Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
Chart by Janusz94
Autor Wiadomość
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #121
RE: Chart by Janusz94
(14-10-2013 01:04:38)Taśma napisał(a):  Myślę że Janusz wie co robi Wink
No tak, ale to co ja napisałem to też usłyszałem od osoby co wie co robi, a nawet bardziej wie.
14-10-2013 01:23:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #122
RE: Chart by Janusz94
(14-10-2013 01:00:32)kanilox napisał(a):  Z tego co ja wiem to nie powinno się gładzi cylindra polerować na lustro a zostawić lekkie ryski pod skosem (chodzi mi o takie ledwo widoczne) służy to do utrzymania odpowiedniego smarowania bo dzięki tym ryską olej lepiej przylega do gładzi cylindra.

Takie rysy są dobre a nawet bardzo dobre do silników które mają przejeździć tysiące kilometrów i jeździć na olejach mineralnych, ale to nie sprawdza się w silnikach wyczynowych kt. przez całe swoje życie zrobią może z 5-6k km i jeżdżą na full syntetyku, bo sam ten olej zapewnia kilkukrotnie lepsze smarowanie od mineralnego więc te rysy są zbędne aczkolwiek nie przeszkadzają.
W moim przypadku jest na lustro żeby skrucić okres dotarcia Wink

A gaźnik za duży nie jest, a nawet powiedziałbym że troszke za mały, najoptymalniej byłoby 32mm a jest 28...winna jest za bogata dawka, trzeba dać mniejszą dysze. Zaczne od dyszy 100-105 bo obecna ma coś około 130-135 bo nie pamiętam dokładnie Tongue
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-10-2013 08:37:18 przez janusz94.)
14-10-2013 08:35:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #123
RE: Chart by Janusz94
No to panowie dzisiejszy dzień zakończony wieloma próbami i niestety bez odpalenia silnika, co chwila ścina mi klin na magnecie, komprecha jebitna i co chwila to większa, przez co brakło mi siły na kopanie...
Właściwie to dzisiejszy dzień od samego rana zaczął się lipnia bo najpierw nie mogłem znaleść dysz do gaźnika a potem się wkurzyłem i pojechałem do konina poszukać po sklepach tych dysz i też nigdzie nie mieli...
14-10-2013 19:00:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #124
RE: Chart by Janusz94
Czasem tak bywa, no ale po takich zaawansowanych przeróbkach raczej z górki nie będzie przy uruchamianiu. Ciekawe jak będzie sprężał jak już trochę pochodzi i się dotrze Smile

citroen-XM.pl
14-10-2013 19:02:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #125
RE: Chart by Janusz94
No wiadom że nigdy łatwo nie jest ogarnąć tak zmodyfikowany silnik, problem jest w tej chwili w zapłonie bo dawka paliwa to już nie problem Tongue
14-10-2013 19:19:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #126
RE: Chart by Janusz94
po dotarciu będziesz musiał odprężnik założyć i będzie sie to kopało jak junaka Big Grin
Według mnie to masz spitolony manometr bo nie mogę sobie wyobrazić żeby w takiej pierdziawce było ponad 14 bar o.O Musiałbym to albo kopnąc sam zeby uwierzyc albo z własnym manometrem przyjechać bo coś takiego jak dla mnie jest niewyobrażalne O.O
14-10-2013 19:25:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #127
RE: Chart by Janusz94
(14-10-2013 19:25:04)Romet drajwerV2 napisał(a):  po dotarciu będziesz musiał odprężnik założyć i będzie sie to kopało jak junaka Big Grin
Według mnie to masz spitolony manometr bo nie mogę sobie wyobrazić żeby w takiej pierdziawce było ponad 14 bar o.O Musiałbym to albo kopnąc sam zeby uwierzyc albo z własnym manometrem przyjechać bo coś takiego jak dla mnie jest niewyobrażalne O.O

Manometr dobry, poprostu komprecha jest tak mocna że na 3b nie idzie go upchać żeby koło się nie wlekło a wykręcam świece i leci jak dziecko Tongue
Tym samym manometrem sprawdzałem kompreche w swoim aucie i porównywałem z manometrem znajomego mechanika i pomiary były identyczne.
14-10-2013 19:27:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #128
RE: Chart by Janusz94
to teraz tylko zaworek zwrotny zamiast swiecy butla i niezła spręzarka Big Grin
14-10-2013 19:30:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #129
RE: Chart by Janusz94
Najlepiej jak silnik złapie za wczesny zapłon i odbije w starter to normalnie podnosi człowieka do góry Tongue
14-10-2013 19:31:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #130
RE: Chart by Janusz94
U mnie w serii po dotarciu było 11,5 bara. Więc po takim tuningu, czemu nie miało by być 14? Teraz mam 10,2 bo go przytarłem niechcący... Na WSK 175 mi pokazało 7, w jawce 9,2.

Manometr był sprawdzany w zakładzie, gdy mogli go przetestować ciśnieniowo i porównać z innymi.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-10-2013 19:33:04 przez BigSoft.)
14-10-2013 19:32:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #131
RE: Chart by Janusz94
A co ma tuning do tego? Jakby nie patrzeć prawa fizyki jasno mówią, ze ciśnienie nie zależy od powierzchni tłoka. Po prostu dobrze dopasowane pierścienie i gładka powierzchnia robią swoje. Niemniej jednak 14 to wg mnie za duży wynik, w moim na 3 biegu też koła nie dało się obrócić podczas pchania, a kompresja była z tego co pamiętam 10,5 bara. Można wiedzieć jaki luz na zamku masz tam?

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
14-10-2013 19:37:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #132
RE: Chart by Janusz94
Luz na zamku 0,04mm
14-10-2013 19:39:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #133
RE: Chart by Janusz94
No i sprawa jak dla mnie się wyjaśniła ;]

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
14-10-2013 19:45:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #134
RE: Chart by Janusz94
Mówiłem szlif zrobiony bardzo dokładnie i wszystko dobrane jak należy i stąd komprecha jak trzeba...napewno po przebiegu 2-3k km spadnie i to dość znacznie ale to już po takim przebiegu się szlifnie znowu cyla i dalej ogień Tongue
14-10-2013 19:47:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika
LukaszzT1 Offline
Komarzysta :F
*


Liczba postów: 2,082
Imię: Łukasz
Skąd: Lubzina (RRS)
Pojazd: Inny
Post: #135
RE: Chart by Janusz94
(14-10-2013 19:31:57)janusz94 napisał(a):  Najlepiej jak silnik złapie za wczesny zapłon i odbije w starter to normalnie podnosi człowieka do góry Tongue

hehe u mnie Cezeta tak odbijała,po tygodniu nie wiedziałem którą nogą mam ją odpalić bo tak mnie nogi bolały,a co do charciny to powiem ze ładnie to wyszło i czekam na jakis filmik z pracy silnika jak go ogarniesz do konca Smile

Romet 50-T1 1980r(Sprzedany)
Romet 50-T1 1981r (Sprzedany)
Romet ogar 200 1988r(Sprzedany)
Cezet 175 487.0 1988r(Sprzedana)
Simson Sr50 1987r
Polonez Caro Plus 1.6 Gli 1997r
14-10-2013 21:48:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 77
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 458
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 243
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 350
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 495
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19223
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 286

Reklama