Porównanie osiągów na dwóch świecach
|
Autor |
Wiadomość |
Dawido_99
55cc China power XD
Liczba postów: 519
Imię: Dawid
Skąd: Opalenica
Pojazd: Romet Ogar 205
|
Porównanie osiągów na dwóch świecach
Siema dzisiaj włożyłem do rometa świece standardową jedno elektrodową i samochodową trzy elektrodową.
Wnioski:
na jedno elektrodowej jak był zimny miał przyśpieszone obroty i z małym oporem wbijał się na obroty
na trzy elektrodowej na zimnym odpalił bez dodania gazu, chodził na najwolniejszych jakich się dało obrotach i bez problemowo i bez przy pyrkiwania wbijał się na obroty
A teraz pytanko DLACZEGO? dlaczego jest taka różnica
Jeśli komuś pomogłem daj "Piwo" / "Pomógł" to nie boli
|
|
11-11-2013 00:50:23 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Porównanie osiągów na dwóch świecach
Cytuję z ngk.de/pl:
nkg.de/pl napisał(a):Strategia przedłużenia okresu użytkowania świecy zapłonowej polega na zastosowaniu kilku elektrod bocznych (masy). W takich świecach zapłonowych iskra przeskakuje zawsze do różnych elektrod bocznych. Tak że zużycie rozkłada się na max. cztery elektrody boczne i okres użytkowania zwiększa się.
Mam nadzieję, że teraz już wiesz co powoduje zwiększona ilość elektrod masy w świecy zapłonowej, a zaobserwowane przez Ciebie zmiany wynikają pewnie z różnej wartości cieplnej każdej ze świec, ustawionej przerwy itd.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-11-2013 01:08:13 przez BigSoft.)
|
|
11-11-2013 01:07:19 |
|
1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post:1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
Dawido_99 (11-11-2013)
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Porównanie osiągów na dwóch świecach
Ale kłamią ludziom ci z NGK. Aż żal czytać.
Iskra się zrobi przy elektrodzie z najmniejszą przerwą, a nie "zawsze od różnych". Wniosek-świeca trzyelektrodowa jest tak dobra jak ustawienie przerwy na niej.
Jeśli Ci lepiej chodzi to zakładaj i nie marudź
KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
|
|
11-11-2013 01:24:38 |
|
1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post:1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post.
Dawido_99 (11-11-2013)
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Porównanie osiągów na dwóch świecach
Cytując NGK chodziło mi głównie o to, że świeca jednoelektrodowa, czyli standardowa, od wieloelektrodowych różni się tym, że powinna mieć teoretycznie lepszą żywotność od świecy z jedną elektrodą. Co do NGK, to nie zarzucałbym im kłamstwa, a raczej nie przemyślaną do końca formułkę, którą tam umieścili. Sens jest i tak taki jaki ma być - większa trwałość świecy. Oczywiście przerwa musi być tak samo ustawiona na każdej z elektrod, aby iskra mogła przeskakiwać pomiędzy dowolną z nich.
Zacytuję jeszcze tekst ze strony firmy ISKRA:
ISKRA-Kielce napisał(a):Trwałość świec wieloelektrodowych, np. z trzema lub czterema elektrodami bocznymi w porównaniu do jednoelektrodowych podwyższona jest co najmniej dwukrotnie, a przeglądy okresowe nie są konieczne.
Świec wieloelektrodowych, ze względu na specjalne przeznaczenie nie zaleca się do silników zasilanych etyliną ołowiową, gdyż istnienie wielu elektrod bocznych utrudnia samooczyszczanie się stożka izolatora.
Świece wieloelektrodowe oraz typu PLATIN (z końcówkami platynowymi elektrod) są bezobsługowe i nie wymagają okresowej obsługi.
Tak na marginesie -> większa ilość elektrod masy, nie oznacza większej ilości przeskakujących iskier na obrót wału! Iskra przeskoczy zawsze jedna, do tej elektrody masy, do której w danym momencie będzie jej najłatwiej tj rezystancja będzie najniższa w danym momencie. Taka świeca może minimalnie ułatwić zapłon silnika, bo ładunek w elektrodzie dodatniej ma więcej dróg "ucieczki" do masy niż w przypadku klasycznej świecy i zawsze wybierze tą w danym momencie najłatwiejszą drogę.
Tylko nie jestem do końca przekonany, czy świece wieloelektrodowe powinny być stosowane w silnikach dwusuwowych, gdzie mamy trochę powstającego nagaru w procesie spalania, a jak wiadomo im więcej elektrod ma świeca, tym trudniej jest się jej oczyścić.
citroen-XM.pl
|
|
11-11-2013 11:57:33 |
|
2 użytkowników postawiło piwo BigSoft za ten post:2 użytkowników postawiło piwo BigSoft za ten post.
Dawido_99 (11-11-2013), fosa (11-11-2013)
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
|
11-11-2013 12:56:23 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości
|
|