Proszę Bardzo
Witam. Zamieszczę w tym temacie jak dokładnie i ładnie wypolerować silnik, aby nie powstawały już tematy typu ''jak się poleruje silnik, co jest potrzebne do polerki itp...". A więc zaczynamy.
polerując silnik lub chociaż jego dekle na połysk. Nie jest to aż tak wiele roboty w zależności w jaki sposób chcemy to robić. Są dwa sposoby:
Ręczny lub mechaniczny. Najpierw przedstawię sposób ręczny.
RĘCZNIE - jest to bardzo długa i czasochłonna praca. Wybrałem tą drogę, kiedy zdecydowałem się na wypolerowanie silnika w motorowerze Romet. Lecz polerkę możemy przeprowadzić na każdym silniku. Materiały potrzebne do polerki:
Papiery ścierne o różnej gradacji : 200,400,600,800,1000 i jak ktoś chce to może jeszcze drobniejsze np.1500 dla lepszego efektu.
Trochę benzyny ekstrakcyjnej lub ropy
Wiadro lub coś podobnego z wodą
Pasta polerska ,,Tempo" lub ,,Automax". Zdecydowanie bardziej polecam pastę Automax ponieważ zauważyłem że jest bardziej ścierna i nadaje większego i Głębszego połysku.
Miękkie szmatki do polerowania
Chęci i wolny czas :->
No to zabieramy się do pracy. Najlepiej jest odkręcić pokrywy silnika z obu stron. Przy odkręcaniu od strony sprzęgła należy pamiętać o spuszczeniu oleju i aby nic nie wypadło i nic nie zgubić. Następną czynnością jest dokładne wymycie w benzynie lub ropie i odtłuszczenie powierzchni które chcemy polerwać. Należy zrobić to bardzo dokładnie i usunąć każde zanieczyszczenie. Gdy już nasze pokrywy są czyste i suche wrzucamy je do wiadra z wodą. Używamy kolejno papierów ściernych polerując nimi silnik i co chwile zanurzając w wodzie:
-200 - tego papieru należy użyć tylko do dużych ,,wżerów" i większych zanieczyszczeń oraz do zeszlifowania ,,niedoróbek i niedociągnięć" odlewniczych. Należy uważać z tym papierem aby zbyt mocno go nie dociskać gdyż mogą powstać za duże rysy.
-400 - zaczynami pierwszą faze polerowania, pokrywę trzemy do tej pory aż silnik nie bedzie cały czysty i o jednolitym odcieniu.
-600 - tak jak wyżej tyle że redukujemy rysy powstałe od poprzednich papierów
-800 - również redukujemy rysy, wszystko należy robić dokładnie i porządnie
-1000 - tym papierem już polerujemy powierzchnię. Silnik powinien już być cały czysty biały ale matowy.
-1500 i inne np.2000 - jeżeli ktoś jeszcze chce to może zredukować rysy powstałe od pozostałych papierów do zera :-> polecam
Po tych czynnościach czeka nas najcięższa robota. Zakładam że obie pokrywy już są czyste, suche i matowe. Przechodzimy do polerowania. Nakładamy pastę polerską , naprawdę wystarczy cienka warstwa. Czekamy aż wyschnie i polerujemy szmatką aby można było się przejrzeć w pokrywach jak w lustrze. Tą czynność powtarzamy tyle razy w zależności jaki chcemy uzyskać efekt. Ja wypolerowałem 3 razy i uzyskałem takie coś:
http://images25.fotosik.pl/280/7b6441d1ef80d429.jpg
http://images39.fotosik.pl/17/ded1e89c52b5fbe7.jpg
Sposób ręczny jest trochę męczący i wymaga pracy więc teraz przedstawię sposób mechaniczny.
Należy do tego celu mieć wiertarkę i nadkładkę filc polerski oraz nakładki ścierne. Silnik trzeba również odczyścić z wżerów i brudów po czym nałożyć pastę na silnik, poczekać aż wyschnie, docisnąć z całej siły filc do silnika i polerować wiertarką. Efekt niesamowity.
Oczywiście tymi sposobami można polerować wszystko! Można zdjąć cały silnik z ramy i wypolerować kartery z zewnątrz, głowicę z zewnątrz. I inne wszystko co jest aluminiowe.
A oto efekty polerki mechanicznej :
http://images45.fotosik.pl/17/4ff34eafbdfc38a7.jpg
http://images46.fotosik.pl/17/037069e7a9e2450e.jpg