie mam tej funkcji i jutro zobacze czy gościu w sklepie mi sprzeda

Jeśli komuś pomogłem daj "Piwo" / "Pomógł" to nie boli Smile
12-11-2013 01:25:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mysiu Offline
"Za mną tylko kurz.."
*


Liczba postów: 788
Imię: Kamil
Skąd: Mikołów, Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #15
RE: Porównanie osiągów na dwóch świecach
Zaraz, zaraz.
Niby wszystko odpala ale na fajkę nie umiesz świecy nałożyć, no chyba że agrafka + kabel.
12-11-2013 01:50:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Kupię części Romet 50 t1 ...
Ostatni post: zmd-52
Dzisiaj 16:34:04
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 240
Karpaty 4 z silnikiem Dez...
Ostatni post: jacomoto
Wczoraj 23:32:58
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1936
[FAQ] Wszystko o rejestra...
Ostatni post: romek
26-12-2024 22:45:47
» Odpowiedzi: 80
» Wyświetleń: 129767
Aron Kowalewo Wlkp. z 199...
Ostatni post: romek
26-12-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 206
Romet Chart 310 (PROTOTYP...
Ostatni post: usertm
26-12-2024 16:22:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 178
Prototypowy silnik Charta...
Ostatni post: Kacperek_77u
26-12-2024 04:04:04
» Odpowiedzi: 147
» Wyświetleń: 175774
Książka J. Kossowski - Mo...
Ostatni post: łogór 200
26-12-2024 00:43:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 326
Problem z odpaleniem rome...
Ostatni post: xvezu
25-12-2024 13:36:10
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 356
"Nowoczesny" Jikov
Ostatni post: grz3513k
22-12-2024 16:36:23
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 383
Finanse forum
Ostatni post: Tomasso94
22-12-2024 16:16:03
» Odpowiedzi: 95
» Wyświetleń: 28077
Tylna piasta wigry i czaj...
Ostatni post: zaz
21-12-2024 10:47:50
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 487
Charper składa charta czy...
Ostatni post: charper
21-12-2024 04:49:59
» Odpowiedzi: 645
» Wyświetleń: 218650
Witam wszystkich
Ostatni post: szymonstaszkiewicz
21-12-2024 02:11:53
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 159
Bęben hamulcowy motorynka
Ostatni post: candini2
20-12-2024 13:59:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 276
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
19-12-2024 00:54:24
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 2588

Reklama