Romet Chart 75 Sport Edition
|
Autor |
Wiadomość |
Lagoon
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
|
Romet Chart 75 Sport Edition
Witam. W końcu znalazł się czas, na przedstawienie mojego bzyka. Jest to Romet Chart z 1988 roku, jeden z pierwszych które zjechały z taśmy. Nabyłem go dość okazyjnie, mój szwagier dał mi namiar na niego, pojechałem i nie wróciłem z pustymi rękami. Chart początkowo był trochę zapuszczony, zdekompletowany, jednak wraz z upływem czasu uzupełniałem braki. Tak wyglądał zaraz po kupnie:
http://www.bikepics.com/pictures/1946020/
http://www.bikepics.com/pictures/1946017/
http://www.bikepics.com/pictures/1946022/
Generalnie Chart był niesprawny. Padnięty był moduł, kupiłem nowy z allegro na których pochodził 5 minut, potem padł. Z pomocą przyszedł BigSoft, który od tego momentu można powiedzieć że stale zaopatruje w elektronikę mojego Charta. Chart chodził na tym module, potem pojawił się elektroniczny przerywacz kierunków. Chart został doprowadzony do kultury, jakoś wyglądał i jeździł, choć na 50 Almocie i lekkiej poprawie tego cylindra swoje 60 km/h leciał.Wpadł bagażnik boczny od simsona-bardzo fajna sprawa. Kilka zdjęć z ówczesnego stanu:
http://www.bikepics.com/pictures/2078243/
http://www.bikepics.com/pictures/2084708/
http://www.bikepics.com/pictures/2114707/
Przyszedł czas na małą modyfikację silnika i stworzyłem 50/4M na membranie z pilarki spalinowej. Chodziło fajnie, prędkość koło 65-70 km/h, jednak z czasem elektronika znowu zaczęła się sypać.
http://www.bikepics.com/pictures/2118313/
http://www.bikepics.com/pictures/2170355/
http://www.bikepics.com/pictures/2182273/
Chart pozostał niesprawny, ja kupiłem inne moto i postanowiłem stopniowo wyremontować Charta. Po około roku stania Chart dostał nowy lakier a silnik doczekał się remontu.
http://www.bikepics.com/pictures/2433560/
Nowy wał, kartery, łożyska FAG, cylinder kpl. 70 cm3 Simson lekko dłubnięty ale ilość kanałów pozostała bez zmian-postanowiłem że ma to byś sprzęt w miarę ekonomiczny i elastyczny. Nie obyło się także bez modyfikacji. Wykonałem mocowanie przedniego hamulca tarczowego i zamontowałem zacisk, pompę, różnica jest ogromna z porównaniu do bębnowego. Ponadto zamontowałem zewnętrzny impulsator i tak oto Chart przejechał ok. 300 km:
http://www.bikepics.com/pictures/2433561/
http://www.bikepics.com/pictures/2455419/
http://www.bikepics.com/pictures/2455421/
http://www.bikepics.com/pictures/2568446/
http://www.bikepics.com/pictures/2570275/
Niestety po tym przebiegu pojawiły się problemy z iskrą na niskich obrotach, później w ogóle z pracą silnika-winowajcą moduł. Był to jednak prototyp wykonany przez BigSofta, miałem dość kombinacji z zewnętrznym impulsatorem, choć była to fajna sprawa, i kupiłem od znajomego drugi sprawny iskrownik. Przyszedł pewny moduł od Przemka i Chart jeździ jak trzeba. Aktualnie zamontowany jest chiński zacisk hamulca, wcześniej był Nissin 2-tłoczkowy. Sama tarcza jest z Sendy.
http://www.bikepics.com/pictures/2570277/
Kilka przymiarek ramy na chłodnicę i wydechu górnego:
http://www.bikepics.com/pictures/2587399/
http://www.bikepics.com/pictures/2587402/
http://www.bikepics.com/pictures/2587404/
Docelowo jednak wydech będzie dolny, spawak, z końcówką fabrycznego wydechu. Ten górny ze zdjęć jest na sprzedaż, właściwie to już sprzedany. Pewnie zastanawiacie się nad tą ramą na chłodnicę, po co i dlaczego. Otóż planuję stworzyć silnik chłodzony cieczą i już działam powoli, prace się ślimaczą, ograniczane przez czas i pieniądze. Nie zamierzam się tu rozwodzić nad tym silnikiem, nie chcę sie przechwalać bo sam nie jestem pewien tego, czy mi się uda to skończyć. Fajnie by było, ale zobaczymy co czas pokaże. Mogę tylko powiedzieć, że zaopatrzyłem się praktycznie w 70% części potrzebnych do zrobienia LC: gaźnik 21 mm, cylinder kpl. nowe kartery,pompa wody. Teraz czeka mnie spawanie i frezowanie, co nie jest łatwe gdy nie ma się odpowiedniego sprzętu w warsztacie. Uff, to już chyba koniec, jak ktoś przeczytał to gratuluję Pozdrawiam.
Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!
https://www.facebook.com/porting.studio/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-06-2014 16:36:52 przez Simon.)
|
|
29-09-2013 00:00:02 |
|
1 osoba postawiła piwo Lagoon za ten post:1 osoba postawiła piwo Lagoon za ten post.
bubel500 (07-17-2014)
|
Lagoon
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Chart 70 TYP 210 '88
Nie, zacisk jest przymocowany do adaptera na 2 śruby a adapter do lagi też na 2 śruby. Pewnie nie zauważyliście, ale lagi są zamienione miejscami i obrócone, bo tak było mi łatwiej to wykonać. Dzisiaj Chart zrobił mi imieninowego psikusa, mianowicie pękła dętka podczas przejażdżki. Szybki pit stop i jedziemy dalej. Zrobiłem sobie prywatne zakończenie sezonu strzelając małą traskę. Kilka zdjęć:
http://www.bikepics.com/pictures/2601774/
http://www.bikepics.com/pictures/2601775/
http://www.bikepics.com/pictures/2601777/
W zimie jest plan żeby przerobić bardziej cylinder, zamówić spawaczka, kupić głowicę od DT. Jak się zatrze to wpadnie pewnie tłok od am6, choć na razie o dziwo zero oznak przycierania. Jeździłem nim we 2 osoby, upały, nic, ani razu nie złapało tłoka.
kw112. Może akurat trafiłeś na taką fotę, gdzie był na 1 śrubę. Teraz jest wszystko poprzykręcane, brakuje tylko prawej śruby od siedzenia i bagażnika.Jakoś nie mogę się zebrać żeby to skręcić xd
Wkurza mnie brak ładowania na tym iskrowniku, albo cewki są padniete albo prostownik, muszę to pomierzyć.
Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!
https://www.facebook.com/porting.studio/
|
|
29-09-2013 21:00:57 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart 70 TYP 210 '88
Na oryginalnym iskrowniku możesz mieć problemy z ładowaniem, dużo osób o tym wspomina, choć ja takich problemów nie miałem, może dlatego, że moje trasy zawsze wyglądały tak, że 90% drogi, to był 3 bieg i gaz do dechy. Podejrzewam, że brakuje mocy przy częstym używaniu kierunkowskazów i stopu niestety.
Uroki bezregulatorowych rozwiązań i cewek robionych na styk...
Charta odwaliłeś konkretnie, wygląda świetnie
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-09-2013 22:23:33 przez BigSoft.)
|
|
29-09-2013 22:22:55 |
|
|
Lagoon
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
|
|
29-09-2013 23:06:27 |
|
|
Lagoon
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
|
|
07-10-2013 21:20:58 |
|
|
Lagoon
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Chart 70 TYP 210 '88
Nie ma za co, polecam się na przyszłość. Ale zainteresowanie Czekam na głowicę z DT 80 mx, latam cały czas na Castrolu-polecam, nic nie puchnie a zestaw wiadomo Almot, robi przebieg. Jak się zatrze to będzie 77 cm3 na tłoku z AM6, z tym, że cylinder bardziej dłubnięty, ale ilość kanałów i strojenie raczej zostanie. Ogólnie jestem mega zadowolony z charakterystyki, udało mi się dobrać ją praktycznie idealnie, jeśli chcę mogę przy 30 km/h włączyć 3 bieg i przyspiesza normalnie , rezonans też jest fajny, zauważalny. Z 2 da się praktycznie ruszać. Dziś zrobiłem przednie światło bo lewy przełącznik zaśniedział. W planach najbliższych LEDy w liczniku, pozycji i być może w świetle STOP.
Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!
https://www.facebook.com/porting.studio/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2013 22:35:04 przez Lagoon.)
|
|
11-10-2013 22:34:37 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|